تصویر ثابت

Code Center دانلود مرورگر - مطالب ارسال شده توسط newbrowser

دانلود مرورگر - مطالب ارسال شده توسط newbrowser

دانلود مرورگر

دانلود و فیلترشکن موبایل

نقشه سایت

خانه
خوراک

عنوان محصول

توضیحات محصول
قیمت : ---- تومان

عنوان محصول

توضیحات محصول
قیمت : ---- تومان

آمار

    آمار مطالب
    کل مطالب : 154 کل نظرات : 16 آمار کاربران
    افراد آنلاین : 3 تعداد اعضا : 129 آمار بازدید
    بازدید امروز : 177 بازدید دیروز : 73 ورودی امروز گوگل : 0 ورودی گوگل دیروز : 0 آي پي امروز : 34 آي پي ديروز : 44 بازدید هفته : 739 بازدید ماه : 1,768 بازدید سال : 10,956 بازدید کلی : 1,375,976 اطلاعات شما
    آی پی : 18.222.181.216 مرورگر : Safari 5.1 سیستم عامل : امروز : شنبه 29 اردیبهشت 1403

    نویسندگان

    تبلیغات

    فارس کالا - فروش لوازم جانبی موبایل و تبلت

    https://rozup.ir/view/1697577/farskala_ir.jpg


    ارزانترین مرکز فروش لوازم جانبی موبایل و تبلت - فروش شارژ بی سیم, هدست, هدفون بی سیم, قاب گوشی, رم گوشی, ساعت هوشمند, باطری , پاوربانک, استند و نگهدارنده http://farskala.ir/

    نسخه جدید یوسی بروز برای اندروید-سالم و سرور ویرایش شده

    UC browser mini v9.2

    uc browser android دانلود نسخه و سالم جدید مرورگر UC browser mini v9.2 برای آندروید

    پس از آنکه در دنیای مرورگر های موبایل opera mini ف- یلت-ر شده مرورگر چینی uc browser جای آن را گرفته و به مرورگر محبوب موبایل تبدیل شده کمتر گوشی را می توان پیدا کرد که بدون ucbrowser از اینترنت استفاده کند این مرورگر تمامی قابلیت مرورگر opera mini  را دارد از جمله اینکه شما می توانید با سرعت بالا دانلود کنید و به تمامی سایت های مورد دلخواه خود دسترسی پیدا کنید محبوبترین سایت های دانلود و سرگری و غیر به صورت tab browser در این مرورگر آورده جای داده شد و شما دیگر نیازی نیست که هر دفعه آدرس سایتی را ورد کنید بلکه شما با استفاده از tab آدرس سایت را تعریف کرد و برای همیشه در آن ذخیره می شود قابلیت copy ,past جهت یاداشت برداری از مطالب و جملات قشنگ از دیگر قابلیت های این مرورگر است نسخه جدید این مرورگر برای گوشی های آندروید ارائه شده و بر روی تمامی گوشی آندروید از جمله گالکسی سامسونگ,htc,ال جی,سونی اریکسون  و … قابل نصب خواهد بود امیدواریم که مورد رضایت شما قرار بگیرد

    download+ادامه مطلب

    دانلود اپرا مینی برای اندروید جدید و سالم -شهریور ۹۳

     

    دانلود نسخه جدید اپرا مینی برای اندروید-نسخه سالم اپرا مینی-اپرا مینی سالم برای اندروید-ا

    Opera Mini browser for Android دانلود اپرا مینی برای اندروید جدید و سالم آپدیت شهریور 93

    این نسخه تا این تاریخ تست شده و ۱۰۰ درصد سالم بوده.

    چند روزی بود که اپرا مسدود شده بود و کاربران نتوانسته از طریق آن به اینترنت مسدود شوند. و بنا به درخواست زیادی که از سوی کاربران مطرح شده نسخه سالم و جدید از اپرا مینی 7.5.3 با سرور ویرایش برای شما آماده کردیم. این نسخه از اپرا قادر به باز کردن تمامی سایت ها از جمله فیس بوک است. آخرین ورژن از مرورگر محبوب و پرسرعت اپرا مینی برای گوشی ها و تبلت های آندروید. اپرا سریعترین مرورگر آندروید است. و تقریبا بیش از یک میلیارد گوشی موبایل به آن مجهز هستند. نسخه های زیادی از opera بر روی اینترنت موجود است. اما متاسفانه اکثر آنها کار نمی دهند. به همین خاطر کاربران دنبال نسخه سالم با سرور ویرایش شده هستند. این نسخه از اپرا از تمامی قابلیت ها نسخه قبلی برخوردار است. و سرعت عملکرد آن در لود صفحات وب و دانلود افزایش یافته است. بیش از نیم میلیارد موبایل در سراسر جهان از این مرورگر استفاده می کنند. .

    download+ادامه مطلب

    دانلود نسخه جدید فیلترشکن اپرا مینی برای گوشی های جاوا

    نسخه سالم oera mini 7.1برای گوشی های نوکیا- سونی اریکسون- سامسونگ با سرور سالم ویرایش شده در فروردین ۱۳۹۳

    opera mini server edited

    این نسخه سالم و تست شده است. ارائه شده در فروردین ۱۳۹۳

    مروررگر اپرا مینی بهترین مرورگر موبایل برای گوشی های جاوا، سیمبین و آندروید است. اما از آنجا که دسترسی به این مرورگر برای کاربران موبایل در کشور ما میسر نیست. و هر وقت که نسخه جدیدی ارائه می شود پس از یک ماه دسترسی به آن مسدود می گردد. و دسترسی به اینترنت برای کاربران مشکل می شود. اما از آنجا که سایت ای اس دانلود همیشه نسخه های سالم اپرا مینی را  ارا ئه می دهد. در این پست هم نسخه جدید و سالم اپرا مینی با سرور ویرایش شده را برای شما آماده کرده است. برای استفاده از این نسخه نیازی به ساختن کانکشن مجزا نیست. و با همان اتصال اینترنتی دریافتی از ایرانسل می توان به اینترنت متصل شده و بدون محدودیت از تمامی سایت را مشاهده کرد. این نسخه سالم اپرا مینی تمامی قابلیت های نسخه های قبلی را دارد. و می توانید با استفاده از ان انواع فیلم، عکس، موزیک و … دانلود کنید. همچنین سایت ها را با سرعت بالا نمایشی می دهد.

    ادامه مطلب | دانلود

    دانلود نسخه سالم یوسی بروزر برای گوشی های جاوا- UCBrowser_V8.7.0.218_Java

     

    UCBrowser_V8.7

     

    این نسخه تست شده و ۱۰۰ درصد سالم می باشد لطفا راهنمای نصب را در پایین مطالعه بفرمائید.

    همانطور که شما می دانید این روزها که دسترسی به اینترنت از طریق مرورگر اپرا مینی مسدود شده است. کاربران موبایل در جست جوی یک مرورگر سالم هستند تا از طریق آن بتوانند به سایت های دلخواه مثل فیس بوک دسترسی پیدا کنند. اکثر مرورگر های اپرا مینی و uc browser کار نمی دهند. اما اگر کمی تلاش به خرج داد می توان در سایت های مرجع مرورگر مثل ای اس دانلود به یک مرورگر سالم دسترسی پیدا کرد. مرورگر یوسی بروزر بعد از اپرا مینی محبوب ترین مرورگر موبایل است. این مرورگر با بهینه سازی صفحات وب سرعت نمایش آن ها را تا چندین برابر افزایش می دهد. و پهنای باند ناچیزی از اینترنت شما را مصرف می کند. مرورگر UCBrowser_V8.7.0.218 که برای شما آماده کردیم تنها نسخه ای است. که این روزها سالم است و سرور آن ویرایش شده است. مرورگر یوسی بروزر از تمامی زبان از جمله زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند. و قابلیت بسیار پیشرفته ای دارد. از جمله صفحه نمایش و محیط کاربری بسیار جذاب و پشتیبانی از قابلیت tab browser همچنین داشتن سایت محبوب در زمینه ورزشی، دانلود، سرگرمی و شبکه های اجتماعی… . این نسخه از uc browser بر روی تمامی گوشی های جاوا مثل نوکیا و سونی اریکسون و سامسونگ قابل نصب است.

    download+ادامه مطلب

    دانلود نسخه سالم اپرا مینی-جاوا

     

    opera-mini-server-edited

    اپرا مینی محبوبترین و قدرتمندترین مرورگر موبایل است. که اکثر کاربران موبایل درجهان از این مرورگر استفاده می کنند. این مرورگر( opera mini) هم سرعت بالایی دارد و دارای قابلیت های متعددی در زمینه نمایش صفحات وب به صورت تمام صفحه است. اپرا مینی در عین یک دانلودر قدرتمند است. و کاربران موبایل می توانند با استفاده از آن به راحتی فیلم ، موزیک، نرم افزار و عکس دانلود کنند. تا کنون ورژن های متفاوتی از این مرورگر ارائه شده است. که هر کدام پس از مدتی درکشور ما از کار افتاده و مسدود شده اند. اما وب سایت ای اس دانلود که همیشه نسخه های سالم اپرا مینی را ارائه می داد. این نسخه سالم بوده و سرور آن ویرایش شده است و قابلیت نمایش تمامی سایت ها را دارد . در این پست هم نسخه سالم  اپرا مینی را برای گوشی های جاوا جهت دانلود ارائه داده است. این نسخه تمامی قابلیت های ورژن های قبلی را دارد. این نسخه به صورت رایگان و لینک مستقیم قابل دریافت است.

    download+ادامه مطلب

    دانلود نسخه فارسی UCBrowser برای تمامی گوشی ها


    بهترین نسخه فارسی مرورگر uc browser برای موبایل

    وب سایت ای اس دانلود-مرورگر UCBrowser یک نرم افزار بسیار قدرتمند و در عین حال یک مرورگر پرسرعت برای گوشی های نوکیا, سونی اریسکون , سامسونگ ,آندروید می باشد این مرورگر که به زبان فارسی می باشد تمامی ایراد های نسخه های قبلی که در آنها زبان فارسی ساپورت نمی شد برطرف شد با استفاده از این نرم فیلتر شکن شما می توانید به آسانی وارد سایتها شده و سایت های مورد نظر خود از جلمه  را با سرعت بالا لود نمایید این نرم افزار  بهترین مرورگر می باشد زیرا هم دارای محیط کاربردی بسیار زیبا و هم سرعت بالایی در نمایش صفحات دارد  UCBrowser نسخه فارسی آن می باشد شما می توانید علاوه بر تماشای صفحات وب عکس و صفحات مورد دلخواه خود را ذخیره نمایید و کامنت ها و پیام های خود را  برای دوستانتان به صورت sms رایگان ارسال نمایید.امیدواریم که مورد رضایت شما قرار بگیرد.

    ادامه مطلب | دانلود

    معرفی مویک مینی 3 از کوادفا

    کمپانی DJI به تازگی از یک محصول جدید با نام DJI Mini 3 Pro رونمایی کرد که همانند دیگر کوادکوپترهای سری Mini وزنی زیر 250 گرم دارد. این نسخه جدید مینی از یک دوربین 1/1.3 اینچی با کیفیت فیلمبرداری 4K برخوردار است. ملخ های بزرگ تر، بدنه آیرودینامیک، سیستم اجتناب از موانع در سه جهت، طراحی تاشو با وزن 249 گرمی و زمان پرواز طولانی، این پهپاد را به یکی از به صرفه ترین و حرفه ای ترین محصولات DJI تبدیل کرده است.

    مهمترین ویژگی های مینی 3 پرو

    – وزن زیر 250 گرم
    – سنسور 1/1.3 اینچی با عکس های 48 مگاپیکسل و ویدئوهای 4K
    – مجهز به سنسورهای اجتناب از موانع
    – بیش از 34 دقیقه پرواز مداوم
    – انتقال ویدئوی زنده 1080 پیکسل از فاصله 12 کیلومتری

    مینی 3 پرو با وزن 246 گرم، در اکثر کشورهای و مناطق نیاز به ثبت ندارد. با طراحی تاشو و جمع جوری که دارد می توانید در هر مکانی آن را به همراه داشته باشید و از لحظات خود، تصاویر جالب تهیه کنید. ابعاد این کوادکوپتر مینی در حالت تاشده معادل 145x90x62 میلی متر و در حالت باز 171x245x62 میلی متر می باشد. Mini 3 Pro با وزن بسیار سبک، به راحتی در کف دست شما جای می گیرد اما این وزن سبک نمی تواند مانع پرواز آن در شرایط نامساعد شود؛ مینی 3 با قدرت بی نظیری که دارد به خوبی در برابر باد سطح 5 مقاومت می کند. دی جی آی این  محصول جدید خود را در یک رنگ خاکستری تولید کرد و همانند مینی 2 نوک ملخ های آن به صورت طلایی می باشد که ظاهری زیبا به آن می بخشد.

    دوربین 4K هلی شات مینی 3 پرو

    دوربین در نظر گرفته برای این کوادکوپتر مینی از نوع 1/1.3 CMOS با مجموع پیکسل های 48 مگاپیکسل می باشد که کیفیت فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه دارد. این دوربین دارای یک لنز 24 میلی متری با زاویه دید 82 درجه و دیافراگم قابل تنظیم f/1.7 می باشد. رنج ایزوی دوربین را می توانید در دو حالت دستی و اتوماتیک بین 100 تا 6400 تنظیم کنید. شاتری الکترونیکی دوربین سرعتی بین 2 تا 1/8000 دارد. نسبت تصاویر 4:3 به 16:9 می باشد. بیت ریت ویدئویی دوربین هم 150 مگابیت بر ثانیه می باشد که نسبت به مینی 2 حدود 50 مگابیت افزایش یافته است. تصاویر و ویدئوهای گرفته شده با این دوربین با کدک های  ویدئویی H:264 و H:265 ثبت می شوند. فرمت ذخیره سازی هم برای تصاویر JPEGو DNG (RAW) و برای ویدئوهای MP4 و MOV می باشد.

    دوربین قابلیت زوم دارد که در هنگام فیلمبرداری با کیفیت 4K می توان تا دو برابر بر روی سوژه زوم کرد و هنگام فیلمبرداری با کیفیت 2.7K تا سه برابر و در حالت FHD می توان تا چهار برابر زوم کرد. این دوربین همچنین قابلیت تصویربرداری و فیلمبرداری HDR دارد که قادر است تصاویر واضح با جزئیات کامل و ویدئوهای 4K HDR با سرعت 24/25/30 فریم بر ثانیه به ثبت رساند.

    کوادکوپتر مویک مینی 3 پرو از قابلیت Quickshots نیز پشتیبانی می کند که شامل Dronie, Helix, Rocket, Kreisen, Boomerang, Asteroid می باشد. با فعال کردن کوییک شات این حالت های برای شما فعال می شوند و می توانید تصاویر و ویدئوهای جذاب به ثبت رسانید.

    DJI Mini 3 Pro drone

    تصاویر هایپرلپس یا تایم لپس و پانوراما

    دوربین Mini 3 Pro قابلیت ثبت تصاویر هایپرلپس و تایم لپس را دارد که به شما این امکان را می دهد با تهیه چند عکس در کمترین زمان و سپس با قرار دادن این تصاویر در کنار هم یک فیلم زیبا و جذاب از لحظات خود تهیه کنید. همچنین با استفاده از قابلیت پانوراما می توانید یک منظره بزرگ را در یک تصویر قرار دهید؛ با استفاده از این قابلیت پهپاد می تواند به صورت اتوماتیک تصاویر پانورام عمودی، 180 درجه، زاویه باز و کره ای از یک منظره ثبت کند.

    قابلیت FocusTrack

    FocusTrack شامل سه حالت برای دنبال کردن سوژه است که شامل Point of Interest 3.0، ActiveTrack 4.0 و Spotlight 2.0 می باشند. ActiveTrack 4.0 یکی از پیشرفته ترین فناوری های تشخیص سوژه از جلو، عقب و اطراف می باشد که خیلی سریع و به طور واضح سوژه را به دوربین نشان می دهد تا بتواند آن را دنبال کند. حالت Spotlight 2.0 سوژه را به طور دقیق در کادر دوربین نگه می دارد که برای ردیابی یک وسیله نقلیه در ترافیک های سنگین کاربرد خوبی دارد. و در حالت Point of Interest 3.0 کوادکوپتر به دور سوژه می چرخد و از تمام جهات آن تصویربرداری می کند.

    تصویربرداری MasterShots

    یکی دیگر از حالت های تصویربرداری جذاب و کاربردی این Drone، تصویر برداری به روش مسترشات می باشد که می توانید با فعال سازی آن و قرار دادن سوژه دلخواه خود در یک کادر دستور تصویر برداری را به کوادکوپتر دهید و با اتمام عکاسی و انتخاب یک قالب زیبا، یک کلیپ ویدئویی جذاب تهیه کنید.

    سیستم انتقال تصاویر OcuSync 3.0

    کمپانی برای این کوادکوپتر مینی خود از جدیدترین سیستم انتقال ویدئو OcuSync نسخه 3.0 استفاده کرد تا بتواند در کمترین زمان از فاصله 12 کیلومتری تصاویر و ویدئوها را به صورت زنده و با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه دریافت کند. OcuSync 3.0 به صورت اتوماتیک بین دو باند 2.4 گیگاهرتزی و 5.8 گیگاهرتزی سوئیچ می کند و با استفاده از سیگنال هایی که تراکم کمتری دارند نسبت به دریافت تصاویر و ویدئوها از دوربین اقدام می کند.

    DJI Mini 3 Pro drone 1

    زمان پرواز حدود 34 دقیقه

    کمپانی یک باتری بسیار سبک با وزن 80 گرمی برای این مولتی رتور در نظر گرفته است که ظرفیتی حدود 2453 میلی آمپر دارد. این باتری با یک بار شارژ کامل می تواند حدود 34 دقیقه کوادکوپتر را در آسمان نگهدارد. ولتاژ باتری 7.38 ولتی می باشد و دمای شارژ آن بین 5 تا 40 درجه سانتیگراد است. باتری از طریق کابل DJI 30W USB-C در زمانی به حدود 64 دقیقه به شارژ کامل می رسد.

    سیستم اجتناب از موانع

    دی جی آی برخلاف مدل قبلی مینی که فاقد سنسور اجتناب از موانع بود در این مدل جدید از سیستم تشخیص موانع استفاده کرد که قادر است از سه جهت عقب/جلو و پایین موانع را به خوبی تشخیص دهد و به راحتی از مناطق پر پیچ خم بدون برخورد با موانع عبور کند. همچنین سیستم کمک خلبان پیشرفته APAS 4.0 سایر اشیاء موجود در مسیر پرواز پهپاد را در زمان واقعی شناسایی می کند تا بتوان از فاصله چندمتری موانع را تشخیص و از برخورد با آن موانع جلوگیری کند

    کنترل تا محدوده 18 کیلومتری با ریموت کنترل 2.4 گیگاهرتزی

    برای کنترل DJI Mini 3 Pro  می توانید از همان ریموت کنترل قدیمی DJI N1 استفاده کنید که از اکثر گوشی های هوشمند پشتیبانی می کند. البته فاقد طراحی تاشو می باشد و حمل آن به همراه کوادکوپتر کمی مشکل است. این کنترلر از پورت های میکرو USB  نوع C، پورت لایتنینگ و پورت USB-B پشتیبانی می کند و می توان دستگاه هایی با ضخامت 180x86x10 میلی متر را بر روی آن نصب کرد. با یک بار شارژ آن می توان 6 ساعت از آن استفاده کرد.

    اما DJI یک ریموت کنترل جدید با نام DJI RC نیز برای مینی 3 طراحی کرده که مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ 5.5 اینچی می باشد. این کنترلر از نوع چهار کاناله با فروکانس رادیویی 2.4 گیگاهرتزی می باشد و می تواند تا محدوده 18 کیلومتری کوادکوپتر را کنترل کند. حداکثر ارتفاع پرواز با این پهپاد هم حدود 4000 متر می باشد. در قسمت پایین این ریموت یک درگاه کارت حافظه microSD تعبیه شده که فضای کافی برای ذخیره فایل های در اختیار شما قرار می دهد. این رادیو کنترل دارای یک باتری قابل شارژ است که حدود 4 ساعت مداومت شارژی دارد.

    خرید کوادکوپتر مینی 3 پرو

    مینی 3 پرو محصول جدید DJI در سال 2022 می باشد که با قیمتی حدود 765 دلار معرفی شد؛ البته اگر قصد خرید ریموت کنترل جدید به همراه هلی شات را دارید باید گفت قیمت آن تا 999 دلار افزایش می یابد. نسبت به خرید کوادکوپتر DJI Mini 3 Pro می توانید به همین فروشگاه اینترنتی یعنی کوادفا با مناسب ترین قیمت مراجعه کنید.

    Compared DJI Mini 3 pro with DJI Mini 2

    Compared DJI Mini 3 pro with DJI Mini 2

    In this section, we want to compare two DJI Mini 3 Pro and DJI Mini 2 drones. Two products from DJI’s mini drone series, both of which are ideal for beginners and those looking to buy a low-cost drone. The DJI Mini 2 is the base model and older brother of the Mini 3 pro, which was officially introduced by DJI in November 2020.

    dji mini 3 pro vs dji mini 2

    DJI had a lot of flaws in its first mini drone, but gradually ended the process and now we see a unique product, the Mook Mini 3 Pro. A drone that is certainly the best option to replace the Mook Mini 2.
    But most of the upgrades, as expected, have been in the camera and drone safety sections. We now see an obstacle avoidance system, 4k / HDR movies and a fantastic flight time of 47 minutes.

    DJI still maintains a weight of 249 grams. There are certainly many reasons why DJI does not want to increase the weight of its mini drones from 250 grams.

    DJI has changed the game in many ways in its new series of mini drones. This is the first time that DJI has produced a drone under 250 grams, which can not be called a beginner drone. The puzzle is a bit confusing now, unlike other DJI Mini 3 Pro quadcopter drones, it lacks a combo pack and is only available in standard packages.

    Property DJI Mini 3 Pro DJI MINI 2
    size 14.5x9x6.2 cm (folding) 13.8×8.1×5.8 cm (folding)
    weight 249 g 249 g
    fly time 34 minutes with standard battery
    47 minutes with Plus battery
    31 minutes
    Camera sensor CMOS 1/1.3″ CMOS 1/2.3″
    video 4K/60fps 4K/30fps
    Obstacle detection system Yes – from the front, back and down No
    Subject tracking Yes – from Active Track 4.0 No
    Flight range 18 km 12 km
    Maximum flight speed 57.6 km/h 57.6 km/h

    design

    If you look at the specifications of the two drones in the table above, you will see that both drones are almost identical in size. The Mini 3 Pro is almost longer and wider, but slightly reduced in height. Perhaps the reason for the increase in volume of the DJI Mini 3 Pro is the inclusion of obstacle avoidance sensors.

    dji mini 3 pro vs dji mini 2

    Gimbal has been rebuilt for Mavic Mini 3 Pro. This allows you to easily switch between portrait and landscape mode.

    Although it is slightly larger when folded, it takes up more space when flying due to larger locusts. This allows for more efficient flight and less noise during the flight.

    Flight performance

    Both drones are on the same level in terms of speed and wind resistance due to their equal weight. Although not comparable to the Mavic 3, they act as a great mini-drone. The maximum flight speed for both drones is 16 meters per second. But in terms of wind resistance, the Mini 3 Pro works a little better. Of course, there are three flight modes that you can use the sport mode to achieve maximum speed.

    The Mook Mini 3 Pro, unlike the Mini 2, supports both DJI RC Pro and DJI RC n1 remotes. Flight range has been extended to 25 km with the RC Pro. Live feed of Mini 3 Pro is 1080 pixels up to a distance of 12 km. While for the mini it is 2 times 720 pixels up to a distance of 10 km.

    dji mini 3 pro vs dji mini 2

    The reason the Mini 3 Pro performs better in signal transmission is the use of the OcuSync 3.0 transmission system. With this transportation system, interference is greatly reduced and you can easily steer your drone to the farthest distances.

    If you want to fly in a closed area, sensors make it easier to detect obstacles. This is one of the biggest updates you’ll see on DJI mini drones. Obstacle detection sensors detect obstacles in three directions: front, rear and bottom.

    Camera

    If we want to be more accurately divided by the Mini 3 Pro, we will notice important features of this product. One of the most important aspects of a camera drone is video quality and imaging, which is very important for content filmmakers and content producers. This time, the DJI have a larger and 1.3 -inch sensor for the Mini 3 Pro, which can capture high quality videos and images.

    With this sensor, the image quality increases from 12 megapixels to 48 megapixels and you can easily record 4K/HDR movies. Unlike the DJI Mini 2, which records 4K films at 30 frames per second, the DJI Mini 3 Pro records 4K films at 60 frames per second. You can also record Full HD movies with 120 frames per second, which is suitable for slow images.

    Other features of the DJI Mini 3 Pro Camera, which make the competition win, include a fixed and more open aperture F1.7. The camera also automatically displaces between vertical and horizontal modes.

    Other capabilities

    in the Compared Mavic Mini 3 Pro with the Mavic Mini 2, we saw many useful updates for the new series, one of which is the APAS 4.0. This is a safety item that shows you the best way to cross the barriers. This is not the latest version of APAS. We’ve already seen the APAS 5.0 in more advanced DJI models such as the Mavic 3.

    We also see the Active Track 4.0 feature for the first time in the Mini Mini drones. However, you can easily follow the subject you are moving. Along with the obstacle detection system, the subject’s tracking gives you the opportunity to shoot easier than ever before.
    D-CINELIKE and Normal video profiles along with Mastershots video modes help you a lot in the film, which we were deprived of in the previous DJI Mini Drnted series.

    Price

    Although the superiority is completely with the DJI Mini 3 Pro, there is not much difference in their price. The DJI Mini 2 fly more combo is priced at $ 599, while the DJI Remote 3 Pro was priced at about $ 749 by the DJI. It is a good opportunity to upgrade your UAV and use new features in the DJI Mini 3 Pro to improve your business or even enhance your video skills.

    quaduae is the dji drone shopping center in Dubai, UAE, which offers all the company’s products to customers with unparalleled after-sales service.

    مقایسه مویک مینی 3 و مویک مینی 2

    مقایسه مویک مینی 3 پرو با مویک مینی 2

    ما در این بخش می خواهیم به مقایسه دو هلی شات مویک مینی 3 پرو و مویک مینی 2 بپردازیم. دو محصول از سری پهپادهای مینی شرکت DJI که هر دو گزینه برای کاربران مبتدی و کسانی که به دنبال خرید یک پهپاد ارزان قیمت هستند، ایده آل می باشند. DJI Mini 2 مدل پایه و برادر بزرگتر Mini 3 pro به حساب می آید که در ماه نوامبر 2020 به صورت رسمی از سوی شرکت DJI معرفی شد.

    مقایسه مویک مینی 3 پرو با مویک مینی 2

    هنگامی که دی جی آی اولین سری از پهپادی مینی خود یعنی مویک مینی اصلی را عرضه کرده ما مشکلات بسیاری در رابطه با ایمنی پرواز و کیفیت دوربین مشاهده کرده ایم که رفته رفته آنها را برطرف کرده و اکنون شاهد یک نسخه بسیار دراماتیک و خفن از این پهپادها یعنی مینی 3 پرو هستیم.

    دلایل زیادی برای استفاده از یک پهپاد جمع و جور و سبک نظیر پهپادهای مویک مینی وجود دارد، نه تنها به این دلیل که حمل آن ها بسیار راحت تر است، بلکه به این دلیل که محدودیت ها را کاهش می دهند. بسیاری از کشورها کوادکوپترهای زیر 250 گرم را اسباب بازی می دانند و نیازی به ثبت آنها و کسب مجوز نیست.

    شرکت DJI در سری جدید پهپادهای مینی خود بازی را از بسیاری جهات تغییر داده است. این اولین بار است که DJI یک پهپاد زیر 250 گرمی تولید می کند که نمی توان آن را یک پهپاد مبتدی نامید. گیج کننده است، هیچ مینی 3 استاندارد وجود ندارد، این فقط Mini 3 Pro است. همچنین جایگزین مینی 2 نمی شود، در عوض، هر دو محصول برای آینده در دسترس خواهند بود.

    بنابراین، کدام مدل را باید انتخاب کنید؟ مثل همیشه، تا حد زیادی به نظر فردی و البته بودجه بستگی دارد. بیایید به تفاوت های کلیدی نگاه کنیم تا درک بهتری از هر دو محصول نسبت به هم داشته باشیم.

    ویژگی مویک مینی 3 پرو مویک مینی 2
    اندازه 14.5x9x6.2 سانتی متر در حالت تاشو 13.8×8.1×5.8 سانتی متر در حالت تاشو
    وزن 249 گرم 249 گرم
    زمان پرواز 34 دقیقه با باتری استاندارد
    47 دقیقه با باتری پلاس
    31 دقیقه
    سنسور دوربین CMOS 1/1.3 اینچ CMOS 1/2.3 اینچ
    کیفیت فیلم 4K/60fps 4K/30fps
    سیستم تشخیص موانع دارد – از جلو، عقب و پایین ندارد
    ردیابی سوژه دارد – Active Track 4.0 ندارد
    محدوده پرواز 18 کیلومتر 10 کیلومتر
    حداکثر سرعت پرواز 57.6 کیلومتر بر ساعت 57.6 کیلومتر بر ساعت

    طراحی

    وزن هر دو پهپاد 249 گرم است
    ابعاد مویک مینی 2: 13.8×8.1×5.8 سانتی متر در حالت تاشو
    ابعاد مویک مینی 3 پرو: 14.5×9.0x6.2 سانتی متر در حالت تاشو

    مینی 3 پرو نسبت به Mini 2 بازطراحی شدیدی داشته است که مطمئنا برای قرار دادن سنسورهای قابل توجه اجتناب از موانع است. ظاهری بسیار متفاوت دارد، بسیار ساده تر از مویک مینی 2 است، اما عملکردهای اضافه شده بیش از حد آن را جبران می کند.

    مویک مینی 3 پرو همچنین دارای بدنه‌ای است که از جلو به عقب برمی‌گردد، این به دوربین اجازه می‌دهد تا بدون اینکه بدنه پهپاد مانع دید شود، بیشتر به سمت بالا متمایل شود. این طراحی جدید شاسی در پروازهای سریع نیز مزایایی دارد، زیرا گیمبال فضای بیشتری برای مانور دارد و بنابراین کمتر در معرض افتادگی به خصوص در پرواز رو به جلو است.

    Mini 3 Pro کمی بزرگتر از مینی 2 است، اما وقتی باز می شود، به طور قابل توجهی بزرگتر می شود و ملخ ها نیز بزرگتر هستند. این امکان پرواز کارآمدتر و صدای کمتر در هنگام پرواز را فراهم می کند.

    عملکرد پرواز

    حداکثر سرعت مینی 2: 16 متر بر ثانیه
    مقاومت در برابر باد مویک مینی 2: 8.5 تا 10.5 متر بر ثانیه (سطح 5)

    حداکثر سرعت مویک مینی 3 پرو: 16 متر بر ثانیه
    مقاومت در برابر باد 10.7 متر بر ثانیه (سطح 5)

    مویک مینی 3 پرو و مویک مینی 2 هر دو از نظر سرعت و مقاومت در برابر باد عملکرد مشابهی دارند. این تا حد زیادی به دلیل وزن یکسان آنها است. هیچ یک از آنها نمی تواند با پهپاد سنگین تر مانند مویک 3 برابری کنند، اما همچنان حتی در شرایط سخت عملکرد تحسین برانگیزی دارند.

    مویک مینی 3 پرو با باتری استاندارد خود 34 دقیقه پرواز مداوم را ارائه می دهد، و یک باتری طولانی به طور جداگانه برای برخی مناطق در دسترس است که این رقم را به 47 دقیقه افزایش می دهد، اگرچه وزن آن به بیش از 249 گرم می رسد. هرچند مینی 2 خیلی عقب نیست، هنوز هم می تواند پروازهای 31 دقیقه ای را ارائه دهد. برعکس مویک مینی 3 پرو هیچ باتری توسعه یافته برای مینی 2 در نظر گرفته نشد.

    مویک مینی 3 پرو دارای فید ویدیوی زنده با کیفیت 1080p هنگام پرواز با برد حداکثر 12 کیلومتر است. مویک مینی 2 دارای فید زنده 720 پیکسل تا محدوده 10 کیلومتر است. در عمل، هر دو فراتر از نیاز مردم می روند و سیگنال ویدیویی قوی برای نظارت بر عکس ها و فیلم های شما ارائه می دهند.

    بزرگترین تفاوت در تجربه پرواز مربوط به سنسورهای اجتناب از موانع مویک مینی 3 پرو است. اینها استرس ناشی از پرواز در مکان‌های تنگ را از بین می‌برند و حسگرهای سه‌جهت به این معنی است که تقریباً از هر زاویه‌ای از پهپاد محافظت می‌شود.

    کیفیت دوربین

     حداکثر وضوح عکس مویک مینی 2: 12 مگاپیکسل
    حداکثر وضوح ویدئو: 4K 30 فریم بر ثانیه

    حداکثر رزولوشن عکس مویک مینی 3 پرو: 48 مگاپیکسل
    حداکثر وضوح ویدئو: 4K و 60 فریم بر ثانیه

    از مزایای اصلی مویک مینی 3 پرو می توان به سنسور 1/1.3 اینچی، دیافراگم بازتر f1.7، عکس های 48 مگاپیکسلی و عکاسی عمودی واقعی اشاره کرد. اما مویک مینی 2 دارای سنسور 1/2.3 اینچی، دیافراگم f2.8، عکس‌های 12 مگاپیکسلی است و نمی‌تواند در فرمت عمودی عکاسی کند.

    مویک مینی 3 پرو همچنین یک نمایه رنگی D-cinelike برای انعطاف‌پذیری بیشتر هنگام درجه‌بندی رنگ فیلم‌های شما اضافه می‌کند. با این حال، هر دو پهپاد دارای بازتولید رنگ فوق‌العاده هستند و بسیاری از آنها فقط با مشخصات رنگ استاندارد راضی خواهند بود.

    سنسورهای اجتناب از موانع مینی 3 پرو به آن اجازه می دهد تا سوژه ها را با ActiveTrack دنبال کند و همچنین QuickShots و MasterShot های اضافی را باز کند. در همین حال، Mini 2 در مورد حرکات خودکار دوربین بسیار محدودتر است.

    هر دو پهپاد فیلم‌های تثبیت‌شده فوق‌العاده و عکس‌های پر جنب و جوش واضحی تولید می‌کنند، اما مویک مینی 3 پرو برنده واضح کیفیت تصویر است.

    قیمت

    مویک مینی 2: 449 دلار
    مویک مینی 2 کمبو: 599 دلار

    مویک مینی 3 پرو با ریموت کنترل DJI RC N1: برابر با 749 دلار
    بسته لوازم جانبی بیشتر: 189 دلار

    قیمت گذاری جایی است که این مقایسه کمی جالب تر می شود. مویک مینی 3 پرو به طور قابل توجهی گران تر است، در حالی که مویک مینی 2 نسبتاً مقرون به صرفه است. این افزایش شدید قیمت به این معنی است که مویک مینی 3 پرو برای علاقه‌مندان مبتدی جذابیت کمتری دارد و بیشتر برای سازندگان محتوا، فیلم‌سازان و حرفه‌ای‌ها اختصاص دارد.

    جالب اینجاست که DJI پک Fly More Combo برای Mini 3 Pro منتشر نکرده است. در عوض، لوازم جانبی Fly More را به عنوان یک کیت جداگانه به فروش می رساند. متأسفانه، این کیت کمی گران تر از بسته نرم افزاری Fly More است.

    رای نهایی برای مقایسه مویک مینی 3 پرو با مویک مینی 2

    Mini 3 Pro بدون شک پهپاد برتر در این رقابت است، اما قیمت آن برخی از مصرف کنندگان، به ویژه کاربران مبتدی را منصرف خواهد کرد. این مایه شرمساری است زیرا به لطف ایمنی بیشتر حسگرهای اجتناب از مانع، به ویژه برای مبتدیان، گزینه فوق العاده ای است. اگر بودجه شما برای خرید آن کفاف می کند، ما توصیه می کنیم بدون توجه به سطح مهارت های خود در پرواز با هواپیماهای بدون سرنشین مویک مینی 3 پرو را خریداری کنید.

    اما اگر توانایی خرید مویک مینی 3 پرو را ندارید، مویک مینی 2 هنوز هم یک گزینه عالی است که تصاویر فوق العاده ای ثبت می کند. البته دیگر باید با احتیاط بیشتری در اطراف موانعی نظیر درختان، ساختمان ها و پایه های برق پرواز کنید.

    علاقمندان می توانید هر کدام از این دو  پهپاد را به صورت آنلاین یا حضوری از فروشگاه دامزیک نمایندگی فروش هلی شات در ایران با قیمت مناسب تهیه و خریداری نمایید.

    چرا باید ویلا بسازیم؟ هدف از ساخت ویلا؟

    هدف از ساخت ویلا چیست؟

    بسیاری از شما کاربران عزیز عبارت “هدف از ساخت ویلا” را جستجو کرده اید و ما در این بخش می خواهیم درباره آن صحبت کنیم. اما به راستی هدف از ساخت ویلا چیست؟ ویلا با یک ساختمان معمولی که شما برای سکونت یا کسب و کار خود بنا می کنید متفاوت است. ویلا به خانه ای گفته می شود که توسط عناصر زیادی از جمله عناصر طبیعی احاطه شود. بسیاری مواقع هنگامی که مشتریان برای ساخت ویلا با ما تماس می گرفتند، حتی نمی دانستند که یک ویلا چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا بتوانیم آن را ویلا خطاب کنیم.

    هدف از ساخت ویلا چیست؟-1

    به راستی اصلا ویلا چیست؟ ویلا به ساختمانی گفته می شود که از 4 طرف به بیرون نما داشته باشد. برعکس یک ساختمان آپارتمانی که می تواند چندین طبقه یا واحد باشد ویلا به یک طبقه و 2  تا 4 اتاق ختم می شود. ویلا را در هر جایی می توان بنا کرد، اما با توجه به متراژ زیادی که برای محوطه سازی و زیر بنای آن باید اختصاص داد بهتر است که در یک منطقه ییلاقی دور از شهر آن را بنا کرد تا بلکه توان خرید ملک مورد نیاز خود را داشته باشید. از سوی دیگر، ویلا بیشتر محلی برای تفریح و سپری کردن ایام تعطیلات است که بهتر است در یک منطقه خوش آب و هوا با عناصر طبیعی زیبا و دلنشین نظیر کوه، جنگل، دریا و غیره بنا شود.

    ما می خواهیم در این بخش به مهمترین اهداف شما از ساخت ویلا بپردازیم. مطمئنا هر کسی قبل از ساخت ویلا هدفی در سر دارد. این هدف است که موقعیت، اندازه، میزان مجلل بودن ویلا و بسیاری از عناصر مهم آن را مشخص می کند.

    امروزه افراد زیادی هستند که صاحب ویلاهای زیادی در مناطق مختلف کشور هستند، از جمله مناطق شمالی که مهد ویلا، باغ ویلا و از این دسته هستند. هدف این افراد از ساخت ویلا مشخص است. آنها قصد سرمایه گذاری دارند و مطمئنا هدف آنها با افرادی که صاحب یک یا دو ویلا هستند بسیار متفاوت است. اگر به آگهی های خرید یا اجاره ویلا سری بزنید، متوجه می شوید که افراد زیادی در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند. البته سرمایه گذاری در این عرصه هم نیاز به پیش زمینه هایی دارد تا بتوانید به موفقیت نهایی برسید. بسیاری از افرادی که تجربه ساخت و ساز ندارند، خرید ویلا را به ساخت ویلا ترجیح می دهند. اما افرادی هم هستند که دوست دارند ویلای خود را از صفر بسازند. مطمئنا این بهترین راه حل است، اگر می خواهید ویلای شما همان چیزی باشد که رویای آن را داشتید.

    اما عده زیادی هم هستند که هدف آنها از ساخت ویلا برای سکونت موقت یا دائمی است. خانه اصلی شما می تواند یک ویلا باشد، ویلایی که شاید در یک منطقه شهری با محدودیت هایی مواجه باشد ولی می تواند عناصری همچون نمای چهار طرف، فضای سبز و غیره داشته باشد. یک خانه ویلایی مطمئنا نهایت آرامش و به دور از دغدغه های شغلی است که با عناصر طبیعت به شما حس و حال متفاوتی اعطا می کند.

    شاید این را بیشتر در کشورهای خارجی مشاهده کنید، که یک ویلا کاربرد تجاری دارد. هر چند در مناطق شمالی کشور خودمان هم این ویلا ها کم نیستند. یک ساختمان که هر چند از واحد های زیادی تشکیل می شود، ولی دارای ویژگی هایی است که می توانید آن را ویلا بنامید. به عنوان مثال مهمترین کاربرد ویلاهای تجاری برای انجام مراسمات نظیر جشن تولد، سالگرد ازدواج و دیگر مناسبت ها می باشد. این ویلاها معمولا دارای سالن های غذاخوری، سینما، ورزش و غیره هستند. به عنوان مثال اگر ویلا bel air road 924 – گرانترین ویلای آمریکا را مشاهده کنید، بهتر متوجه این نکته می شوید که یک ویلای تجاری باید چه امکاناتی داشته باشد. نکته جالب درباره این ویلا نمایشگاه خودرو به ارزش بیش از 30 میلیون دلار است.

    اولین اقدام در ساخت ویلا همین تعیین هدف است. شما باید قبل از هر چیزی بدانید که ویلای شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد. به عنوان مثال متراژ ساختمان ویلا، نوع و اندازه استخر، فضای سبز، موقعیت مکانی آن و همه این موارد هنگام تعیین هدف مهم هستند. امروزه گرانترین ویلاهای شمال معمولا ویلاهای سه طبقه و بسیار مجلل هستند.

    برای جزئیات بیشتر در این مورد می توانید با ما تماس بگیرید. سازویلا مرکز ساخت ویلا در شمال می باشد که با بیش از 10 سال سابقه فعالیت می تواند تمامی مراحل ساخت ویلا و باغ ویلای شما را در شمال انجام دهد.

    بررسی دستگاه تصفیه آب کره ای هیوندای

    دستگاه تصفیه آب هیوندای مدل H700

    دستگاه تصفیه آب کره ای هیوندای H700 یکی از بهترین و کاملترین برندهای بازار می باشد. این دستگاه مطابق با بهترین تکنولوژی روز دنیا فرایند تصفیه آب را انجام می دهد. تمامی قطعات و فیلترهای به کار رفته در دستگاه تصفیه آب هیوندای فودگرید می باشد. شاسی فلزی مقاوم و اختصاصی این دستگاه بسیار باکیفیت بوده و دارای مقاومت بسیار بالا از نظر فشار ، ضربه و رطوبت می باشد.

    هر دستگاه تصفیه آب با یک روش آلاینده ها را از آب جدا می کند که در این دستگاه برای این کار از روش فیلتراسیون اسمز معکوس استفاده شده است. در این روش آب را با فشار از طریق یک غشا نیمه تراوا عبور می دهند، سپس آلودگی های موجود در آب را خارج می کنند. سیستم این غشا به گونه ایی است که آلودگی ها را حذف کرده و به آب اجازه عبور می دهد.

    51

    این سیستم یکی از بهترین سیستم های تصفیه آب در دنیا می باشد و شما می توانید مطمئن باشید که این دستگاه مطابق با آخرین فن آوری روز دنیا آب را تصفیه می کند. کربن موجود در این سیستم کلر و بوی نامطبوع آن را از آب حذف می کند و بقیه موادی که در این سیستم از آب حذف می شوند شامل فلوراید، نمک، رسوبات، ارسنیک، ترکیبات آلی، سموم دفع آفات و بسیاری آلاینده های دیگر می شود.

    فیلتر دیگری که در این دستگاه تصفیه آب بکار رفته است ممبران RO می باشد و دستگاه هایی که این فیلتر را دارند از همه نظر ایده ال می باشند. این فیلتر هم عمل تصفیه آب را انجام می دهد، هم نیازی به افزودنی ندارد و هم قیمت کمتری دارد. فیلتر ممبران انواع مختلفی دارد که نوع RO آن بیشتر مورد توجه است و کیفیت بالاتری دارد.

    سوراخ های روی این فیلتر به گونه ایی طراحی شده اند که تنها ملکول های آب می توانند از آن عبور کنند و بقیه ناخالصی ها نمی توانند عبور کنند و در نتیجه تنها آب خالص باقی می ماند. فلزات سنگین که باعث بروز بیماری های عصبی و تاثیر بر روی جنین می گردند با این فیلتر به راحتی حذف می شوند. نیترات هم که از طریق کودهای شیمیایی و از طریق خاک وارد آب می شود نیز با این فیلتر به راحتی از آب حذف می شود.

    شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که تکلیف املاح و مواد معدنی مفید موجود در آب چه می شود. و اینکه آیا این مواد با فیلتر حذف می شوند؟ باید گفت که این مواد با انواع فیلترهایی که سر راه آب قرار می گیرند حذف می شوند و دوباره از طریق فیلتر مینرال باکیفیت ( توجه کنید فیلتر مینرال های معمولی خاصیتی ندارند ) به آب برمی گردند.

    فیلتر مینرال علاوه بر تامین مواد معدنی در آب که برای سلامتی انسان نیز مفید است، کیفیت و طعم آب را نیز بهبود می بخشد. همچنین مخزن 4 گالن تانک پک اورجینال حجم مناسبی از آب را ذخیره می کند و آب درون آن طعم بد نمی گیرد و کیفیت خود را از دست نمی دهد چرا که شرکت تانک پک همیشه محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می کند و شما می توانید با خیالی راحت از این مخزن آب استفاده کنید.

    4 1

    خلاصه اینکه 7 مرحله فیلتر با کیفیت این دستگاه تصفیه آب خانگی باعث می شود که تمام آلودگی ها و میکروب ها از آب حذف شوند و آب خالص و پاکیزه ایی به دست شما برسد. اگر بخواهیم مختصری از ویژگی های دستگاه تصفیه آب هیوندای مدل H700 را به شما بگویم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    -دارای دو سال گارانتی معتبر
    -سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس
    -7 مرحله فیلتر با کیفیت
    -فیلتر pp
    -فیلتر کربن پودری
    -کربن بلاک
    -ممبران RO
    -پست کربن خطی
    -مینرال
    -محافظ ممبران
    -مخزن 4 گالن تانک پک اورجینال، بهترین مخزن موجود در بازار و بدون رقیب

    آنچه که باعث تمایز این دستگاه می شود ،گواهی اصالت کالا و تصویر گواهی مبدا (Certificate of Original) دستگاه می باشد که همراه دستگاه تصفیه آب هیوندای تقدیم شده است. همچنین ظاهر زیبا و منحصر به فرد، همراه با پکینگ کامل و زیبا از ویژگی های بارز این دستگاه می باشد.

    تمامی قطعات دستگاه تصفیه آب هیوندای اورجینال می باشد. با دو سال گارانتی معتبر این دستگاه می توانید با خیالی راحت و با اطمینان خاطر از آن استفاده کنید. شرکت سارنیا نماینده انحصاری دستگاه تصفیه آب هیوندای در اصفهان می باشد. نمونه های تقلبی این دستگاه حتی با تعداد فیلترهای بیشتر! در بازار بسیار موجود می باشد.

    برای استعلام نمایندگی های معتبر با ما در تماس باشید. قیمت ذکر شده در سایت سارنیاواتر قیمت مصوب دستگاه هیوندای میباشد. قیمت‌های پایین تر از آن، دستگاه های تقلبی بوده و گارانتی هیوندای شامل آنها نخواهد شد. برای خرید دستگاه تصفیه آب با کیفیت می توانید از طریق همین سایت یعنی سایت فروشگاه سارنیا واتر که نمایندگی دستگاه تصفیه آب اصفهان می باشد اقدام کنید.

    کاربرد اسانس معطر در منزل

    8 کاربرد اسانس در منزل  (DIY Essential Oil Use)

    به طور کلی اسانس ها برای هزاران سال در فرهنگ های مختلف برای خاصیت درمانیشون مورد استفاده قرار گرفته اند. رایحه درمانی یا Aromatherapy به معنی استفاده از رایحه های مختلف برای اهداف مختلف هست. هر بویی در حقیقت خواص خودش رو داره و برای سلامت روحی و جسمی میتونه بسیار سودمند باشد. همچنین از آن ها در محصولات پاک کننده خانگی، مراقب زیبایی و ... استفاده میشه. اما هدف از این مقاله چیه؟ خب اسانس ها میتونن کاربرد های خیلی زیاد و مفیدی داشته باشند شاید به چند صد تا هم برسه. ولی ما واقعا در زندگی روزمره مون چقدر از اونها استفاده میکنیم؟ در این مقاله قصد داریم تعدادی از اون موارد استفاده که به ویژه برای خانم های خونه دار میتونه کاربردی باشه رو معرفی کنم.

    1. پاک کننده های چند منظوره (All-purpose Cleaner) : 

    برای این منظور به یک ظرف اسپری، آب مقطر و سرکه سفید نیاز دارید. کافی است 2 پیمانه آب مقطر، یک پیمانه سرکه سفید و 20 قطره از اسانس لیمو رو درون یک بطری اسپری شیشه ای بریزید و با اسپری کردن سطوحی نظیر کانتر، کابینت، سرامیک، آینه و ... رو تمیز کنید.(قبل از استفاده بطری رو حتما تکون بدید)

     

    2. ایجاد هوای تازه:

    دوست دارید احساس کنید در فضای سبز هستید و بوی علف تازه به مشامتون میرسه؟ 

    اسانس لمون گرس (لیمو گرس) رو بهتون پیشنهاد میکنم. برای اینکار میتونید چند قطره از اسانس رو با آب جوشیده سرد شده مخلوط کرده و درون یک ظرف اسپری ریخته و اون رو در هوا اسپری کنید. 

     

    3.لباسشویی خوشبو:

    دوست دارید لباساتون بعد از شستشو بوی دلخواهتون رو بدن؟ 10-12 قطره از اسانس دلخواهتون رو برای هر بار شستشو در نظر بگیرید.

    اسانس ارکیده گزینه خوبی هست.

     

    4. ملحفه خوشبو - خواب راحت:

    15-10 قطره اسانس دلخواه (من از Ocean استفاده میکنم که بوی بسیار خنک و آرمش بخشی داره و احساس کنار اقیانوس رو تداعی میکنه) به همراه نصف پیمانه آب مقطر و یک قاشق سمبل طیب (خواب آور است) رو به رو بالشت ها و ملحفه هاتون اسپری کنید.

     

    5. جارو کردن:

    یک مقدار جوش شیرین رو با اسانس مورد علاقه تون ( من از اسانس های رایحه عطری ادکلنی استفاده میکنم که حس یک خونه دلنشین رو القا میکنه) مخلوط کرده و قبل از جارو کشیدن فرش اون رو روی فرشتون پخش کنید و بعد با جارو برقی اون رو جارو کرده و در نتیجه فرش هایی خوشبو و تمیز خواهید داشت.

    6. خونه ی خوشبو: 

    مهمون دارین و دوست دارین قبل از رسیدن مهمونا خونه بوی فوق العاده ای بده؟ میتونین اسانس مورد علاقه تون رو با استفاده از اسانس سوز، بسوزونین. کافی است در قسمت مخصوص اسانس چند قطره اسانس به همراه آب بریزین و در محفظه ای که برای شمع هست یک شمع وارمر روشن کنید و از پخش شدن بوی خوش در منزل لذت ببرین. (من اینجا هم از اسانس های عطری (ادکلنی) که همه پسند و خاص هستند استفاده میکنم)

    حس خوش کیک پختن: میدونین که توی فصل زمستون کیک پزی یکی از کارهای لذت بخش بعد از ظهر هست. به همراه چای تازه دم ... اوه ... وقتش رو ندارین؟ دیر وقت از سر کار برمیگردین؟ خب میتونین کیک آماده تهیه کنید ولی بوی خوش ناشی از پختن کیک و شیرینی وانیلی رو چطور تجربه کنیم؟ بله درسته. اسانس وانیلی

     

    7. از بین بردن بوی بد توالت:

    از بوی بد دستشویی رنج میبرین؟ دوست دارین قسمت داخلی توالت فرنگیتون سفید باشه؟ 1 پیمانه سرکه سفید، نصف پیمانه جوش شیرین به همراه ده قطره اسانس دلخواه (من از کاج یا لمون گرس استفاده میکنم که یک بوی جنگلی فوق العاده داره) رو درون توالت بریزین و 5-10 دقیقه صبر کنید سپس برس بکشید.


    8. مایع دستشویی خوشبو:

    اگر بوی مایع دستشویی منزلتان تکراری و یا بوی کم است و دنبال راهکار هستید؟ چند قطره (10 تا 30 قطره) از اسانس مایع به مایع دستشویی اضافه نمایید و از رایحه ایجاد شده لذت ببرید. من خودم از رایحه اسانس های میو ه ای برای این کار استفاده می کنم.

    شما کاربران گرامی میتوانید محصولات متنوع اسانس و اسانس سوز را با بهترین کیفیت ساخت (محصول اورجینال و اصلی) را از فروشگاه اینترنتی تینوکالا بصورت آنلاین با مناسب ترین قیمت و تضمین هفت روز بازگشت انتخاب نمایید و درب منزل یا محل کار خود در سراسر کشور دریافت نمایید

    تفاوت گیتار فلامنکو و کلاسیک

    ممکن است قبلاً یک گیتار فلامنکو را با یک گیتار کلاسیک اشتباه گرفته باشید. این کاملاً قابل درک است زیرا هر دو گیتار بسیار شبیه به هم هستند! آنها تقریباً یکسان به نظر می رسند اما در عین حال بسیار متفاوت هستند. هم صدای شیرین و ملایم گیتار کلاسیک و هم صدای غرغره گیتار فلامنکو بسیاری از نوازندگان را به دنیای سازهای زهی نایلونی سوق داده است. انتخاب بین گیتار فلامنکو و گیتار کلاسیک می تواند برای مبتدی کاری دلهره آور به نظر برسد. تفاوت های فنی زیادی بین دو نوع گیتار وجود دارد. اولین سوالی واقعی که خریدار باید بپرسد این است: چه نوع صدایی می خواهم تولید کنم؟ پس از پاسخ دادن به آن  می توانید توجه خود را به یافتن مناسب ترین ساز معطوف کنید. قیمت گیتارهای فلامنکو و کلاسیک از حدود 200 دلار تا بیش از 30000 دلار متفاوت است. مارک های مختلف شناخته شده ای از جمله مارتین، فندر، یاماها، کوردوبا، تاکامین، ایبانز و رامیرز وجود دارد. دانستن تفاوت های اساسی بین گیتارهای فلامنکو و کلاسیک باید به شما کمک کند ابزاری را انتخاب کنید که هم متناسب با بودجه شما باشد و هم سبکی باشد که به نواختن آن علاقه مند هستید. گرچه کلاسیک و فلامنکو از یک زمینه مشترک برخوردارند، اما تجسم آنها تفاوتهای مهمی دارد!

    گیتارهای کلاسیک به لحنی بدون وزوز احتیاج دارند که فقط با کمی عمل بالاتر و کمی تسکین در گردن حاصل می شود. گیتارهای کلاسیک عموماً از چوب سرو یا رویه صنوبر هستند، از طرف دیگر گیتارهای فلامنکو بر یک بازی بسیار راحت تر و سریعتر تأکید دارند که با عمل کاهش یافته و تقریبا بدون تسکین گردن امکان پذیر است. این تنظیمات منجر به وزوزی می شود که نوازندگان کلاسیک از آن متنفر هستند ، اما نوازندگان فلامنکو آن را دوست دارند! گیتارهای فلامنکو ممکن است شبیه گیتارهای کلاسیک اسپانیایی سنتی به نظر برسند ، اما به دلیل سبک نوازندگی نمادین آنها ساختار بسیار متفاوتی می خواهند. گیتارهای فلامنکو به طور سنتی با استفاده از سرو اسپانیایی برای پشت و کناره ها ، گردن سرو ، تخته انگشت آبنوس و رویه صنوبر (در بعضی موارد سدر) ساخته می شوند. این مدل سنتی با اشاره به رنگ روشن و طبیعی آن بلانکا شناخته می شود. هدف این مقاله توضیح تفاوت های گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو است. امیدوارم بعد از خواندن این مقاله شما بتوانید در نگاه اول این دو گیتار را از هم تشخیص دهید.

     

     

    تفاوت بین گیتارهای کلاسیک و فلامنکو در مواد ، ساخت و صدا شایع است

     

    مواد:

    گیتارهای کلاسیک معمولاً با استفاده از تاپ های صنوبر یا سرو و پشت و کناره های گل رز یا چوب ماهون ساخته می شوند تا باعث دوام بیشتری شوند. گیتارهای فلامنکو به طور کلی با تاج های صنوبر و سرو یا چنار برای پشت و کناره ها ساخته می شوند تا حجم را افزایش دهند. مواد چوبی مورد استفاده در گیتارهای فلامنکو با گیتار کلاسیک متفاوت است. این موارد شامل قسمت های بالا، پشت و کناره های گیتار است و به دلیل سبک خاص پلی که هر نوع گیتار اجرا می کند متفاوت است. قسمت بالایی و تار گیتار فلامنکو معمولاً فقط از صنوبر ساخته شده است. قسمت بالای گیتار کلاسیک می تواند از صنوبر نیز ساخته شود اما استفاده از مواد چوبی تیره رنگ مانند سرو بیشتر رایج است. صنوبر به طور کلی چوبی با رنگ روشن است در حالی که سرو چوبی با رنگ تیره است. این ویژگی رنگی چیزی است که می توانید برای تمایز گیتارهای کلاسیک و فلامنکو از نظر بصری استفاده کنید. گیتارهای فلامنکو معمولاً تاپ هایی با رنگ روشن دارند، در حالی که رنگ گیتارهای کلاسیک بسیار تیره تر است. انواع مختلف چوب های مورد استفاده نیز به طور قابل توجهی بر وزن آنها تأثیر می گذارد. قسمت پشت و کناره های گیتار فلامنکو را می توان از انواع چوب مانند رزوود هندی ساخت، اما انواع سنتی آن از سرو یا چنار ساخته شده است.

    به این گیتارهای فلامنکو که از سرو یا چنار رنگ روشن تری استفاده می کنند گیتار بلانکا گفته می شود. گیتارهای فلامنکو ساخته شده از پشت و کناره های غیر سرو یا چنار را گیتار نگرا می نامند که مدرن تر هستند. معمولترین آن معمولاً چوب درخت گل رز هند است. استفاده از سرو یا چنار به عنوان ماده چوبی گیتارهای فلامنکو لحن روشن و سرزنده تری به گیتار می بخشد. رنگ تیره صدای نرم و ملایم تری تولید می کند. گیتارهای بلانکا از تونوود ساخته شده اند و گیتارهای نگرا اغلب با استفاده از تونویود تیره تر ترکیب می شوند. در این گیتارها از گل محمود هند بسیار زیادی به همراه مواد عجیب و غریب مانند کوکووبولو استفاده می شود. پشت و کناره های گیتارهای کلاسیک معمولاً از سرو با رنگ تیره تر ماهاگونی، صنوبر و رزوود ساخته شده است. در گیتارهای کلاسیک شما هرگز سرو یا چنار را به عنوان ماده چوبی برای پشت و کناره های آنها نخواهید دید. این بدان معنی است که گیتارهای کلاسیک پشت و کناره ها همیشه تیره تر از رنگ روشن و سفید گیتارهای فلامنکو هستند.

     

     

    2 6
    چوب صنوبر

     

    3 6
    چوب سرو

     

    وزن

    گیتارهای فلامنکو در مقایسه با گیتارهای کلاسیک وزن کمتری دارند. این اختلاف به دلیل تراکم و ضخامت های مختلف مواد چوبی است. وزن یک گیتار کلاسیک استاندارد در حدود 4.17 پوند (1.9 کیلوگرم) است در حالی که وزن گیتار استاندارد فلامنکو تقریباً 3.31 پوند (1.5 کیلوگرم) است. این تفاوت بسته به مدل گیتار متفاوت است. اما به طور متوسط ​​گیتارهای کلاسیک 36٪ سنگین تر از گیتارهای فلامنکو هستند.

     

    ضخامت

    گیتارهای کلاسیک از بدنه عمیق تر و چوب های ضخیم تری نسبت به گیتارهای فلامنکو برخوردار هستند. این نکته قبلی را در مورد اختلاف وزن بین دو گیتار پشتیبانی می کند. بدنه ضخیم تر باعث می شود گیتارهای کلاسیک از گیتارهای فلامنکو سنگین تر باشند. عمق گیتارهای کلاسیک در هر دو طرف 0.125 اینچ (3.175 میلی متر) – 0.25 اینچ (6.35 میلی متر) بیشتر از گیتارهای فلامنکو است. این ضخامت اضافی باعث پایداری گیتارهای کلاسیک و تولید صدای گرمتری نسبت به گیتارهای فلامنکو با صدای روشن تر می شود.

     

    ارتفاع عمل
    4 2
     

    گیتارهای فلامنکو از ارتفاع کمتری برخوردار هستند زیرا بر پخش راحت تر و سریعتر تأکید دارند. در مقایسه با گیتارهای کلاسیک، گیتارهای فلامنکو دارای تکنیک های بیشتری از چپ مانند ضربه زدن هستند تا جلوه های خاصی را در نمایش های خود ایجاد کنند. داشتن ارتفاع اکشن کوتاه، تولید این افکت ها را در گیتارهای فلامنکو آسان تر می کند که ممکن است در ارتفاع زیاد رشته امکان پذیر نباشد. دلیل دیگر این که گیتارهای فلامنکو دارای اکشن کمتری هستند این است که آنها برای موسیقی خود صدای وزوز را می خواهند. رشته های وزوز برای الگوهای تهاجمی فلامنکو به نام rasgueados و انگشت گیری شدید به نام picados ضروری است. ارتفاع کم باعث می شود که رشته ها صداهای وزوز تولید کنند. از طرف دیگر گیتارهای کلاسیک اصلاً نمی خواهند صدای وزوز شنیده شود. گیتارهای کلاسیک بر نواختن ملودی واضح و سرعت دقیق تأکید دارند. بنابراین افزودن جلوه های صوتی مانند زنگ های زهی موسیقی آنها را خراب می کند. به همین دلیل برای جلوگیری از صداهای وزوز ناخواسته به ارتفاع عمل بیشتری در گیتارهای کلاسیک نیاز است.

     

    صدا

    صدا احتمالاً ساده ترین راه برای فهمیدن این است که شما چه نوع گیتاری را گوش می دهید. تفاوت صدا بین گیتارهای کلاسیک و فلامنکو چیزی است که کاملاً واضح شنیده می شود. به دلیل سبک بازی، گیتارهای فلامنکو نیاز به لحنی تهاجمی، قوی و ضرب آور دارند در حالی که گیتارهای کلاسیک برای پخش موسیقی خود به لحنی ملایم نیاز دارند. به عبارت دیگر صدای گیتارهای فلامنکو بلندتر از گیتارهای کلاسیک است. تفاوت در بلندی صدا در واقع کاملاً چشمگیر است. اگر هر دو گیتار در یک اتاق نواخته شوند، به احتمال زیاد نمی توانید صدای گیتارهای کلاسیک را بشنوید. حجم صدای گیتارهای فلامنکو همیشه بر صدای گیتارهای کلاسیک مسلط خواهد بود.

     

    سبک بازی

    سبک بازی گیتارهای کلاسیک با گیتارهای فلامنکو تفاوت زیادی دارد. گیتارهای کلاسیک عمدتا برای پخش موسیقی کلاسیک استفاده می شوند ، به این معنی که آنها برای آهنگ های  ملایم ایده آل هستند. در مقابل ، گیتارهای فلامنکو برای پخش موسیقی استفاده می شود که می تواند صدای پایکوبی رقصنده ها را پشتیبانی کند. این بدان معنی است که گیتارهای فلامنکو به لحنی با صدای بلند ، تهاجمی و قدرتمندتر نیاز دارند که برای آن نقش ایده آل است. سرعت آن اغلب سریع و بلند است، به ندرت گیتارهای فلامنکو برای موسیقی آهسته و ملایم نواخته می شوند.

     

    صفحه محافظ

    سبک بازی گیتار فلامنکو نیاز به ضربه زیاد بر روی بدن گیتار با ناخن دارد. به همین دلیل گیتارهای فلامنکو دارای یک صفحه پلاستیکی هستند که روی قسمت بالای گیتار نصب شده است. این صفحه پلاستیکی شفاف است و از آن با عنوان گلپادور یاد می شود. افزودن این صفحه پلاستیکی از پایان گیتار در برابر ضربه تهاجمی سبک بازی گیتارهای فلامنکو محافظت می کند. در مقابل گیتارهای کلاسیک صفحات ضربه زدن ندارند.

     

    موقعیت نگه داشتن

    در گیتارهای کلاسیک ، گیتار معمولاً با زاویه 45 درجه از افقی نگه داشته می شود. گیتار به جای پای راست معمولاً با پای ساپورت مانند روی پای چپ قرار می گیرد تا حالت را متعادل کند. این موقعیت نگهداری تقریباً برای نواختن گیتار کلاسیک در هر سطحی بخصوص افرادی که به صورت حرفه ای بازی می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر ، گیتارهای فلامنکو در موقعیت افقی با گیتار موازی با زمین نگه داشته می شوند. گیتار به جای چپ برای گیتارهای کلاسیک در پای راست قرار می گیرد. این وضعیت نگهداری روش استاندارد نگه داشتن گیتار عمومی  از جمله گیتارهای فلامنکو است.

     

     

    ویژگی های گیتارهای فلامنکو

    گیتارهای فلامنکو گرچه از نظر ظاهری شبیه گیتارهای کلاسیک استاندارد هستند ، اما برای سبک خاصی از موسیقی ساخته شده اند. ضربه زدن به ساز نیاز به یک رویه تیز و روشن مانند صنوبر و همچنین افزودن “golpeadores” (صفحات شیر ​​واضح و گاهی رنگی) برای محافظت در برابر ناخن های نوازنده دارد. به منظور دستیابی به آن صدای خش خش و غرغر ، پشت و کناره ها اغلب از سرو، چوبی سبک و طنین انداز ساخته می شوند. گیتارهای فلامنکو همچنین دارای “اکشن” یا ارتفاع سیم بسیار کم هستند تا بتوانند “پیکادو” های سریع و چند نت را تسهیل کنند و یا از گردن گیتار بالا و پایین ببرند. آکورد ها اغلب کیفیت صدای مبهم و در عین حال واضحی دارند. کمی وزوز در فرت نیز به دلیل ارتفاع کمتر رشته امری عادی است. پل یک گیتار خوب فلامنکو نیز به طور قابل توجهی پایین تر است. این باعث می شود که اجرای تکنیک هایی مانند “rasgueado” ( به معنی تکان دادن رشته ها) یا سازه رامبا آسان تر باشد.

    گیتارهای فلامنکو معمولاً سازهای سبک و با صدای باز هستند که برای تولید باس های عمیق و سه گانه روشن طراحی شده اند. در مقایسه با گیتارهای کلاسیک استاندارد، گیتارهای فلامنکو گردن بسیار نازک تری نیز دارند. به طور کلی، این ویژگی ها گیتارهای Flamenco را برای نواختن این نوع موسیقی لذت بخش ، پرشور و مهیج آسان می کند. تخته های فرت با عرض استاندارد 52 میلی متر از مهره استفاده می شوند. اگر در حال گذر از گیتار زهی برقی یا استیل هستید ، ممکن است مدتی طول بکشد تا به این تفاوت عادت کنید. یک رزت ساده معمولاً قسمت بالای اکثر گیتارهای فلامنکو را تزئین می کند. بسیاری از گیتاریست ها برای راحتی در نواختن از کلیدهای مختلف از کاپو استفاده می کنند.

     

    ویژگی های گیتار کلاسیک

    گیتارهای کلاسیک استاندارد عموماً دارای سرو یا صنوبر هستند. این تاپ ها فاقد هرگونه محافظ اند زیرا ممکن است مانع صدای ساز شوند. پشت و کناره های گیتار فلامنکو در جنگل های مختلف از گل چوب برزیل گرفته تا کوکووبولو موجود است. همچنین دیدن چوبهایی مانند گردو ، افرا یا چوب ماهون که برای پشت و پهلوها استفاده می شود غیر معمول نیست. اکثر گیتارهای کلاسیک دارای پشت و کناره های گل محمدی هندی هستند که بخشی از آن به دلیل تراکم ، دوام و در دسترس بودن آن است. گل محمدی هندی معمولاً یک جعبه صدای عمیق ، بلند و با تشدید تولید می کند. گردن های گیتارهای کلاسیک معمولاً از سرو یا چوب ماهون تراشیده می شوند و کمی ضخیم تر از گیتارهای فلامنکو هستند. اگرچه آکوردها در بعضی مواقع کوک می شوند، گیتارهای کلاسیک بیشتر برای نت های مجازی طراحی می شوند. بنابراین می دانید که ماندگاری بسیار بیشتر از گیتار فلامنکو است که نت های آن پس از نواختن خیلی زود از بین می روند. همه این ویژگی ها در کنار هم قرار گرفته ، گیتاری با بیس های رزونانس عمیق و زنگ مانند سه گانه تولید می کنند که با صدای بلند به صدا در می آیند. برای نت های قدرتمند و پایدار گوش دهید. گیتارهای کلاسیک همچنین با رنگ آمیزی ظریف تر  و یک چوب دلپذیر، تیره و ملایم مشخص می شوند.

     

    گیتار کلاسیک در مقابل گیتار فلامنکو: شباهت ها

    اکنون که از تفاوت ها مطلع شدیم ، دانستن شباهت های بین دو گیتار نیز ضروری است. اما از آنجا که این مقاله به تفاوت گیتارهای کلاسیک و فلامنکو می پردازد ، شباهت ها به طور عمیق پوشش داده نمی شوند. خوب است که برخی شباهت ها را بدانید تا تفاوت های آنها را به وضوح درک کنید.

     

    رشته های نایلونی

    هر دو گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو گیتارهای رشته ای نایلونی هستند. این بدان معنی است که رشته ها نرم ، کش دار و دارای کشش کمی هستند. کشش کم رشته های نایلونی به این معنی است که نیازی به هیچ ابزار پشتیبانی برای تحمل فشار شدید رشته نیست. به عبارت دیگر ، هر دو گیتار کلاسیک و فلامنکو نیز میله های خرپایی ندارند. اگرچه برخی از مارک های تار سیم های گیتار کلاسیک و فلامنکو را به طور انحصاری و جدا از یکدیگر می فروشند ، اما تفاوت زیادی بین این دو نوع تار وجود ندارد. سیم ها هر دو رشته نایلونی هستند و می توانند به جای یکدیگر روی هر دو گیتار استفاده شوند.

     

    گردن

    عرض گردن هر دو گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو نیز یکسان است. برخلاف گیتارهای آکوستیک با گردن باریک ، هر دو گیتار کلاسیک و فلامنکو به عنوان گردن پهن دسته بندی می شوند. عرض گردن هر دو گیتار کلاسیک و فلامنکو معمولاً در حدود 2.05 اینچ (52 میلی متر) است. در واقع برخی گیتارهای فلامنکو وجود دارد که گردن باریک تری نسبت به گیتارهای کلاسیک دارند. اما در بیشتر موارد گیتارهای فلامنکو معمولاً دارای عرض گردن گیتارهای کلاسیک هستند.  پشت و کناره ها ، مواد چوبی گردن هر دو گیتار معمولاً یکسان هستند. گردن های گیتار کلاسیک و فلامنکو اغلب از چوب ماهون ، سرو یا آبنوس هستند. این مواد چوبی به این دلیل انتخاب می شوند که داشتن ماده گردنی بادوام که تحت فشارهای متغیر تغییر شکل ندهد ضروری است. این ویژگی ها در هر دو گیتار به همان اندازه مطلوب هستند.

     

    پل

    5
     

    پل دو گیتار نیز به طور مشابه ساخته شده است. پل هر دو گیتار کلاسیک و فلامنکو به طور خاص طراحی شده است تا سیم های آنها مانند یک دستگیره به آن بسته شود. برخلاف گیتارهای آکوستیک که دارای پین های پل برای نگهداری سیم ها هستند ، گیتارهای کلاسیک و فلامنکو دارای یک پل هستند که به طور مشخص ساخته شده است تا سیم های نایلونی را به آن متصل کند.

     

    آیا می توانید فلامنکو را با گیتار کلاسیک بنوازید؟

    شما می توانید موسیقی فلامنکو را با گیتار کلاسیک بنوازید ، اما انجام این کار توصیه نمی شود. موسیقی فلامنکو معمولاً بلند ، پرخاشگرانه و سریع است تا از پایکوبی سریع رقصندگان پشتیبانی کند. این سبک بازی به این دلیل است که گیتارهای فلامنکو به طور واضح با ویژگی ها و موادی ساخته می شوند که لحن روشن تر و حجم بیشتری دارند. گیتارهای کلاسیک به طور واضح برای موسیقی کلاسیک ساخته شده اند بنابراین صدایی نرم و ملایم تولید می کنند. این بدان معناست که وقتی موسیقی فلامنکو را روی گیتارهای کلاسیک می نوازید ، صدای تولید شده بسیار کمتر از حجم ایده آل روشن و بلند گیتارهای فلامنکو خواهد بود. دلیل دیگر عدم توصیه برای نواختن موسیقی فلامنکو روی گیتار کلاسیک این است که گیتارهای کلاسیک دارای محافظ صفحه برای جلوگیری از ضربه ناخن نیستند. یکی از تکنیک های اصلی در نواختن گیتار فلامنکو ضربه زدن به بدنه برای جلوه صوتی اضافه شده برای تقویت موسیقی است. بنابراین گیتارهای فلامنکو معمولاً با یک صفحه برای محافظت در برابر ضربه زدن همراه هستند تا از آسیب دیدن گیتار به دلیل ضربه ناخن جلوگیری کنند. نواختن این تکنیک ها در یک گیتار کلاسیک بدون صفحه محافظ  باعث آسیب به پایان گیتار و یا خراش گیتار در طولانی مدت می شود.

     

    آیا می توانید با گیتار فلامنکو کلاسیک بنوازید؟

    همچنین می توانید موسیقی کلاسیک را با گیتار فلامنکو بنوازید اما انجام اینکار ایده آل نیست. حتی اگر به اندازه نواختن موسیقی فلامنکو روی گیتار کلاسیک بد نباشد  باید همیشه با گیتارهای کلاسیک  موسیقی کلاسیک بنوازید. همانطور که در مقاله ذکر شد گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو ساخت خاص خود را برای پشتیبانی از سبک های مختلف نوازندگی مربوط به هر گیتار دارند. بنابراین برای موسیقی کلاسیک که معمولاً ملایم است گیتارهای کلاسیک ایده آل هستند زیرا به طور خاص برای آن طراحی شده اند. در مقابل گیتارهای فلامنکو به طور خاص برای لحنی تهاجمی و بلند ساخته شده اند که نوعی مخالف موسیقی کلاسیک نرم و ملایم است. صدای تولید شده توسط گیتارهای فلامنکو از روشنایی و قدرت بیشتری برخوردار است که برای پخش موسیقی ملایم  ایده آل نیست.

     

    گیتار اسپانیایی چیست؟

    وقتی صحبت از گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو است، معمولاً اصطلاح دیگری وجود دارد که اغلب در توصیف این گیتارها  استفاده می شود که آن گیتار اسپانیایی می باشد. چه تفاوتی بین گیتار اسپانیایی و گیتار کلاسیک یا گیتار فلامنکو وجود دارد؟ گیتار اسپانیایی نامی است برای توصیف خانواده گیتارهای رشته ای نایلونی. از آنجا که هر دو گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو گیتارهای رشته ای نایلونی هستند به هر دو گیتار اسپانیایی نیز گفته می شود. به عبارت دیگر  گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو یک گیتار اسپانیایی محسوب می شوند که در عین حال تفاوت های زادی نیز با هم دارند.

     

    نتیجه

    در این مقاله شما آموختید که تفاوت های زیادی بین گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو وجود دارد که  شامل تفاوت در مواد چوبی، ساخت، صدا، سبک بازی، حالت نگه داشتن، ارتفاع رشته و ویژگی های اضافی مانند ضربه زدن به صفحات است. به طور کلی ضخامت و سنگینی گیتارهای کلاسیک از گیتارهای فلامنکو است. گیتارهای کلاسیک صدایی نرم و ملایم تولید می کنند در حالی که گیتارهای فلامنکو صدای روشن و قدرتمندی را تولید می کنند. موادی که برای ساخت گیتارهای فلامنکو استفاده می شود صنوبر ، سرو یا چنار است. این چوب ها رنگ سفید و وزن کمتری دارند. در مقابل ، موادی که برای گیتارهای کلاسیک استفاده می شود سرو، چوب ماهون و گل رز است. رنگ این مواد تیره تر، سنگین تر و ضخیم تر از مواد چوبی مورد استفاده در گیتارهای فلامنکو است. همانطور که از نام آنها پیداست گیتارهای کلاسیک برای پخش موسیقی کلاسیک استفاده می شود که مشخصه آن نرم و ملایم بودن است. از گیتارهای فلامنکو برای نواختن موسیقی فلامنکو استفاده می شود که دارای آهنگ های ضربه ای ، تهاجمی و بلند و زیاد است. گیتارهای فلامنکو برای محافظت از پایان خود به یک صفحه محافظ احتیاج دارند. همچنین گیتارهای فلامنکو برای اینکه با سرعت بیشتر ضربه بزنند و صداهای وزوز زهی را تولید کنند ، به ارتفاع سیم کمتری نیز نیاز دارند. ارتفاع رشته های گیتار کلاسیک به طور کلی بیشتر است زیرا آنها نمی خواهند هیچ صدای وزوز ایجاد کنند. همچنین موقعیت نگهداری خاصی برای نگهداری گیتارهای کلاسیک در جایی که با زاویه 45 درجه از حالت افقی نگه داشته شوند وجود دارد. در مقابل گیتارهای فلامنکو در حالت افقی طبیعی نگه داشته می شوند. اکنون که تفاوت های دو گیتار فلامنکو و کلاسیک را دانستید می توانید به راحتی بفهمید کدام ویژگی در کدام نوع گیتار یافت می شود  به طور تصادفی نوع اشتباهی را انتخاب نخواهید کرد.

    تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه آب RO

    اهمیت دستگاه تصفیه آب در زندگی را هرگز نمی توان نادیده گرفت. یک دستگاه تصفیه آب تضمین می کند که آبی که می نوشید فیلتر شده و عاری از هرگونه ناخالصی فیزیکی یا آلی است. با استفاده از ترکیبی از فیلترها و فناوری های مختلف تصفیه، اطمینان حاصل می شود که آبی که می نوشید سالم و بدون آلودگی است. از این رو، توجه به نگهداری منظم دستگاه های تصفیه آب و فیلترهای آنها بسیار مهم است. سیستم اسمز معکوس (RO) از یک فرآیند فیلتراسیون چند مرحله ای برای حذف انواع مختلف آلاینده ها از آب استفاده می کند.

    سیستم تصفیه آب از یک غشای نازک برای حذف نمک، مواد شیمیایی و ناخالصی ها از آب استفاده می کند تا آن را برای مصرف ایمن کند. برای اطمینان از دریافت آب آشامیدنی تمیز و سالم، باید از دستگاه تصفیه آب به درستی نگهداری کنید. بدون نگهداری و مراقبت مناسب، دستگاه تصفیه آب به درستی کار نخواهد کرد و ممکن است در نهایت آب آلوده بنوشید. بنابراین، در این مقاله چند نکته را مورد بحث قرار می دهیم که به شما درتعمی و نگهداری دستگاه تصفیه آب RO کمک می کند.

    تعمیر و نگهداری دستگاه تصفیه آب RO

    اهمیت نگهداری از فیلترهای RO

    دستگاه های تصفیه آب RO نقش مهمی در حذف انواع ناخالصی ها از آب دارند. مراحل مختلف فیلتراسیون ناخالصی ها در اندازه های مختلف را حذف می کند تا آب برای استفاده ایمن شود. به همین دلیل است که حفظ فیلترهای RO ضروری است تا دستگاه تصفیه آب بدون هیچ گونه ایرادی کار کند. سیستم اسمز معکوس از سه مرحله پیش فیلتر، اسمز معکوس و پس فیلتر تشکیل شده است. مرحله پیش فیلتراسیون ماسه، سیلت و سایر ذرات باقیمانده را از آب جدا می کند. این مرحله برای ایمن نگه داشتن غشای RO از آسیب مهم است. عدم تغییر پیش فیلترها ممکن است به غشای RO آسیب برساند و فرآیند تصفیه آب نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

    نگهداری غشای RO

    در مرحله اسمز معکوس، آب با فشار 35 psi رانده می شود تا از غشا عبور کند. غشای RO نازک املاح را از آب جدا می کند و تنها  آب خالص اجازه عبور از آن را دارد. از آنجایی که غشای RO بخش مرکزی سیستم تصفیه آب است، نگهداری و تمیز کردن منظم آن از اهمیت بالایی برخوردار است تا اطمینان حاصل شود که آب آشامیدنی تمیز و ایمن دریافت می کنید. غشا RO باید هر 3-4 ماه یکبار تعویض شود تا از مسدود شدن منافذ جلوگیری شود.

    تغییرات منظم فیلتر

    فیلتر دستگاه تصفیه RO تقریباً بعد از 3 ماه نیاز به تعویض دارد. دلیل آن این است که آلاینده های آب پس از مدت کوتاهی فیلترها را مسدود می کند. تمیز نکردن مکرر دستگاه تصفیه آب بر ظرفیت فیلتراسیون و کیفیت آب تأثیر می گذارد. اگر به استفاده از فیلترها بدون تغییر ادامه دهید، ناخالصی ها به آبی که می نوشید منتقل می شود. از آنجایی که دستگاه های تصفیه آب RO حداقل سه تا دوازده مرحله تصفیه دارند، مهم است که زمان تعویض فیلتر را به طور منظم برنامه ریزی کنید.

    فیلتر رسوبی

    دستگاه های تصفیه آب RO از چندین فیلتر برای حذف ناخالصی های موجود در آب استفاده می کنند. یکی از فیلترهای مورد استفاده دستگاه تصفیه RO، فیلتر رسوبی است. فیلتر رسوب خود را حداقل سالی یک بار عوض کنید. فیلتر رسوبی از ورود کثیفی به غشاهای RO ریز محافظت می کند.

    فیلتر کربن

    همچنین باید سالی یک بار فیلتر کربن را تعویض کنید. فیلتر کربن کلر و سایر آلاینده‌های خطرناکی را که بر عمر و عملکرد غشاء RO تأثیر می‌گذارند، حذف می‌کند. این فیلتر همچنین بر طعم و بوی آبی که می نوشید تأثیر می گذارد.

    تعویض غشا RO

    غشاء RO

    تصفیه کننده های RO دارای یک غشای نیمه تراوا هستند که به آب اجازه می دهد از آن عبور کند اما تمام آلاینده های اضافی را فیلتر می کند. برای عملکرد بهینه، باید هر دو تا سه ماه یکبار غشا RO را تعویض کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که این برنامه کاملاً بر اساس کیفیت آب و مصرف آب خانگی است.

    چکه و نشت

    در صورت مشاهده چکه یا نشتی، فراموش نکنید که از یک متخصص کمک بگیرید. نشتی در دستگاه تصفیه آب اگر اقدامات درست را انجام ندهید می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. از متخصص بخواهید که دستگاه تصفیه آب را به طور کامل بررسی کند تا علت نشتی را بداند و دستگاه را از آسیب نجات دهد.

    تانک RO خود را ضد عفونی کنید

    همچنین باید لوله های سیستم RO را به طور مرتب تمیز کنید تا مطمئن شوید که دستگاه تصفیه آب به خوبی کار می کند. ضدعفونی کردن مخزن RO می تواند به شما کمک کند تا تصفیه کننده را حفظ کرده و آن را در شرایط خوبی نگه دارید. برای بهترین نتیجه هنگام تعویض فیلترها، مخزن RO را ضدعفونی کنید.

    تعمیر و نگهداری سالانه

    برای جلوگیری از هرگونه مشکل جدی در دستگاه تصفیه کننده RO، مطمئن شوید که از یک متخصص برای تعویض فیلترها کمک بگیرید.

    همه فیلترها را سالیانه یا حداکثر تا 12 ماه تعویض کنید

    -سالانه غشاهای RO را تعویض کنید

    -مخازن ذخیره آب را ضدعفونی کنید

    -لوله ها را هر 2 سال یکبار تمیز و ضدعفونی کنید

    -در صورت لزوم قطعات جدید را تعویض کنید

    -نازل فشار را در فواصل منظم بررسی کنید

    سرویس منظم

    تعمیر منظم دستگاه تصفیه آب توسط تکنسین های مجاز تضمین می کند که تصفیه آب بهینه را همیشه انجام می دهد. علاوه بر این، به دلیل اصل بودن قطعات یدکی استفاده شده، به شما آرامش خاطر می دهد. به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری داخلی دستگاه تصفیه آب، باید آبی را که بیش از 48 ساعت در مخزن ذخیره شده است تخلیه کنید، زیرا برای مصرف نامناسب می شود. بهترین دستگاه تصفیه آب برای خانه تنها زمانی عملکرد مطلوب را ارائه می دهد که نکات نگهداری را رعایت کنید.

    پیروی از این نکات تضمین می کند که دستگاه تصفیه آب خود را به طور کارآمد نگهداری می کنید و در نتیجه عملکرد موثر آن را به همراه خواهد داشت. اگر قصد خرید دستگاه تصفیه اب را دارید ما به شما خرید از سایت فروشگاه سارنیا واتر را پیشنهاد می کنیم که نمایندگی فروش دستگاه تصفیه آب اصفهان را دارد. سارنیا واتر ارائه کننده بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه آّب با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

    گیتار فلامنکو و تاریخچه آن

    موسیقی فلامنکو اسپانیایی نتیجه تبادل سبک ها، فرهنگ و فولکلور موسیقی بین مردم روم  و اندلس، بومیان کاستیلیان، مورها و یهودیان در اوایل قرن هجدهم بود. موسیقی فلامنکو به احتمال زیاد از موسیقی هند الهام گرفته شده و توسط اعضای فرهنگ کولی به قاره اروپا آورده شده است. اعتقاد عموم بر این است که مردم روم از بین راجستان، در شمال غربی هند زمانی در سده های نهم تا چهاردهم به جنوب اسپانیا مهاجرت کردند و مجموعه وسیعی از آهنگها، رقصها و آلات موسیقی از جمله تنبور، زنگ و چوب های چوبی را با خود به همراه آوردند.

    با گذشت زمان این سنت های فولکلوریک هندی با سنت های موسیقی یهودیان سفارد و مورها آمیخته شد و منجر به چیزی شد که امروزه به عنوان فلامنکو شناخته می شود. با این وجود برخی هستند که معتقدند فلامنکو مدتها قبل از ورود رومی ها از هند در اندلس وجود داشته است. اکثر کارشناسان معتقدند که عصر طلایی فلامنکو بین اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم اتفاق افتاده است. مانند دیگر سنت های عامیانه فلامنکو به عنوان یک سنت عمیقاً خصوصی و خانواده محور شروع شد و اولین بار در سال 1842 در Café sin Nombre در سویا رواج یافت.

    Café sin Nombre که اولین مکان بین بسیاری از مکان های فلامنکو در شهرهای اسپانیا بود افتتاح شد که از مشتریان خود برای تماشای این نمایش دعوت کرد. در سال 1922 فدریکو گارسیا لورکا ، شاعر اسپانیایی و آهنگساز مانوئل د فالا اولین مسابقه فلامنکو را که تلاشی برای بازگرداندن آنچه “پاکی” فلامنکو نامیده می شد ایجاد کردند.آنچه مسلم است این است که در قرن بیستم ادغام گیتار با آواز فلامنکو به اوج خود رسید.

    تلفیقی که باعث ظهور نمایش های فلامنکو و رواج این هنر می شود. اما علاوه بر این با استفاده از این ساز ساختار پالوس فلامنکو منسجم شده و طرح های کنسرت فلامنکو تنظیم می شود و به آنها ورودی و خروجی با همراهی ملودیک گیتار داده می شود.

     

    تاریخچه و ریشه های گیتار فلامنکو

    دنیای گیتار فلامنکو جذاب، گاهی گیج کننده و همیشه هیجان انگیز است. بنابراین اگر علاقه زیادی به گیتار فلامنکو داشته باشید در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که می تواند به شما در درک و لذت بیشتر از این ساز کمک کند. ریشه های گیتار فلامنکو  و تاریخچه آن کمی پیچیده است. اولین اجداد شناخته شده گیتار (اعم از فلامنکو یا غیره) سازهای زهی ابتدایی (چنگ کاسه ای و تنبور) مربوط به تمدن مصر، سومر و بابل بیش از 4000 سال پیش است. این سازها با مسافران، بازرگانان و دریانوردان در سراسر جهان باستان گسترش و در طول قرن ها تکامل یافت.

     

    این سازها چگونه به اسپانیا رسیدند؟

    ساز چارتار یک ساز چهار سیم ایرانی است که وقتی وارد اسپانیا شد و شکل و ساختار آن تغییر کرد و به کویترا معروف شد. در دوران رنسانس، ویهوئلا اسپانیایی یک ساز زهی با تنظیم سبک عود (تحت تأثیر عود عربی که توسط مورها به اسپانیا آورده شد) و بدنی شبیه به گیتار بود که در دربار محبوب شد.  در همین حال گیتارا لاتینا که از کویتارا گرفته شده بود توسط مردم عادی پخش می شد. سیم پنجم به گیتارا لاتینا اضافه شد و باعث محبوبیت بیشتر آن نسبت به وهوئلا گردید و در سراسر اروپا پخش شد.

    در قرن 18 گیتانو ساز گیتار ایتالیایی Gaetano Vinaccia اولین گیتار شش سیم را در ناپل ساخت و در قرن 19  آنتونیو تورس، سازنده اسپانیایی  اولین گیتار کلاسیک مدرن را طراحی کرد. در این مدت حرفه ای سازی فلامنکو و محبوبیت کافه های کانتنت (مکانهای فلامنکو از قرن 19) به این معنی بود که نیاز به گیتارهای بلندتر وجود داشت و پیرو آن خانواده رامیرز گیتار فلامنکو فعلی را بر اساس طراحی گیتار کلاسیک تورس طراحی کردند.

     

    گیتار فلامنکو

    گیتار فلامنکو گیتاری شبیه به گیتار کلاسیک است اما دارای نوک باریک تر می باشد. این گیتار مانند گیتار کلاسیک معمولاً سیم های نایلونی دارد  اما به طور کلی در مقایسه با گیتار کلاسیک صدای زنده تر و تندتری دارد. گیتار علاوه بر همراهی با آواز و رقص فلامنکو ابزاری است که با گذشت زمان تکامل یافته و به لطف نوازندگانی مانند پاکو دو لوسیا ، معلم و مرجع  و هنرمند مورد احترام دوستداران فلامنکو  و بسیاری از گیتاریست ها  در دهه 70 به اوج خود رسیده است.

    گیتاریست های فلامنکو که به عنوان tocaores نیز شناخته می شوند مانند سایر هنرمندان تکنیک های خاصی را در اجراهای خود دارند. اگر به نمایش های گیتار کلاسیک و فلامنکو نگاه کنید قابل توجه ترین تفاوت آنها در وضعیت بدن است. نوازنده گیتار فلامنکو معمولاً از پاها عبور می کند و گیتار را در ارتفاع بالاتر پشتیبانی می کند. در حالی که آن را نسبت به زمین تقریباً افقی نگه می دارد. تا آنجا که به خود ابزار مربوط می شود تفاوتها و ویژگیهای خاصی نیز وجود دارد.

    گیتارهای فلامنکو سبک هستند و معمولاً از چوب سرو ساخته شده اند که به صدا درخشندگی می بخشد و با ویژگی های این ژانر موسیقی بسیار خوب سازگار است.

     

    تفاوت گیتارهای کلاسیک اسپانیایی و گیتارهای فلامنکو

    اصطلاح guitarra española یا گیتار اسپانیایی را می توان برای گیتارهای فلامنکو و گیتارهای کلاسیک به کار برد. اگرچه ممکن است به نظر برسد که تفاوت های بین گیتار فلامنکو و گیتار کلاسیک با چشم غیر مسلح وجود ندارد اما آنها در واقع سازهای متفاوتی هستند و این تفاوتها را می توان عمدتا در ساختار و صدای آنها یافت.

    به طور کلی یک گیتار کلاسیک دارای بدنه عمیق تری است و چوب های  استفاده شده در آن معمولاً ضخیم تر هستند و در نتیجه یک ساز سنگین تر از گیتار فلامنکو می باشد. سیم های یک گیتار فلامنکو به فرت ها نزدیکتر است، هم چنین  دارای یک صفحه محافظ است که روی سطح گیتار نصب شده است.

    صدای گیتار فلامنکو درخشان تر و خشک تر از گیتار کلاسیک است که صدای عمیق تری تولید می کند. یک گیتار فلامنکو نتهایی کوتاهتر تولید می کند تا نتهای سریع روی یکدیگر قدم نگذارند. گیتارهای فلامنکو معمولاً از سرو و صنوبر ساخته می شوند، در حالی که گیتارهای دیگر از سرو و پالو سانتو ساخته می شوند.

    111
     

    میله های هارمونیک به روش متفاوتی قرار می گیرند این تغییرات ظریف باعث می شود گیتار فلامنکو صدای کمتری نسبت به گیتار سنتی اسپانیایی ارائه می دهند، اما صدایی که تولید می کند بیشتر کوبه ای و درخشان است. در گیتار فلامنکو از کپو استفاده می شود که در واقع مانند یک مهره متحرک است و روی گردن گیتار قرار می گیرد.

    کپو ارتفاع سیم ها را به طور یکنواخت تغییر دهد و امکان تغییر کلید بدون نیاز به تغییر شکل آکورد را برای نوازنده فراهم می کند. هم چنین به عنوان یک مانع عمل می کند و به نوازنده اجازه می دهد دستگاه را در حالت عادی در محل خود رها کند.

     

     

    منشا گیتار فلامنکو چیست؟

    منشاء ساز فلامنکو در قرن 18 تقریباً با تأثیرات روشن موری و اسپانیایی همراه است. این ریشه ها و ترکیب فرهنگ ها در صدای گیتار فلامنکو به وضوح قابل مشاهده است. با این حال در آن زمان آواز تنها قهرمان داستان بود و گیتار بعداً در آن گنجانده شد و به دنبال آن سازهای دیگری مانند فلوت، کاژون یا ویولن مورد استفاده قرار گرفت. کارشناسان معتقدند که گیتار در قرن نوزدهم وارد صحنه فلامنکو شد.

    در حقیقت هنوز برخی از طنزها وجود دارند که بدون همراهی موسیقی اجرا می شوند. اگرچه نظرات مختلفی در مورد تاریخ دقیق وجود دارد، اما مشخص است که اولین مرجع مستند گیتاریست فلامنکو مربوط به سال 1850 با فرانسیسکو رودریگز “El Murciano” می باشد. در قرن بیستم بود که گیتار و فلامنکو ادغام شدند و بدین ترتیب هنر فلامنکو را که همه ما می شناسیم تثبیت شد.

    معرفی تویوتا bz4x 2022 – مدل تمام الکتریکی

    تویوتا در چند سال اخیر اسرار زیادی به ساخت ماشین های برقی داشته است. و اکنون با معرفی ماشین تویوتا bz4x تا حدود زیادی به رویاهای خود دست یافته است. کمپانی ژاپنی تویوتا می گوید که این مدل از ماشین های خود را در دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک روانه بازار می کند. در بسیاری از قسمت های آن می توانید تکنولوژی های مشترک شرکت خودروسازی سوبارو را ببینید. به ویژه سیستم کامل چهار چرخ متحرک bz4x که از آپشن های خوب این کراس اوور ژاپنی هستند.

    فضای داخلی دارای دو ردیف صندلی جهت تمرکز بر راحتی راننده و سرنشینان می باشد. به عنوان مثال، پانل ابزار در پایین تر قرار گرفته است و موقعیت سنج ها در بالای فرمان، دید بهتری را فراهم می کند. این یک کراس اوور کوچک است که قرار است در اواسط 2022 در نمایشگاهای ایالات متحده امریکا عرضه شود. و احتمالا شاهده عرضه آن به عنوان مدل 2023 خواهیم بود. استایل جذابی که bz4x دارد، آن را از شاسی بلندهای بنزینی تویوتا متمایز می کند. پس از این مطمئنا به گروه رو به رشدی از ماشین های شاسی بلند لوکس تسلا مدل Y، فورد موستانگ ماخ، هیوندای کونا الکتریک و غیره می پیوندد.

    تویوتا نگفته که ماشین bz4x با چه قیمتی و در چند تیب عرضه می شود. اما احتمال می رود که این کراس اوور ژاپنی با قیمت حدود 30,000 دلار عرضه شود. هنوز جزئیات کاملی از قیمت، آپشن ها، تریم ها و مشخصات کلی این ماشین ارائه نشده است، با دسترسی به این اطلاعات ما این مطلب را بروزرسانی کرده و اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار می دهیم.

    موتور، گیربکس و عملکرد تویوتا bz4x

    موتور استاندارد از نوع الکتریکی محور جلو می باشد که 201 اسب بخار قدرت تولید می کند. اما مدل چهار چرخ متحرک با دو موتور عرضه می شود و قدرت کل را تا 215 اسب بخار افزایش می دهد. به گفته تویوتا شتاب صفر تا صد مدل چهار چرخ متحرک برابر با 7.7 ثانیه می باشد. شاید قابل مقایسه با مدل های تسلا نباشد، اما bZ4X را در رقابت با نوع دیفرانسیل جلو فولکس واگن ID.4 قرار می دهد.

    برد، شارژ و عمر باتری

    bz4x با یک بسته باتری 64 کیلو وات عرضه می شود که در مدل دیفرانسیل جلو حدود 370 کیلومتر با یک بار شارژ ارائه می کند. اما در نسخه قدرتمند تر و دو موتوره چهار چرخ متحرک این مسافت طی شده را به 320 کیلومتر کاهش می دهد. شارژ سریع استاندارد خواهد بود. تویوتا می گوید که پنل های خورشیدی ادغام شده در bz4x شارژ لازم برای 1600 کیلومتر رانندگی را در سال فراهم می کنند.

    فضای داخلی، راحتی و باربری

    از روی عکس‌ها، می‌توان فهمید که تویوتا bZ4X طراحی داشبورد آینده‌نگرتری را نسبت به سایر مدل‌های تویوتا ارائه می‌دهد، با نمایشگر دیجیتالی، صفحه نمایش لمسی سرگرمی اطلاعاتی بزرگ و کنسول میانی عریض بین دو صندلی جلو. کابین جادار و از نظر اندازه شبیه RAV4 به نظر می رسد، اما تا زمانی که فرصتی برای تست درایو نداشته باشیم، نمی دانیم که چقدر مناسب است. ما همچنین اکنون می دانیم که bZ4X با ارائه فرمانی از نوع یوکی به جای فرمان گرد، شبیه به فرمان اصلی جدید موجود در تسلا مدل S، از سنت اصلی خود دوری خواهد کرد.

    فضای داخلی مکانی مدرن است که دارای سبک مینیمالیستی و یک صفحه نمایش مرکزی بزرگ برای سرگرمی اطلاعاتی است. یک صفحه نمایش کوچکتر به عنوان موقعیت سنج عمل می کند، تویوتا موقعیت سنج سنتی را کنار گذاشته تا دید واضح تری داشته باشد و همچنین حسی باز و هوا به کابین بدهد. در حالی که در اکثر بازارها فرمان سنتی خواهند بود، بازار چین دارای فرمانی به سبک یوکی است (در زیر نشان داده شده است).

    به لطف فناوری Steer-by-Wire، که در آن اتصال مکانیکی سنتی بین فرمان و لاستیک ها با سیستم های الکتریکی جایگزین می شود، قفل به قفل با چرخ یوغ حدود 150 درجه تنظیم می شود، به این معنی که فقط یک دست برای چرخاندن لازم است. تویوتا گفت این ویژگی در آینده به مدل‌های بیشتری از جمله مدل‌هایی که خارج از چین فروخته می‌شوند، اضافه خواهد شد.

    شما این مطلب را از آیدی یدک – فروشگاه لوازم یدکی تویوتا و سایر ماشین های وارداتی کیا، هیوندای وغیره مطالعه کرده اید.

    دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم

    دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی Prime مطابق با تكنولوژی اسمز معكوس (Reverse Osmosis) طراحی شده است و با حذف ذرات معلق (مثل شن و ماسه، گل و لای، زنگ آهن و ذرات ناشی از پوسیدگی لوله ها) گازهای شیمیایی (مانند کلر) تركیبات مضر موجود در آب (نظیر نیترات، آرسنیک، سرب و سایر فلزات سنگین)‌ قادر است سنگینی (TDS) و سختی (TH) آب را تا حد قابل توجهی كاهش دهد. دقت حذف ناخالصی‌های محلول در آب توسط آکواجوی، یک دهم نانومتر (۰٫۰۰۰۱۱میکرون) است. مزه شوری (ناشی از غلظت یون کلر)، تلخی (ناشی از نمک‌های منیزیم)، گندیدگی (ناشی از املاح آلی موجود در آب) و مزه گس (ناشی از آلومینیوم و آهن محلول) موجود در آب شرب را از بین برده و آب تقریبا خالص را برای مصرف کننده تامین نماید.

    آب تصفیه کن آکوجری پرایم با توجه به دارا بودن پمپ تامین فشار، برای مناطقی كه فشار آب ورودی كمتر از حد نرمال است نیز مناسب می‌باشد. حداكثر آبدهی این دستگاه ۸ لیتر در ساعت می‌باشد كه جهت رفع نیازهای یک خانواده كافی است. این دستگاه دارای منبع ذخیره ۱۲ لیتری نیز هست كه امكان ذخیره آب تصفیه شده را به مصرف كننده میدهد.

    در ساخت این دستگاه از پلاستیکی که برای استفاده در صنایع غذایی مناسب می‌باشد استفاده شده است. این پلاستیک که با نام فود گرید (Food Grade) شناخته می‌شوند، در بسته‌بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پلاستیک فود گرید از پلی‌اتیلن و پلی‌استر یا این دو ماده به همراه متالایز ساخته می‌شود.

    این دستگاه تصفیه آب 5 به کلید فشار پایین یا لو پرشر سوییچ (Low Pressure Switch) مجهز می‌باشد. وظیفه‌ی سوییچ فشار پایین، اطمینان از وجود حداقل فشار آب در ورودی دستگاه است. چنانچه در ورودی دستگاه آب وجود نداشته باشد، پمپ در صورت روشن بودن خشک کار می‌کند و قطعات داخلی آن فرسوده شده و از بین می‌روند. همچنین به کلید فشار بالا یا های پرشر سوییچ (High Pressure Switch) مجهز می‌باشد.  وظیفه این کلید، جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد فشار موجود در مدار دستگاه تصفیه آب می‌باشد.

    دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم مجهز به یک منبع ذخیره آب ۱۲ لیتری می‌باشد. جداره داخلی منبع ذخیره آب این دستگاه از پلی‌اتیلن ساخته شده است. به دلیل ماهیت غیرفعال پلی‌اتیلن و عدم واکنش پذیری آن با مواد دیگر، این ماده گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده برای مصارف بهداشتی و آشامیدنی می‌باشد.

    غیرفعال بودن پلی‌اتیلن سبب شده خصوصیات آب تغییر نکند و بو و مزه به آن اضافه نشود. به همین دلیل از این ماده برای ساخت منبع ذخیره آب، مخزن فیلتر تصفیه آب، سپتیک تانک، لوله آب و اتصالات رزوه‌ای و جوشی استفاده می‌شود.

    در ورودی دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم، یک شیر برقی قرار گرفته است. این شیر برقی وظیفه قطع جریان آب را هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن بیش از حد فشار به عهده دارد. لازم به ذکر است که شیر برقی به شکل مستقل امکان انجام این موارد را ندارد و فرمان را از کلید فشار پایین و کلید فشار بالا دریافت می‌کند.

    خروجی پساب دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم، به یک کپسول پساب مجهز می‌باشد. این کپسول حجم خروجی دستگاه به فاضلاب را کنترل می‌کند.

    در بسیاری از موارد، آب خروجی از دستگاه تصفیه آب، بیش از حد فیلتر می‌شود و ممکن است ذائقه پسند نباشد. برای رفع این مشکل در دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم، یک شیر بین ورودی و خروجی فیلتر غشایی قرار گرفته است. با استفاده از این شیر می‌توان مقداری از آب فیلتر شده اولیه را به آب تصفیه شده نهایی اضافه کرد تا مقداری املاح به خروجی نهایی افزوده گردد و تلخی آب از بین برود.

    در هر یک از هوزینگ‌های مرحله اول، دوم و سوم دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم، از دو عدد ارینگ (Double O-Ring) استفاده شده است تا حداکثر آب‌بندی را تضمین کند.

    اتصالات مورد استفاده در لوله‌کشی دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم از نوع اتصال سریع یا کوییک کانکت (Quick Connect) می‌باشند. این اتصالات علاوه بر سهولت در نصب و راه‌اندازی دستگاه، آب‌بندی درست دستگاه را نیز تضمین می‌کنند.

    دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم با استفاده از قطعات برقی تایوانی تحت لیسانس کانادا در ایران مونتاژ شده است. این دستگاه قادر است در محیط با دمای بین ۵+ تا ۵۰+ درجه سانتی‌گراد کار کند.

    مراحل تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم

    در اولین مرحله از فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم، فیلتر الیافی یا P.P. قرار دارد. این فیلتر الیافی دارای قطری در حدود ۶ سانتی‌متر و ارتفاع ۲۰ سانتی‌متر می‌باشد که اصطلاحا به آن «اسلیم ۱۰ اینچ» گفته می‌شود. دقت فیلتراسیون این فیلتر 5 میکرون (میکرومتر) بوده که می‌تواند ذرات بزرگ تر از 5 میکرون را در ابتدای ورود به دستگاه تصفیه آب حذف نماید. این فیلتر در محفظه یا هوزینگ (Housing) قرار می‌گیرد که هنگام سرویس می‌توان با استفاده از آچار مخصوص آن را باز نموده و تعویض کرد.

    فیلتر الیافی از تنیدگی و در هم فشرده شدن الیاف پلی پروپیلن ساخت شده است. فشردگی فیلترهای الیافی می‌تواند منافذ موجود در آن را تا ۱ میکرومتر کاهش دهد. بنابراین الیاف پلی‌پروپیلن فشرده شده گزینه‌ای مناسب جهت حذف رسوب موجود در آب تا اندازه‌های نزدیک به ۱ میکرون می‌باشد.

    دومین مرحله از فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم توسط فیلتر کربن فعال قرار می‌گیرد. این فیلتر قادر است کلر، گازهای شیمیایی محلول در آب، مواد شیمیایی آلی، تری هالومتان ها (محصول فرعی کلرزنی)، آفت کش ها، بو و طعم نامطبوع آب را حذف کند. لازم به ذکر است که کربن موجود در فیلترهای آکواجوی، از پوست نارگیل ساخته می‌شوند و به Coconut Shell Carbon مشهور هستند. لذا منشا کاملا گیاهی داشته و هیچ نوع ترکیب زیان آوری به آب وارد نمی‌کنند.

    کربن فعال تخلخل بسیار بالایی دارد به طوری که مجموع مساحت سطح ۱ گرم کربن فعال ۳ هزار مترمربع می‌باشد. کربن فعال در چهار شکل پودری، گرانولی، میله‌ای و بلوکی ساخته می‌شود. در مصارف خانگی، معمولا کربن فعال پس از استفاده تعویض می‌شود اما در صنایع می‌توان با روش‌هایی مانند استفاده از بخار و دی‌اکسید کربن، آن را احیا نمود و دوباره مورد استفاده قرار داد.

    در سومین مرحله از فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم، فیلتر الیافی ۱ میکرون قرار دارد. این فیلتر الیافی همانند فیلتر مرحله اول دارای قطری در حدود ۶ سانتی‌متر و ارتفاع ۲۰ سانتی‌متر می‌باشد. دقت فیلتراسیون این فیلتر P.P. یا الیافی ۱ میکرون (میکرومتر) بوده که می‌تواند ذرات بزرگ تر از ۱ میکرون را در ابتدای ورود به دستگاه تصفیه آب حذف نماید. ذرات معلق و آلاینده‌های شناور در آب که در مرحله اول از آب حذف نشده اند، در این مرحله از آب حذف می‌شوند و آب کاملا زلال و شفاف می‌شود.

    در مرحله چهارم از فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم، فیلتر اصلی یعنی اسمز معکوس قرار دارد. فیلتر اسمز معکوس (Reverse Osmosis) یا ممبران RO از چندین لایه با تراکم بسیار بالا تشکیل شده است و عبور آب از آن باعث می‌شود نیترات، آرسنیک، سرب، جیوه و سایر ناخالصی‌های محلول در آب و فلزات سنگین مضر در آب در این مرحله از آب حذف شوند. سختی مضر آب که باعث رسوب گذاری در کتری و چای ساز و … می‌شود حذف شده و آب سنگین به آب سبک و گوارا تبدیل می‌شود. دقت این فیلتر «یک دهم نانومتر» است.

    اسمز معکوس فرآیندی است که در طی آن می‌توان محلولی (در اینجا آب ناخالص) را از یک غشاء نیمه تراوا عبور داد و حلال خالص به دست آورد. بارزترین نمونه این فرآیند، شیرین سازی آب شور دریا می‌باشد. بنابراین از اسمز معکوس می‌توان به عنوان یک روش جدا سازی ناخالصی از آب نام برد. در فرآیند اسمز معکوس، آب خام توسط فشار حاصل از کارکرد پمپ به غشاء نیمه تراوا وارد می‌شود. با توجه به بافت غشاء نیمه تراوا، تنها آب خالص امکان عبور از آن را پیدا می‌کند و ذرات و ناخالصی‌ها در سمت دیگر غشا باقی می‌ماند.

    فرآیند اسمز معکوس قادر است کل مواد جامد محلول (TDS) در آب را تا ۹۹ درصد کاهش دهد. بنابراین انواع باکتری‌ها نظیر ویروس و میکروب به صورت صد در صد از آب حذف خواهند شد. در نتیجه این فرآیند می‌تواند به راحتی جایگزین روش تقطیر شده و در مصارف پزشکی و صنایع حساس مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که به دلیل آب‌بند نشدن کامل المان اسمز معکوس درون محفظه خود، ممکن است مقداری از ناخالصی به آب خالص وارد شود.

    غشاء اسمز معکوس معمولا با استفاده از استات سلولز یا سولفون پوشیده شده با پلی‌آمیدهای آروماتیک ساخته می‌شوند. این غشاء لازم است در برابر تغییرات pH، فشار بالا، مواد شیمیایی و مواد بیولوژیکی مقاوم باشد. با توجه به حساسیت غشاء نیمه تراوا لازم است که پیش از شروع فرآیند اسمز معکوس، آب پیش تصفیه شود. به عنوان مثال وجود فیلتر کربنی جهت حذف کلر از آب ورودی به غشا و جلوگیری از هیدرولیز شدن غشاء پلی‌آمیدی ضروری است.

    در مرحله پنجم از فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم، همانند مرحله سوم یک فیلتر کربنی وجود دارد. دانه‌های کربن موجود در این فیلتر بو و طعم نامطبوع آب را که ممکن است در اثر ماندگی آب در منبع ذخیره به وجود آمده باشد حذف می‌کنند. لازم به ذکر است که این فیلتر بر خلاف سایر فیلترهای دستگاه، که از نوع کارتریجی هستند، یک فیلتری خطی یا اینلاین (In-Line) می‌باشد.

    فیلترهای خطی به صورت مجموعه هوزینگ و کارتریج ارایه شده و امکان جدا کردن آن‌ها از یکدیگر وجود ندارد. بنابراین پس از پایان عمر آن (معمولا یک سال برای فیلتر پنجم از نوع کربنی) باید به کلی تعویض شود.

    طرز کار دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم

    در دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم آب ابتدا از کلید فشار پایین عبور کرده و به ورودی شیر برقی می‌رسد. در صورت کافی بودن فشار آب ورودی، کلید فشار پایین یا لو پرشر سوییچ، شیر برقی را باز می‌کند. با باز شدن شیر برقی، آب وارد فیلتر الیافی 5 میکرون می‌شود. این فیلتر تمامی ذرات بزرگ‌تر از 5 میکرون را جدا کرده و آب را به فیلتر دوم می‌رساند.

    آب هنگام عبور از فیلتر مرحله دوم، به واسطه وجود کربن فعال، مزه، بو و کلر خود را از دست می‌دهد. با عبور آب از فیلتر الیافی ۱ میکرون که در مرحله سوم قرار دارد، ذرات بزرگ‌تر از ۱ میکرون از آب حذف می‌شوند و آب وارد پمپ تقویت فشار می‌شود.

    در دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم پمپ تقویت فشار جهت تامین فشار مورد نیاز فیلتر «اسمز معکوس» در مدار قرار گرفته است. فشار خروجی پمپ به حجم آب عبوری از فیلتر اسمز معکوس بستگی دارد اما این پمپ قادر به تامین حداکثر ۷ بار فشار در سیستم می‌باشد. پیش از ورود آب توسط پمپ به فیلتر غشایی، یک انشعاب وجود دارد که به بعد از فیلتر متصل می‌شود. در این فاصله شیر میکس قرار گرفته است که وظیفه کنترل دستی طعم آب را بر عهده دارد.

    با تقویت فشار آب توسط پمپ، آب وارد غشاء یا ممبران (Membrane) فیلتر چهارم می‌شود. فیلتر اسمز معکوس تنها به مولکول‌های آب اجازه عبور می‌دهد. بنابراین عبور دادن آب از آن نیازمند فشار زیادی است. فیلتر اسمز معکوس دارای دو خروجی است. خروجی اول آب خالص تصفیه شده است و دومین خروجی پساب فیلتر می‌باشد.

    خروجی اول در وسط هوزینگ به مخزن تحت فشار متصل شده و آب در آن ذخیره می‌شود. در این فاصله کلید فشار بالا نیز قرار دارد که با رسیدن آب به فشار تعیین شده، با فرمان دادن به شیر برقی، جریان آب ورودی به دستگاه را قطع می‌کند. هنگامی که شیر برداشت آب دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم باز می‌شود، آب از مخزن خارج شده و با عبور از فیلتر خطی کربن فعال، به مصرف می‌رسد. فیلتر خطی کربن فعال باعث حذف بوی احتمالی ناشی از ماند آب و پلاستیک بکار رفته در ساخت دستگاه می‌شود.

    خروجی دوم در کنار هوزینگ، خروجی پساب دستگاه تصفیه آب خانگی می‌باشد که به فاضلاب منتهی می‌شود. در این فاصله از یک محدود کننده جریان تحت عنوان کپسول پساب استفاده می‌شود. این قطعه با کنترل حجم آب خروجی، در دو سمت فیلتر اسمز معکوس اختلاف فشار ایجاد نموده و آب ورودی به آن را در حد مطلوبی قرار می‌دهد.

    تمامی قسمت‌های برقی دستگاه مانند پمپ تقویت فشار و شیر برقی، از یک آداپتور برق تغذیه می‌کنند. این آداپتور برق، ولتاژ ۲۲۰ ولت متناوب را گرفته و به ۲۴ ولت مستقیم تبدیل می‌کند. با استفاده از ترمینال و سیم‌کشی‌های موجود در دستگاه تصفیه آب، برق این آداپتور به قطعات مصرف کننده منتقل می‌شود.

    زمان تعویض فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم

    تعویض به موقع فیلترهای دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم ضامن سلامت دستگاه تصفیه آب می‌باشد. دستگاه تصفیه آب در کارکرد طبیعی خود، به طور مرتب مشغول حذف ذرات و آلودگی‌ها است. بخشی از این ذرات در فیلترها انباشت شده و بخش دیگر از طریق کپسول پساب از دستگاه خارج می‌شود.

    انباشت ذرات در فیلترها به مرور زمان منافذ فیلتر را مسدود نموده و مانع از عبور آب می‌شود. این اتفاق منجر به کاهش آبدهی دستگاه خواهد شد. همچنین مسدود شدن فیلترها سبب آسیب رسیدن به لوله‌کشی، هوزینگ‌ها و پمپ تقویت فشار دستگاه تصفیه آب خواهد شد.

    توصیه می‌شود فیلترهای سه مرحله اول در دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم، هر شش ماه تعویض شوند. در صورتی که آب ورودی بیش از حد آلوده باشد و آبدهی دستگاه تصفیه آب قبل از شش ماه کم شود، فیلترها نیاز به تعویض در بازه زمانی کوتاه‌تری دارند.

    فیلتر مرحله چهارم و اصلی دستگاه تصفیه آب 5 مرحله آکواجوی پرایم، یعنی فیلتر غشایی که به روش اسمز معکوس عمل می‌کند، معمولا هر دو سال نیاز به تعویض خواهد داشت. عدم تعویض به موقع سه فیلتر قبل از آن، منجر به کوتاه شدن عمر این فیلتر می‌شود. همچنین توصیه می‌شود فیلتر مرحله پنجم به طور سالیانه تعویض شود.

    چرا سنجاب بلوط می کارد؟

    طبیعت همیشه قادر به بازیابی خویش هست به شرط آنکه ما انسان ها در کار آن دخالتی نداشته باشیم. البته دخالت منفی نداشته باشیم. تمامی موجودات زنده که در طبیعت و محیط زیست زندگی می کنند بدون هدف آفریده نشدند. هر کدام از اینها بخشی از این چرخه های طبیعی هستند.

    یکی از حیواناتی که نقش بسیار مهمی در شکل گیری جنگل های بلوط زاگرس دارد، سنجاب می باشد. اما چرا و چگونه؟ برای رسیدن به پاسخ این سئوال با آی بلوط مرجع آموزش کاشت بلوط در ایران همراه باشید.

    سنجاب حیوانی پستاندار و کوچک حدود 25 سانتی متر که البته در بعضی مناطق آن اندازه آن به 125 سانتی و وزن آن به 8 کیلو گرم می رسد. سنجاب زاگرس نیز از راسته خزندگان و خانواده محترم سنجابان به شمار می آید. اقوام آن در دیگر نقاط جهان مثل آسیا، اروپا، آمریکا زندگی می کنند. هر چند مرزبندی ها و اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی ما انسانها باعث شده که طی چند قرن اخیر دور از هم زندگی کنند!

    این حیوان چابک و فوق العاده دوست داشتنی در تنه درختان بلوط زندگی می کند. آنها از میوه درختان بلوط تغذیه می کنند. به عبارتی دیگر محل زندگی و خانه اش درخت بلوط هست!

    از آنجا که ما انسان ها میل شدیدی به جمع آوری و چپاول ثروت و سرمایه گذاری برای آینده داریم. سنجاب ها هم علاقه شدیدی به ذخیره بلوط برای فصل زمستان دارند. هر چند مثل ما علاقه ی به دلار و جواهرات ندارند. سنجاب ها در فصل پاییز تا می توانند درون جنگل در جاهای مختلف میوه درخت بلوط زیر خاک مخفی می کنند. اما بخاطر فراموش کاری نمی تواند آنها در ماه های بعد پیدا کند. فراموش کاری که ربطی به فشار اقتصادی و تورم ندارد بلکه بخاطر مشکلات ساختاری و ضعف حافظه سنجاب هست!

    در نتیجه بلوط های مخفی شده در زیر خاک فصل بهار جوانه می زند و به درخت بلوط بزرگ تبدیل می شود. این بود داستان کاشت بلوط توسط سنجاب! همان نقشی که پرندگان در کاشتن درخت کلخنگ و بنک ایفا می کنند.

    کاشت بلوط توسط سنجاب طبیعی ترین روش گسترش جنگل های بلوط است. شاید طی هزاران سال جنگل های بلوط به همین شکل گسترش پیدا کرده اند.

    چرا سنجاب بلوط می کارد؟

    نابودی سنجاب!

    در مناطق جنوبی و گرم خشک زاگرس مثل کوه گردکی که ما بررسی کردیم بخاطر خشکسالی ( از بین رفتن چشمه ها) و عوامل انسانی سنجاب ها نیز از بین رفته اند. و سالهاست که در این کوه ها دیگر نه سنجابی دیده می شود نه هم کسی درخت بلوط می کارد!

    اخیرا خرید و فروش سنجاب در کشور ما رونق پیدا کرده است. سودجویان و علاقمندان به حیوانات آگاهانه یا ناآگاهانه به نابودی سنجاب و در نتیجه از بین رفتن جنگل های بلوط ایران کمک می کنند.

    فیلم مستند در پناه بلوط ساخته مهدی نورمحمدی به بررسی زندگی سنجاب و نقش آن در شکل گیری جنگل های بلوط زاگرس پرداخته است. که پیشنهاد می کنم حتما این فیلم مستند را تماشا کنید.

    مقایسه هلی شات مویک 3 اصلی با مدل Cine

    تفاوت مویک 3 اصلی با مدل Cine

    دی جی ای ممکن است طیف وسیعی از پهپادها را در زمینه های مختلف در کارنامه خود داشته باشد، اما این خط Mavic است که نمادی بسیار آشنا در میان پهپادهای DJI است. در جدیدترین رویداد شرکت دی جی آی مویک 3 را به همراه یک سیستم دوربین دوگانه با لنزهای زوم هیبریدی، حافظه SSD، توانایی فیلم‌برداری Apple ProRes و ویژگی‌های خودکار بیشتر معرفی می‌کند.

    Mavic 3 vs mavic 3 cine mavicmini com c

    از مهمترین تفاوت های مویک 3 و مدل Cine این است که مدل استاندارد تمامی ویژگی های ذکر شده را شامل نمی شود. در قیمت گذاری که اختلاف بسیار است. مویک 3 استاندارد با قیمت 2.199 دلار از فروشگاه dji.store عرضه می شود و Mavic 3 Cine هم قیمت 4.999 دلار را رزرو کره که البته با قابلیت ها و امکانات بیشتری ارائه می شود.

    مقایسه عمیق بین مویک 3 و مویک 3 سین. تفاوت های بین این دو پهپاد، از جمله مشخصات عملکرد و آنچه در جعبه وجود دارد، و اینکه کدام یک برای تولید محتوای هوایی شما بهترین است را فاش می کند.

    تفاوت اصلی این است که مویک 3 مدل Cine از کدک Apple ProRes 422 HD استفاده می کند و یک SSD داخلی 1 ترابایتی دارد. پکیج Mavic 3 Cine Premium Combo همچنین دارای لوازم جانبی مختلفی است، از جمله کنترلر هوشمند DJI RC Pro و فیلترهای ND اضافی، که در مویک 3 استاندارد و مدل کمبو این هلی شات مشاهده نمی شود.

    ویژگی های کلیدی مویک 3 استاندارد و سین

    مویک 3 و Mavic 3 Cine اشتراکات زیادی دارند، ویژگی های کلیدی چشمگیر مانند سیستم دوربین دوگانه (سنسور 4/3 CMOS Micro و لنز تله فوتو)، توانایی فیلمبرداری 5.1K/50fps و فیلم های حماسی 4K/120fps، با 46 دقیقه زمان پرواز و مجموعه ای از ویژگی های ایمنی. با وجود این شباهت ها چند تفاوت اساسی هم وجود دارد که مدل Cine مویک 3 را از مدل اصلی متمایز می کند.

    Mavic 3 vs mavic 3 cine mavicmini com e


    شاید بزرگترین تفاوت این است که Mavic 3 Cine از کدک ویدیویی Apple ProRes 422 HQ استفاده می کند، استاندارد صنعتی برای ویدیوهای با کیفیت بالا و یکی از بهترین فرمت های HD عملی موجود برای فیلمبرداری.
    برای تکمیل این موضوع، مویک 3 Cine یک SSD داخلی 1 ترابایتی دارد تا این فایل‌های بزرگ‌تر Apple ProRes را به راحتی ثبت کند. یک کارت microSD نیز می‌تواند برای ارتقاع حافظه ذخیره سازی درج شود.

    در مقابل، مویک 3 استاندارد دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی و ظرفیت کارت میکرو اس دی است. از Apple ProRes پشتیبانی نمی کند، در عوض از MP4/MOV (MPEG-4 AVC/H.264، HEVC/H.265) استفاده می کند. اتفاقا در Mavic 3 Cine می توان از فرمت های ویدئویی H.264 و H.265 استفاده کرد.

    تفاوت در محتویات بسته بندی

    بر روی بسته بندی مویک 3 سین Mavic 3 Cine Premium Combo درج می شود که شامل کنترلر هوشمند کاملاً جدید و نسل بعدی DJI RC Pro است. این کنترل از راه دور پیشرفته که برای عکاسی هوایی در سطح حرفه ای طراحی شده، دارای پردازنده نسل جدید، ظرفیت ذخیره سازی افزایش یافته، صفحه نمایش 1000 نیت با نور بالا است، که با فناوری انتقال ویدیوی قدرتمند +O3 ارائه می شود.

    Mavic 3 vs mavic 3 cine mavicmini com f

    در مقابل مویک 3 در دو پک استاندارد و کمبو عرضه می شود، و از کنترلر DJI RC N1 برای کنترل آن استفاده می کنند. کنترلر RC N1 با تلفن هوشمند شما به راحتی ترکیب می شود تا بتوانید از نمایشگر آن برای مشاهده فیلم ها و تصاویر استفاده کنید. البته مویک 3 با DJI RC Pro هم سازگار است، ولی باید به صورت جداگانه خریداری شود. مویک 3 سین دارای 899 گرم وزن می باشد که 4 گرم سنگین تر از مدل پایه است.

    به توجه به تفاوت های ذکر شده در بالا، مخاطبان هدف بین Mavic 3 و Mavic 3 Cine شاید متفاوت باشند. مویک 3 استاندارد مسلماً برای سازندگان محتوای آماتور یا نیمه حرفه‌ای که با این فناوری آشنا هستند و می‌خواهند از آخرین فناوری های این صنعت بهرمند شوند و کیفیت تصاویر و فیلم های خود را بالا ببرند، مناسب‌تر است.

    در مقابل، Mavic 3 Cine ماجراجویی شما را جذاب تر می کند و آن را به حوزه فیلمسازان حرفه ای و سینمایی سوق می دهد. قابلیت Apple ProRes و حافظه SSD داخلی 1 ترابایتی آن را به یک پیشنهاد مخصوص تبدیل کرده است. در کل هر دو نسخه مویک 3 یک ابزار تولید محتوا سبک، تاشو و قابل حمل است که می تواند به مدت 46 دقیقه پرواز کند. با این وجود زمان بیشتری برای گرفتن عکس های نفس گیر و پویا در اختیار شما قرار می دهد. 

    قیمت ها قابل مقایسه نیست

    ویژگی های اضافی مویک 3 سین آن را به پکیج گرانتری نسبت به مویک 3 استاندارد تبدیل می کند. شایان ذکر است که مدل Cine در حال حاضر فقط در بسته بندی Cine Premium Combo موجود است، در حالی که Mavic 3 استاندارد را می توان به صورت جداگانه یا کمبو خریداری کرد.

    دی جی ای مویک 3 استاندارد را با قیمت 2099 دلار عرضه می کند و همین مدل را در یک بسته بندی کمبو به قیمت 2.799 دلار که شامل باتری ها و لوازم اضافه می باشد، عرضه می کند. اما مدل Cine این هلی شات تنها در یک پک پرمیوم کمبو با سه عدد باتری، فیلتر های ND، کنترلر DJI RC Pro به قیمت 4.799 دلار عرضه می شود.

    محتویات بسته بندی مویک 3 و مویک 3 سین

    این تنها قابلیت‌های اضافی نیست که مویک 3 و Mavic 3 Cine را متمایز می‌کند. مدل Cine همچنین با مجموعه گسترده‌تری از لوازم جانبی عرضه می‌شود، از جمله کنترلر DJI RC Pro قدرتمند، فیلترهای ND و بسیاری موارد دیگر که به صورت جداگانه قابل خریداری هستند. جهت سفارش و خرید مویک 3 مدل اصلی و Cine یا حتی لوازم یدکی این هلی شات می توانید از فروشگاه دی جی ای لند مرکز خرید کوادکوپتر در ایران اقدام کنید.

    گیتار کلاسیک بخریم یا آکوستیک؟

    اگر تصمیم به یادگیری گیتار گرفته ایید اول از همه به شما تبریک می گویم، شما در شرف آغاز یک سفر موسیقی پربار هستید که بدون شک زندگی شما را در جهت بهتری تغییر می دهد. این تصمیم گیری با نوع گیتاری که می خواهید نواختن را شروع کنید آغاز می شود، که تصمیم سختی است! البته می‌توانید با هر نوع گیتار اعم از الکتریک، آکوستیک، کلاسیک یا بیس شروع کنید و پس از یادگیری اصول اولیه می‌توانید هر یک از آن‌ها را تعویض کنید.

    اگر تازه وارد دنیای گیتار شده اید یا قبلا فقط یک سبک گیتار نواخته اید، ممکن است از خود بپرسید که تفاوت های واقعی بین گیتار آکوستیک و کلاسیک چیست و کدام یک برای من مناسب است؟ برای شخصی که آموزش ندیده، هر دوی این گیتارها بسیار شبیه به هم به نظر می رسند، با این حال هر دو تفاوت ها و شباهت های مشخصی دارند و ما در این مقاله قصد داریم که تفاوت های اصلی این دو نوع گیتار را بررسی کنیم  و امیدواریم بتوانیم ایده‌ای در مورد آنچه ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد ارائه دهیم.

     

    چرا گیتار کلاسیک در مقابل آکوستیک؟

    اگر می‌خواهید بدانید که چرا اکثر گیتاریست‌ها با گیتار آکوستیک یا کلاسیک شروع می‌کنند، معمولاً به این دلیل است که نواختن آنها آسان تر است، برای شنیدن صدا به درستی نیازی به تقویت کننده ندارند و اغلب با قیمت پایین تری نسبت به گیتار الکتریک در دسترس هستند. 

    1

    گیتار کلاسیک

     

    تفاوت های کلیدی بین گیتار کلاسیک و آکوستیک

     

      فرت برد

    فرت بورد گیتار کلاسیک بسیار گسترده تر از گیتار آکوستیک است. اغلب گیتارهای کلاسیک دارای نشانگرهای فرت (نقطه یا اینله) در امتداد صفحه انگشت نیستند.

     

    رشته ها

    تفاوت اصلی و قابل لمس بین گیتار کلاسیک و اکوستیک این است که گیتارهای آکوستیک از سیم‌های فولادی استفاده می‌کنند در حالی که در گیتار کلاسیک از نایلون استفاده می‌کنند که تفاوت بسیار قابل توجهی در نحوه صدای آن سیم ها وجود دارد. حتی اگر سیم‌های فولادی را روی یک گیتار کلاسیک قرار دهید که هرگز نباید این کار را انجام دهید زیرا به ساز آسیب می‌زند! صدای آن گیتار کلاسیک بسیار متفاوت از سیم‌های نایلونی معمولی است.

    در حالی که رشته های آکوستیک از مواد بسیار سخت تری ساخته شده اند و بنابراین به کشش بسیار بیشتری نیاز دارند، به همین دلیل است که نباید رشته های نایلونی را روی آکوستیک خود قرار دهید. سیم های کلاسیک معمولاً ضخیم تر هستند و هر دو می‌توانند پس از مدت‌ها بازی پینه‌هایی را روی انگشتان شما بگذارند، اما مطمئناً  پینه هایی ک گیتار آکوستیک روی انگشتان شما می گذارد سخت‌تر خواهد بود.

     

      شکل بدن

      گیتارهای آکوستیک عمدتاً به شکل هایی هستند که به طور قابل توجهی بزرگتر از گیتارهای کلاسیک هستند و برش هایی که در آن به فرت های بالاتر روی گیتارهای کلاسیک دسترسی دارید بسیار نادر هستند. در حالی که می توانید برخی از گیتارهای آکوستیک با جثه کوچک (مانند آکوستیک “فولک” یا “پارلور” را پیدا کنید)، به طور کلی گیتارهای آکوستیک بدنه بسیار بزرگتری نسبت به همتایان کلاسیک خود دارند. طرفین معمولاً ضخیم تر، پشت گرد و “کمر” گیتار معمولاً پهن تر است. متداول ترین مدل گیتار آکوستیک در واقع «دردنات» نام دارد!

    این معمولاً به این معنی است که گیتار آکوستیک کمی سنگین تر از کلاسیک است. اکثر گیتارهای کلاسیک کنسرت سازهایی با بدنه کامل هستند، در حالی که بسیاری از گیتارهای آکوستیک دارای برش هایی هستند که دسترسی به فرت های بالایی را بسیار آسان تر می کند. برای رفع مشکل عدم دسترسی به فرت های بالایی در گیتارهای کلاسیک بسیاری از نوازندگان مدرن به ویژه توماس هامفری، پیشگام تخته های انگشتی بلند شدند.

     

     قیمت

    اغلب گیتارهای کلاسیک کمی ارزان‌تر از گیتارهای آکوستیک هستند، به همین دلیل است که بسیاری از مبتدیان ابتدا با گیتار کلاسیک شروع می‌کنند.

     

      رشته ها

    اول، اجازه دهید یک چیز را روشن کنیم، هر دو این گیتارها در واقع گیتارهای آکوستیک هستند، به جز اینکه یکی از سیم های نایلونی (کلاسیک) و دیگری از سیم های فولادی (آکوستیک) استفاده می کند. یک گیتار کلاسیک از سیم‌های نایلونی استفاده می‌کند در حالی که آکوستیک مدرن از سیم فولادی استفاده می‌کند، از این رو اغلب به عنوان آکوستیک سیم فولادی شناخته می‌شود. سیم‌های نایلونی گیتار کلاسیک بسیار ضخیم‌تر و نرم‌تر از سیم‌های فولادی هستند. از گیتار آکوستیک با سیم‌های فولادی، صدایی بسیار تند و روشن دریافت می‌کنید که نسبت به گیتار کلاسیک طنین‌ و دوام بیشتری دارد. هر کدام از این سیم ها احساس بسیار متفاوتی ارائه. گیتارهای آکوستیک سیم فولادی از فلزات مختلفی برای سیم‌ها استفاده می‌کنند، از جمله نیکل و برنز که به سیم‌های گیتار الکتریک نزدیک‌تر هستند.

     

    اندازه گردن

    گیتارهای آکوستیک همچنین دارای گردن بسیار باریک تری نسبت به گیتارهای کلاسیک هستند. نمای گردن پهن گیتارهای کلاسیک امکان قرارگیری دقیق هر چهار انگشت را به طور همزمان روی فرت‌بورد فراهم می‌کند، در حالی که گردن آکوستیک باریک‌تر برای جابجایی اشکال آکورد آسان‌تر است. به طور کلی اکثر گردن های کلاسیک نیز به ضخامت گردن های آکوستیک نیستند.

     

    شکل تخته انگشتی

    آکوستیک همچنین دارای صفحه انگشت شعاعی است در حالی که تخته های انگشتی کلاسیک اغلب تخت هستند و اتفاقاً به همین دلیل است که نمی‌توانید از کاپو آکوستیک خود بر روی گیتار کلاسیک استفاده کنید، زیرا کاپوهای آکوستیک برای مطابقت با شعاع صفحه انگشت گرد هستند در حالی که کلاسیک‌ها صاف هستند.

     

     صدا

    تفاوت در سیم ها و شکل نقش مهمی در نحوه صدای دو گیتار دارد که در انتخاب یکی از گیتارها نیز یک عامل تعیین کننده خواهد بود. به این فکر کنید که ترجیح می دهید به چه نوع موسیقی گوش دهید. اگر موسیقی سبک جیپسی کینگز، فلامنکو یا گیتار اسپانیایی را دوست دارید گیتار کلاسیک برای شما مناسب است که اغلب نوع اصلی گیتار مورد استفاده نوازندگان است. بیشتر گیتاریست‌ها از کلاسیک به آکوستیک پیشرفت می‌کنند، اما تعداد بسیار کمی به گیتار کلاسیک وفادار باقی می‌مانند.

     

    نشانگرهای فرت

    اگر زیاد گیتار آکوستیک یا الکتریک نواخته باشید ممکن است متوجه شوید که نقطه‌هایی در وسط صفحه انگشت وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در کجای فرت‌ها قرار بگیرید. گیتارهای کلاسیک گاهی اوقات دارای نقطه‌هایی در فرت‌های هفتم و دوازدهم (و در برخی موارد استثنایی) در قسمت بالای گردن هستند، اما به طور کلی معمولاً هیچ نشانگر فرت روی خود صفحه انگشت ندارند.

     

    پل

    یکی دیگر از تفاوت های بزرگ بین کلاسیک و آکوستیک در پل است، جایی که انتهای سیم ها را در کنار سوراخ صدا می بندید. سیم‌های گیتار آکوستیک دارای توپ‌های کوچکی در انتهای سیم‌ها هستند که با پین‌های بریج در جای خود نگه داشته می‌شوند. با این حال در یک گیتار کلاسیک ریسمان ها به دور پل گره می خورند، که روش بسیار متفاوتی برای تغییر رشته ها ایجاد می کند.

    چند شباهت وجود دارد که به راحتی می تواند دو نوع گیتار کلاسیک و آکوستیک  را شناسایی کرد که این شباهت ها عبارتند از:

    -هر دو گیتار دارای شش سیم هستند و EADGBE کوک شده اند.

    -هر دو دارای سوراخ صدا هستند.

    -هر دو گیتار دارای گیره های کوک هستند.

    -هر دو گیتار بدنه ای گرد دارند

    2
    گیتار آکوستیک

     

    هنگام بحث در مورد تفاوت گیتار کلاسیک و آکوستیک، تفاوت های اصلی عبارتند از:

    -اندازه گردن

    -رشته هایی که استفاده می شود.

    -انواع پل.

    -نوع گیره های کوک و نحوه تار زدن سیم ها.

     

    بنابراین، کدام گیتار برای من مناسب تر است؟

    گیتارهای زهی نایلونی کلاسیک

    اگر صدای گیتار فلامنکو یا اسپانیایی را دوست دارید، یا به دنبال یک گیتار ارزان‌تر و سبک تر برای یادگیری اصول اولیه می خواهید که حمل آن کمی آسان‌تر باشد، گیتار کلاسیک ممکن است برای شما مناسب باشد.

    مبل راحتی هشت نفره مدل لمکو

    مبل لمکو از مبلمان راحتی هشت نفره می باشد که از دوام و کیفیت بالایی برخوردار است. این مبلمان دارای ظاهری شیک و جذاب می باشد و برای استفاده های متداول در منزل یک انتخاب عالی به شمار می رود. این محصول هشت نفره بوده و شامل دو کاناپه سه نفره و دو مبل تکی به همراه جلو مبلی و دو عسلی می باشد. در قسمت تکیه گاه مبل از لمسه دوزی دقیق و با ظرافت انجام شده که جلوه ویژه ای به مبلمان می بخشد. دسته های این مبل راحتی لمکو با طراحی منحنی شکلی که دارند برای تکیه دادن بسیار مناسب هستند. نمای چوب در قسمت دسته ها و پایه های مبل بسیار زیبا است. در نشیمن این مبل از اسفنج 35 کیلویی ویژه استفاده شده که یکی از بهترین انواع اسفنج می باشد. این نشیمن به صورت دوبل طراح شده که علاوه بر راحتی بسیار، کارکرد مبل را افزایش می دهد. در قسمت تکیه گاه و دسته های مبل از اسفنج 30 کیلویی نیز استفاده می شود. جنس پایه ها و کلاف مبل چوب روس می باشد که با استحکام بالایی که دارد عمر مبلمان را افزایش می دهد.

    قیمت و خرید مبل هشت نفره راحتی مدل لمکو از فروشگاه مبل لند مرکز خرید انواع مبلجنس و نوع پارچه به دلخواه شما انتخاب می گردد که به شما امکان ست کردن اجزای مختلف منزل را می دهد. همچنین چوب این مبل با توجه به سلیقه شما رنگ آمیزی می شود. بر روی مبل چند کوسن با طراحی گرد و مربعی قرار دارد که زیبایی خاصی به مبلمان می دهند. داخل این کوسن های از ویسکوز درجه 1 پر شده که بسیار نرم و راحت و کاملا بهداشتی است. مبل هشت نفره راحتی مدل لمکو برای شما در سراسر کشور قابل ارسال می باشد و شما می توانید آن را با رنگ چوب و پارچه دلخواه خود از فروشگاه اینترنتی مبل لند “مرکز خرید انواع مبل در ایران” با بهترین قیمت تهیه و خریداری کنید.

    زیبایی بینی و اثرات مصرف سیگار بر آن

    اگر شما می خواهید جراحی زیبایی بینی انجام دهید  و همچنان سیگار می کشید ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا سیگار کشیدن روی روند بهبودی شما تأثیر می گذارد؟ و اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی چیست؟ پاسخ ما به سوال شما بله است!  علاوه بر آن سیگار کشیدن  همچنین می تواند جراحی شما را پیچیده کند. به همین دلایل معمولا پزشک  از بیماران خود می خواهد حداقل از ۲ هفته قبل و ۲ هفته بعد از جراحی از هر نوع مصرف نیکوتین خودداری کنند.

    چرا سیگار کشیدن بر روند بهبودی جراحی زیبایی بینی تأثیر می گذارد؟ سیگار کشیدن اثرات سوئی بر بهبودی عمل بینی دارد زیرا رگ های خونی شما را منقبض می کند. پس از جراحی زیبایی بینی یا هرگونه عمل جراحی باید اطمینان حاصل کنید که بهترین جریان خون را دارید تا بتوانید در سریع ترین زمان بهبود پیدا کنید. خون ما جریانی است که سلول ها و آنتی بادی ها را از طریق سیستم پیچیده عروق و رگ ها به هر قسمت از بدن ما می رساند.

    بدن شما باید با حداکثر ظرفیت خود برای انتقال مواد مغذی به بینی شما بعد از جراحی زیبایی بینی جریان داشته باشد تا بتوانید بهبود پیدا کنید. اما از آنجا که مصرف نیکوتین رگهای خونی را مسدود می کند بهبودی با تاخیری اتفاق ممی افتد. و هرچه مدت زمان لازم برای بهبودی شما طول بکشد در معرض خطر ابتلا به عوارضی مانند عفونت در محل های برش خود هستید. استعمال دخانیات رگ های خونی را منقبض می کند که این انقباض رگهای خونی همچنین می تواند با محدود کردن میزان جریان خون در طی عمل انجام عمل جراحی بینی شما را دشوارتر کند.

     

    چه عواملی می توانند در ترک سیگار به ما کمک کنند

    ما می دانیم که نیکوتین اعتیاد آور است و ترک آن واقعاً سخت است. اگر قصد انجام عمل جراحی بینی را دارید ممکن است وقت آن باشد که تصمیم بگیرید برای همیشه سیگار را ترک کنید. قبل از جراحی می توانید محصولاتی مانند آدامس های نیکوتین و یا پاستیل ها برای ترک سیگار استفاده کنید. همچنین می توانید دارویی که ولع شما را برای مصرف نیکوتین کم میکند مصرف کنید و اگر داروهای بدون نسخه یا نسخه پزشک برای کمک به ترک شما کافی نیستند می توانید در یک برنامه ترک سیگار ثبت نام کنید که به جنبه های روانشناختی و اجتماعی ترک این عادت نیز کمک می کند.

     

    اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی و احتمال افزایش عوارض بعد از جراحی

    افراد سیگاری در معرض خطر بالاتری نسبت به افراد غیر سیگاری برای عوارض بعد از جراحی از جمله اختلال در عملکرد قلب و ریه، عفونت ها و بهبودی تاخیر یا اختلال در زخم هستند. اما شواهد جدید نشان می دهد که سیگاری هایی که تقریباً ۴ هفته یا بیشتر قبل از جراحی سیگار را ترک می کنند خطر عارضه کمتری دارند و ۶ ماه بعد نتایج بهتری دارند. یک مطالعه مشترک جدید توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، دانشگاه نیوکاسل، استرالیا و فدراسیون جهانی انجمن های بیهوشی (WFSA) نشان می دهد که هر یک هفته بدون دخانیات پس از ۴ هفته نتایج بهداشتی را با ۱۹ درصد بهبود می بخشد.

    رئیس واحد سازمان بهداشت جهانی می گوید: “این گزارش شواهدی را نشان می دهد که به تعویق انداختن جراحی جزئی یا غیر اورژانسی مزایایی وجود دارد که به بیماران امکان ترک سیگار را می دهد. نیکوتین و مونوکسیدکربن هر دو موجود در سیگار می توانند سطح اکسیژن را کاهش دهند و خطر عوارض مربوط به قلب را پس از جراحی بسیار افزایش دهند. استعمال دخانیات همچنین به ریه ها آسیب می رساند و جریان مناسب هوا را دشوار می کند و خطر عوارض پس از جراحی برای ریه ها را افزایش می دهد. سیگار کشیدن سیستم ایمنی بیمار را مخدوش می کند و می تواند بهبودی را به تأخیر بیندازد و خطر عفونت در محل زخم را افزایش دهد هم چنین توانایی بدن را در ارائه مواد مغذی لازم برای بهبودی پس از جراحی کاهش می دهد.

    از اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی ورود سموم نیکوتین و مونوکسید کربن به بدن افراد سیگاری است

     

    آیا سیگار کشیدن بعد از عمل بینی مشکلی ندارد؟

    هر روز می توانید هشدارهای زیادی در مورد خطرات سیگار دریافت کنید از جمله اینکه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند حمله قلبی ، سکته های مغزی و ذات الریه را افزایش دهد. حتی هنگام خرید یک بسته سیگار هشداری را روی بسته سیگار ببینید که می گوید سیگار کشیدن می تواند باعث سرطان و منجر به مرگ شود. اما آنچه ممکن است هرگز نشنیده باشید این است که سیگار کشیدن می تواند برای جراحی بینی شما مضر باشد. بله درست است! سیگار بعد از جراحی زیبایی بینی می تواند برای بیمارانی که تازه عمل جراحی بینی انجام داده اند مضرتر باشد و  سیگار کشیدن نیز یکی از کارهایی که بعد از عمل بینی باید از آن خودداری کنید میباشد. بنابراین اگر سیگاری هستید و به فکر جراحی زیبایی بینی هستید خواندن این مقاله برای شما بسیار مناسب است.

     

    سیگار کشیدن و نیکوتین چه تاثیری بر جراحی بینی شما دارند؟

    یکی از اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی ورود سموم نیکوتین و مونوکسید کربن به بدن افراد سیگاری است که می تواند منجر به برخی اثرات منفی بر روی بدن شما بعد از جراحی بینی شود. سیگار کشیدن روند بهبودی را کند و بعد از جراحی زیبایی بینی  و حتی قبل از آن  به روش های زیر بر بهبود شما بعد از جراحی تأثیر می گذارد:

     

    سیگار کشیدن گردش خون شما را کند می کند

    همانطور که همه ما می دانیم خون اکسیژن و مواد مغذی را حمل می کند و آنها را به سلولهای شما می رساند. هنگامی که از یک عمل خاص بهبود می یابید به اکسیژن و مواد مغذی بیشتری نیاز دارید. مشکل این است که هنگام سیگار کشیدن سموم موجود در قطران سیگار وارد خون شما می شود و باعث غلیظ شدن آن می شود. و حتی بدتر از آن  سیگار کشیدن به مدت طولانی می تواند باعث تصلب شرایین شود، بیماری که در آن عروق به دلیل تجمع پلاک ها باریک می شوند. در کوتاه مدت هنگامی که بعد از جراحی زیبایی بینی سیگار می کشید نیکوتین عروق شما را باریک می کند و فشار خون را افزایش می دهد. و این میزان خونی را که باید به مناطق جراحی برسد تا زودتر بهبود یابد کاهش می دهد.

     

     

    اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی و خطر عفونت بعد از عمل

    در هر ثانیه از زندگی خود شما مورد حمله میلیاردها ویروس و باکتری هستید که توسط سیستم ایمنی بدن شما نابود می شوند و شما بدون سیستم ایمنی بدن خود تا امروز هزار بار مرده بودید. طبق برخی مطالعات اخیر نیکوتین تأثیر زیادی بر روی نوتروفیل ها دارد که نوعی گلبول سفید که نقش اصلی در بهبود بافت آسیب دیده و جلوگیری از عفونت دارد که توانایی آنها را در از بین بردن باکتری کاهش می دهد. با این حساب بدیهی است که سیگار کشیدن پس از جراحی زیبایی بینی (و به طور کلی سیگار کشیدن بعد از هر عمل جراحی) می تواند خطرناک باشد زیرا خطر ابتلا به عفونت پس از جراحی را افزایش می دهد.

     

    سیگار کشیدن ترمیم زخم ها را کند می کند

    در مورد اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی باید گفت که یکی از محصولات جانبی سیگار مونوکسیدکربن یک سم بی رنگ بدون بو می باشد. سیگار کشیدن باعث افزایش سطح مونوکسیدکربن در خون می شود که با هموگلوبین ترکیب می شود و توانایی خون در رساندن اکسیژن به سلول ها را محدود می کند. وقتی توانایی انتقال اکسیژن به سلول در خون کاهش یابد بهبود زخم ها بسیار بیشتر طول می کشد و به همین دلیل است که ترک سیگار پس از جراحی زیبایی بینی مهم است.

     

    آیا سیگار کشیدن تأثیر منفی در نتایج جراحی زیبایی بینی دارد؟

    ساختار جدید استخوان ها و غضروف های تغییر یافته توسط پزشک تحت تأثیر سیگار قرار نخواهد گرفت. با این حال ، ممکن است برخی از زخم ها وجود داشته باشد که به دلیل استعمال دخانیات کاملاً بهبود نیابند که می تواند منجر به تغییراتی در شکل بینی مانند تغییر شکل نوک بینی شود. در برخی موارد وقتی کمبود شدید مواد مغذی ناشی از انقباض عروق وجود دارد  بیماران ممکن است درجاتی از دست دادن پوست را تجربه کنند. انقباض عروق به انقباض دیواره عضله و در نتیجه باریک شدن رگ ها اشاره دارد. سیگار کشیدن نتایج همه جراحی ها را تحت تأثیر قرار می دهد  اما اثرات آن بر جراحی های زیبایی از همه مضر تر است و حتی برای جراحی های بینی بدتر است.

     

    تاثیر نیکوتین بر بهبودی بعد از عمل بینی

    نیکوتین با سیستم آدرنال بدن اشتباه گرفته و باعث ترشح هورمون های تحریک کننده، تقویت کننده غلظت مانند نوراپی نفرین و هورمون هایی مانند اندروفین می شود که اضطراب و درد را کاهش می دهند. همه این هورمون ها به خصوص هنگامی که از جراحی بهبود می یابید مطلوب به نظر می رسند. اما بسیاری از آنها برای بهبودی بعد از عمل مضر هستند. نوراپی نفرین رگ های خونی را منقبض می کند و دسترسی خون به بافت را دشوار می کند و باعث آسیب به پوست و بهبود برش ها می شود. اگر رگهای خونی منقبض شود  به احتمال زیاد زنجیره های پروتئینی بهم می پیوندند و جای زخم های محو باعث ایجاد زخم های برجسته زشت می شوند. 

    نیکوتین حتی بعد از ترک آن مشکلات پایدار ایجاد می کند. ترشح روزانه نوراپی نفرین به آرامی باعث انقباض عروق می شود که منجر به فشار خون بالاتر  می شود. این تأثیرات در چند هفته اول پس از ترک سیگار شدیدتر است. ترک اندورفین همچنین باعث افزایش درد و اضطراب برای حدود یک هفته می شود. اینها بهبودی شما را بسیار ناخوشایند می کند. علاوه بر این  آنها استرس ایجاد می کنند  که روند بهبودی بدن را کند می کند. در نتیجه شما وقتی می خواهید جراحی بینی انجام دهید برای رسیدن به بهترین نتیجه باید هشت هفته قبل از جراحی بینی سیگار را ترک کنید. این زمان به بدن شما فرصتی می دهد تا شریان ها را شل کرده، فشار خون را پایین آورده و با استرس ترک سیگار کنار بیاید.

    برای کاهش اثرات سیگار بر بدن حداقل دو هفته قبل عمل زیبایی بینی سیگار را ترک کنید

     

     

    آیا سیگار کشیدن در تنفس بعد از جراحی اختلال ایجاد می کند؟

    در حالی که بیشتر افرادی که برای جراحی زیبایی بینی اقدام به جراحی زیبایی بینی می کنند این کار را برای دستیابی به ظاهری جذاب تر انجام می دهند بسیار مهم است که بدانیم این جراحی گاهی به منظور بهبود عملکرد بینی انجام می شود. و از آنجایی که افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری در تنفس مشکل دارند جراحی می تواند یک راه حل عالی برای آنها باشد. با این حال بسیار مهم است که قبل از شروع مجدد سیگار بعد از جراحی زیبایی بینی مدتی صبر کنید زیرا گازهای تحریک کننده مانند آمونیاک می تواند مخاط بینی شما را تحریک کند و منجر به گرفتگی مجاری تنفسی می شود و تنفس را بسیار دشوار می کند.

     

    آیا قبل از جراحی بینی سیگار را ترک کنم و چرا؟

    با توجه به آنچه در بالا ذکر کردیم  بله مسلما. قبل از جراحی بینی باید سیگار را ترک کنید. اصولاً جراح به شما توصیه می کند قبل از هر عمل جراحی نه فقط قبل از جراحی زیبایی بینی سیگار را ترک کنید. با ترک سیگار سطح مونوکسیدکربن به سطح طبیعی خود برمی گردد که به خون کمک می کند اکسیژن بیشتری به سلول برساند. ترک سیگار همچنین باعث کاهش فشار خون و تنظیم فشار خون با داروها می شود.

     

    چه مدت قبل از جراحی بینی باید سیگار را ترک کرد؟

    به عنوان یک پاسخ کوتاه  جراحان به طور معمول از بیماران می خواهند سیگار را ۲-۳ هفته قبل از عمل ترک کنند. اما باید بدانید که ترک سیگار برای مدت طولانی حتی بهتر خواهد بود و نتیجه بهتری خواهد داشت.

     

    آیا قرار گرفتن در معرض دود سیگار بر نتایج عمل بینی تأثیر می گذارد؟

    حتی وقتی غیر سیگاری هستید این احتمال وجود دارد که با یک سیگاری کار کنید یا زندگی می کنید. خبر بد این است که اگر شما مرتباً در معرض دود سیگار هستید دیگر مهم نیست که خودتان سیگاری نیستید زیرا دود سیگار را استنشاق می کنید و همان ترکیبات شیمیایی سیگاری را دریافت می کنید. مطالعاتی که در مورد زمان بهبودی افراد غیر سیگاری، سیگاری و افرادی که در معرض دود سیگار هستند بررسی شده است نشان داده است که کسانی که در معرض دود سیگار قرار دارند نسبت به افراد غیر سیگاری به زمان بیشتری احتیاج دارند.

    اما نسبت به افراد سیگاری زمان کمتری برای بهبودی احتیاج دارند. این نشان می دهد که استنشاق دود حتی در زمان غیر سیگاری بودن می تواند در بهبودی بعد از عمل بینی شما تأثیر بگذارد. بنابراین توصیه می شود که سعی کنید تا آنجا که ممکن است از مکانهایی که افراد سیگار می کشند دور باشید و چند هفته قبل و بعد از جراحی بینی در مکان های بدون دود اقامت داشته باشید.

    کسانی که در معرض دود سیگار قرار دارند نسبت به افراد غیر سیگاری به زمان بیشتری برای بهبودی بعد از عمل بینی احتیاج دارند

     

    چه مدت بعد و قبل از عمل بینی نباید سیگار کشید؟

    سیگار کشیدن و جراحی پلاستیک به خصوص پس از جراحی زیبایی بینی لیفت صورت، لیفت پستان یا شکم و عمل بینی با هم همخوانی ندارند. و ترجیح داده می شود که حداقل یک ماه بعد از جراحی بینی سیگار نکشید زیرا می تواند در بهبودی تأثیر بگذارد و سیکار کشیدن یکی از مواردی است که بعد از عمل بینی بطور جد باید از آن خودداری کرد. هر چند جراحان به طور معمول از بیماران می خواهند سیگار را ۲-۳ هفته قبل از عمل ترک کنند اما بهترین نتیجه زمانی بدست می آید که شما چند ماه قبل و بعد عمل بینی سیگار را ترک کنید و از مصرف آن تا بهبودی کامل خودداری کنید. 

     

    منبع: https://zibabini.com/effects-of-smoking-on-rhinoplasty/

    توپی چرخ جلو جک اس 5

    خرید و بررسی توپی چرخ جلو جک اس 5:

    توپی چرخ جلو جک اس 5 وسیله ای است که چرخ روی آن قرار گرفته و به راحتی به دور آن می چرخد.

    جنس توپی چرخ ها:

    توپی چرخ ها از جنس فولاد بوده و دارای استحکام و کیفیت مناسبی است و به فولاد استفاده شده در آن ها فولاد میکرو آلیاژ گفته می شود.

    بلبرینگ های چرخ درون توپی قرار می گیرند به این حالت که در درون هر توپی چرخ یک یا دو بلبرینگ قرار می گیرد.

    باید توجه داشته باشید که رانندگی بدون توپی یا با توپی های معیوب در چرخش چرخ ها مشکل ایجاد کرده و با مرور زمان مشکلات متعددی ایجاد می کند و کارکرد نادرست توپی چرخ باعث کاهش کیفیت در ترمز گیری و فرمان شده و کاهش ایمنی در هنگام رانندگی را به دنبال خواهد داشت.

    خرابی توپی چرخ:

    در صورتی که رانندگی شتاب دار انجام شود و یا خودرو در هنگام رانندگی با سرعت بالا وارد ناهمواری ها و چاله ها شود به دلیل وارد شدن ضربه ی شدید به پیچ های توپی چرخ ، منجر به کج شدن و یا بریده شدن پیچ ها می شود و یا در مواردی نیز ممکن است باعث آسیب دیدن رزوه های پیچ شود که در این صورت باید آن ها را تعویض کرد.

    هنگام خرید این محصول از بخش جلو یا بخش عقبی آن اطمینان حاصل فرمایید.

    در سایت ما که اصالت کالا ،کیفیت و قیمت تضمین شده است و کارشناسان ما مناسب با خودرو شما بهترین محصول را ارائه می دهند. شما می توانید محصول مورد نظر خود را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت از این سایت خریداری کنید. همچنین کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در ساعات کاری 9 صبح تا 18 خواهند بود.

    محصولات مورد نیاز خود را در کارمیس پیدا کنید,مقایسه کنید و با مناسب ترین قیمت خرید کنید. شما می توانید این محصول را به همراه دیگر لوازم یدکی جک با قیمت مناسب از فروشگاه کارمیس خریداری کنید.


    https://carmis.ir/product/jac-s5-front-wheel-hub/

    آردوینو نانو (ch340)

    نانو (Arduino Nano سازگار Atmega328p + CH340) مبتنی بر پلت فرم معروف آردوینو است و تمام عملکردهای Uno را انجام می دهد ، اما با اندازه کوچکتر. با آردوینو سازگار است و برای نمونه سازی سریع و تلفیق آسان ایده آل است. این برای پروژه کوچک شما بسیار مهم است که در آن شما نیازی به پین اوت ندارید اما اندازه کوچک برای خوب نشان دادن آن بسیار مهم است. این برد به یک تراشه کم هزینه USB-Serial مجهز  است که قیمت آن را نسبت به Nano کمتر می کند با تراشه FTDI USB-Serial که در نسخه های قدیمی Arduino Nano استفاده می شود. Nano یک صفحه کوچک ، کامل و مناسب برای استفاده از برد برد بر اساس ATmega328 است . فقط فاقد فیش برق DC است و به جای کابل استاندارد با کابل USB Mini-B کار می کند.

    این برد را می توان از طریق اتصال mini-USB ، منبع تغذیه خارجی غیرقابل تنظیم 6-12 ولت (پین 30) یا منبع تغذیه خارجی تنظیم شده 5 ولت (پین 27) تأمین کرد. منبع تغذیه به طور خودکار به بالاترین منبع ولتاژ انتخاب می شود. اندازه صفحه فقط 43 میلی متر در 18 میلی متر است ، با 6 ورودی خروجی PWM از مجموع 14 ورودی / خروجی دیجیتال ، 8 ورودی آنالوگ ، سرعت ساعت 16 مگاهرتز و 32 کیلوبایت حافظه فلش. با استفاده از اتصال USB mini می توان آن را مستقیماً از طریق Arduino IDE برنامه ریزی کرد.

    توجه: این صفحه 100٪ نسخه کلون سازگار با طراحی مشابه آردوینو نانو است. نسخه اصلی ساخت ایتالیا نیست. تراشه CH340 ممکن است به طور مستقیم با برخی از رایانه های شخصی / لپ تاپ کار نکند ، شما به برخی از درایورهای ch340 نیاز دارید.

    مشخصات فنی:

    میکروکنترلر : Atmega328P-AU MCU
    ولتاژ : 5 ولت
    ولتاژ ورودی : 7 ولت – 12 ولت
    پین های ورودی / خروجی: 14
    پایه PWM : شش پایه (از 14 ورودی / خروجی)
    پین ADC : هشت (از 14 ورودی / خروجی)
    حافظه فلش: 32KB / 16kB (2 کیلوبایت مورد استفاده توسط بوت لودر)
    SRAM : دو کیلوبایت
    EEPROM : یک کیلوبایت
    پین ورودی / خروجی جریان: 40mA / پین
    ارتباطات: TWI ، SPI و UART
    فرکانس کار: 16 مگاهرتز
    ابعاد: 45 میلی متر x 18 میلی متر

    امکانات :
    1 جفت پورت فرستنده و گیرنده سریال سطح TTL RX / TX
    با استفاده از Atmel Atmega328P-AU MCU
    یک بوت لودر در آن نصب شده است
    از بارگیری USB و قدرت پشتیبانی کنید
    پشتیبانی از منبع تغذیه خارجی 5 ولت ~ 12 ولت DC
    منبع تغذیه توسط باتری 9 ولت پشتیبانی کنید
    از بارگیری ISP پشتیبانی کنید
    هنگام بارگیری برنامه ، تنظیم مجدد خودکار انجام شود
    چراغ آبی رنگ OK را در پایین روشن کنید
    سبز (TX) ، قرمز (RX) و نارنجی (L) LED
    + جهنده 5 ولت به AREF
    سنجش خودکار / ورودی برق سوئیچینگ
    USB mini-B کوچک برای برنامه نویسی و مانیتور سریال
    هدر ICSP برای بارگیری مستقیم برنامه
    استاندارد DIP با فاصله 0.1 ”(تخته دوخت)


    https://chalik.net/product/arduino-nanoch340/




    شلگیر جلو برلیانس H330

    شلگیر جلو برلیانس H330 :

    شلگیر ها یکی از بخش های مهم در قسمت بیرونی خودرو محسوب می شوند.

    در هنگام رانندگی در آب و هوای بارانی به خصوص هوای برفی همواره مواد مختلفی از جمله گل و لای به دلیل چرخش چرخ ها از زمین بلند شده و به اطراف پرتاب می شوند که در صورت رسیدن آن ها به سیستم برقی و یا بخش های حساس مانند موتور خودرو می تواند صدمه آفرین باشد.

    همچنین در صورت رسیدن این مواد به بدنه خودرو و در صورتی که این آلودگی ها بر روی اجزا و بدنه بمانند موجب کثیفی بیشتر و با مرور زمان باعث پوسیدگی آن ها خواهد شد.

    وظیفه اصلی شلگیر ها در خودرو جلوگیری از پاشیده شدن گرد و خاک ، گل و لای و آبی است که چرخ های خودرو در هنگام حرکت از خود پخش می کنند به بدنه خودرو و اجزا و قسمت های زیر آن است.

    همچنین شلگیر ها با ظاهر منحصر به فرد خود نمای خودرو را تغییر داده و به زیبایی آن می افزایند.

    به طور معمول شلگیر ها از جنس پلاستیک نرم ساخته می شوند و با پیچ یا خار آمپولی در قسمت زیر گلگیر و در پشت لاستیک نصب و تعبیه می شوند. شما می توانید این محصول را به همراه سایر لوازم یدکی برلیانس از فروشگاه کارمیس خریداری کنید.


    https://carmis.ir/product/brilliance-h330-fender-liner/

    لنت ام وی ام ایکس ۲۲

    بررسی  :

    لنت ام وی ام ایکس ۲۲ از جمله محصولات مصرفی است که در بازار قطعات خودروی ایران به وفور یافت می شود. اما کیفیت محصولات یادشده در برندهای مختلف قطعا با یکدیگر یکسان نیست. این تعدد و فراوانی بالای محصولات، خوبی ها و بدی های خاص خود را دارد. از نظر تنوع بالا و بازه قیمتی منعطف، این تعدد یک مزیت به حساب می آید. اما از سوی دیگر، تمامی لنت های تولیدشده برای خودروی ایکس ۲۲ از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و طول عمر مناسبی ندارند.

    آشنایی با ام وی ام ایکس ۲۲ :

    کراس اوور خوش تیپ چری در سال ۹۵ وارد ایران شده و در تیپ های اتوماتیک و اسپرت و… توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شد. این خودرو در ایران تحت نام ام وی ام به مصرف کنندگان فروخته می شود که می توان آن را یکی از شرکت های زیرمجموعه چری دانست.
    ام وی ام ایکس ۲۲ مانند اکثر خودروهای چینی به دلیل دارا بودن آپشن و امکانات مناسب نسبت به قیمت، توانست نامی برای خود در بازار دست و پا کند. پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر این خودرو با حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۱۲٫۷ ثانیه ای، قدرتی کمتر از متوسط این رده را دارد. درواقع کابین و آپشن ها عامل اصلی خرید این خودرو در ایران هستند.

    قیمت خرید لنت ترمز ام وی ام x22 با تضمین کیفیت

     

     

    لنت ام وی ام X22 :

    ترمزهای جلوی این خودرو از نوع دیسکی خنک شونده هستند که در بسیاری از خودروهای میان رده این امر یک مزیت محسوب می شود. ترمزهای عقب خودرو نیز دیسکی هستند اما قابلیت خنک شوندگی طراحی شده در دیسک های جلو را ندارند. با توجه به کیفیت متوسط سیستم ترمز خودرو و دیسک ها، شما باید از بهترین لنت ها برای این خودرو استفاده کنید.
    علاوه بر لنت های اورجینال ایکس ۲۲ شرکت چری، برندهایی مانند سگال، کویین، آسمکو، آیسر، الیگ، آفورتیس و کت نیز از عرضه کنندگان لنت ام وی ام ایکس ۲۲ در ایران هستند. قیمت این محصولات بسته به کیفیت آن ها ممکن است متفاوت باشد. جهت خرید لنت ام وی ام ایکس ۲۲ به فروشگاه لنت استور مراجعه کنید

    خرید لنت کرولا


    لنت تویوتا کرولا امروزه به دلیل حضور مدل های مختلف از این خودرو در ایران، در سه نوع توسط برندهای مختلف تولید شده است. انتخاب لنت متناسب با هر کدام از مدل های این خودرو در ایران، می تواند تاثیر زیادی در کیفیت ترمز خودرو داشته باشد. به همین دلیل است که باید حتما بر اساس سال تولید خودرو و مدل مشخص آن، لنت مورد نظر را تهیه نموده و با لنت مصرف شده تعویض کنید.

    بهترین انتخاب برای تعویض لنت هر خودرویی، لنت اورجینال یا شرکتی آن است. این محصول به دلیل تطابق فوق العاده با سیستم ترمز خودرو، کیفیت بالایی از ترمز و توقف را ارائه می دهد. لنت اورجینال تویوتا کرولا با نام جنیون پارت در بازار یافت می شوند. اما نوع اورجینال لنت تویوتا کرولا قیمت بالاتری نسبت به سایر لنت های طراحی شده برای این خودرو دارد.

    لنت اسیمکو، سگال، میکاسا، های کیو، گلد، رالدک، الیگ، لنت پارس، آیسر، لئون، آفورتیس و ام اچ کو از جمله برندهای مشهور عرضه کننده لنت کرولا در ایران هستند. قیمت های این محصولات ممکن است بسته به کیفیت در مدوده های متفاوتی قرار بگیرد. اما بدون توجه به فاکتور قیمت، قطعا هیچ برندی کیفیت لنت جنیون (اورجینال) کرولا را نخواهد داشت.

     

    لنت تویوتا کرولا 2008 اصلی جنیون | قیمت لنت تویوتا کرولا 2013

    آشنایی با تویوتا کرولا :

    خودروی فوق در سه سری و در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در سه مدل مجزا به ایران وارد شده است. در هرسه مدل از خودرو یک نقطه مشترک وجود دارد که خیلی خودنمایی می کند و آن کیفیت ساخت فوق العاده بالای خودرو است که با نگاهی به کابین خودرو و مقایسه آن با سایر خودروها قابل درک است.

    این خودرو همچنین دوام فنی فوق العاده بالایی دارد و چندین سال بدون هیچ مشکلی عمر مفید دارد. ارزش فوق العاده در برابر قیمت و مصرف بهینه سوخت نیز از دیگر مزایای خودروی یادشده هستند.


    https://lentstore.ir/product/toyota-corolla-2010-brake-pads/

    خرید لنت ترمز تویوتا یاریس

     

     

    لنت تویوتا یاریس نیز مانند کرولا به دلیل حضور جدی این خودرو در بازار ایران، توسط برندهای مختلفی تولید می شود و برای عرضه به ایران وارد می شود. نسل اولیه این خودرو یعنی مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به دلیل ضعف هایی که داشت در ایران فروش مناسبی نداشت. به همین دلیل است که بازار قطعات مصرفی اولین نمونه یاریس نیز در ایران خیلی داغ نیست.

    اما برای مدل دوم به دلیل استقبال مشتریان شرایط مقداری متفاوت است. البته برای هردو مدل از تویوتا یاریس، خرید لنت اورجینال خودرو در ایران به راحتی قابل انجام است. اکثر برندهای خارجی، لنت های خود را برای همان کیفیت جنیون پارت تویوتا تولید می کنند. همانند سایر خودروهای شرکت تویوتا، بهترین انتخاب برای لنت تویوتا یاریس، لنت جنیون یا شرکتی است.

    سگال، میکاسا، های کیو، الیگ، آسیمکو، جونیوس، های لنت، لئون، فدرال و فریکسا بزرگ ترین تامین گنندگان لنت خودروی یادشده در بازار ایران هستند. شما با چنین تنوعی می توانید با توان های مالی مختلف انواع مختلف لنت را برای تعویض لنت فرسوده خود خریداری کنید. ولی اگر توان مالی جهت خرید نمونه تویوتا جنیون پارت را دارید پیشنهاد فروشگاه لنت استور به شما می باشد.

    "<yoastmark

    آشنایی با تویوتا یاریس :

    نسل اول از این خودرو به دلیل فقر در آپشن و امکانات و همچنین طراحی عجیب کابین خودرو، با استقبال خیلی کمی مواجه شد. اما حتی در چنین خودرویی، اصل کیفیت بالای ساخت تویوتا نیز فراموش نشده است. با بهبودهای حاصل شده در نسخه های بعدی، خودرویی که سال ۲۰۱۶ به ایران وارد شد، شرایط خیلی بهتری از نظر فروش نسبت به نسخه اولیه یاریس دارد.

    به غیر از کیفیت ساخت، از سیستم تعلیق نرم و مصرف بسیار مناسب سوخت خودرو نیز به عنوان دیگر مزایای مهم یاریس یاد می شود. همچنین خرید این خودرو نسبت به امکانات و تجهیزات آن، می تواند کاملا از نظر اقتصادی توجیه پذیر باشد.

    معروف ترین شرکت های رباتیک جهان

    آشنایی با موسسات رباتیک – شناخت شرکت های فعال در حوزه رباتیک و نوع فعالیت آنها

    شرکت-های-رباتیک

    صنایع آموزشی چال|دارای مجوز از آموزش و پرورش

    در این مقاله قصد داریم تا شرکتهای رباتیک فعال در بخش های مختلف را معرفی کنیم. این شرکتها معتبرترین شرکتهای رباتیک در سراسر دنیا میباشد و هر یک در زمینه ای تخصص دارد. اما شاید قصد شما از مطالعه این مقاله آشنایی با شرکت هایی باشد که صرفا در زمینه رباتیک آموزشی فعالیت میکنند.

    شاید در نظر داشته باشین نمایندگی رباتیک اخذ کنید و نیاز داشته باشید تا با شرکت های رباتیک آموزشی فعال در ایران آشنا شوید. اگر هدف شما این است پیشنهاد میکنیم از صفحه کسب نمایندگی رباتیک صنایع آموزشی چالیک دیدن کنید و با خدماتی که ما به نمایندگان خود ارائه میکنیم بیشتر آشنا شوید. اما چنانچه میخواهید با شرکت های فعال در حوزه رباتیک آشنا شوید به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

    شرکت رباتیک CANVAS

    تخصص : صنعتی ، لجستیک

    محل : بولدر ، کلرادو


    CANVAS چه می کند: CANVAS یک مجموعه رباتیک مستقل برای استفاده در  فضای داخل کارخانجات و کارخانه های تولیدی ایجاد می کند. مجهز به دوربین های استریو که دارای نمای سه بعدی کاملاً از کف تا سقف ، سنسورهایی هستند که به عنوان «ضربه گیر مجازی» و چراغ های روشن LED که به افراد نسبت به حضور آنها هشدار می دهند ، داده های زمان واقعی را درباره مدت زمان مسیر ، تنگناها و سایر عوامل جمع آوری و ارسال می کند. که این داده ها بر ایمنی و کارایی محل کار تأثیر می گذارد

    شرکتهای رباتیک

    شرکتهای رباتیک


    Piaggio Fast Forward

    تخصص: تدارکات ، تصاویر کامپیوتری

    مکان: بوستون ، ماساچوست


    این شرکت چه می کند: شرکت Piaggio Fast Forward از گروه  تخصصی Piaggio است که اسکوتر وسپا را برای شما به ارمغان آورده است . یک شرکت روباتیک تخصصی در زمینه ی شناسایی و ایجاد راههای جابجایی راحت و روانتر افراد و کالاها . پرچمداران این شرکت ، gita ، یک شرکت حمل کننده تلفن همراه است که افراد هر محدوده ای را می تواند دنبال کند واشیاء  تا وزن 45 پوند را حمل می کند. ربات گیتا می تواند برای حمل همه چیز ازجمله کتابهای سنگین بین کلاس ها تا مواد غذایی استفاده شود.

    آموزش رباتیک


    Sphero

    تخصص : آموزش ، بازی

    محل سکونت: بولدر ، کلرادو


    چه کار می کند: در حال حاضر شرکت Sphero یک توپ روباتیک معروف و مشهور در جهان اختراع کرده است ، که در کلاسهای درس در سراسر جهان برای تدریس از طریق بازی استفاده می شود. علاوه بر توپ اصلی ، محصولات دیگر شامل Sphero 2.0 و Sphero Mini و همچنین روبات های مسابقه ای با قابلیت برنامه به نام های Ollie و Darkside هم ساخته شده اند . برنامه Sphero Edu تبدیل به قطب برنامه نویسی ربات ها و سایر موارد شده است.


    شرکت رباتیک

    شرکت رباتیک  BLUEFIN

    تخصص : خودرو ، فناوری دریایی

    مکان: کوئینسی ، ماساچوست

    آنچه این شرکت انجام می دهد:  شرکت  Bluefin بخشی از شرکت  General Dynamics است که زیردریایی های بدون سرنشین و اتومات  (UUV / AUV)  برای مشتریان  بخش های دفاعی ، تجاری و علمی می سازد. سفارشات این شرکت شامل بیش از 70 سنسور مختلف در 100 نوع وسیله نقلیه است.

    آموزش رباتیک

    آموزش رباتیک

    شرکت های روباتیک پترونیک

    لوازم الکترونیکی

    تخصص:  حیوانات خانگی

    مکان: شیکاگو ، ایلینویز

    آنچه این شرکت انجام می دهد: پترونیک یک اسباب بازی خودکار گربه به نام موس می سازد. این ربات با داشتن دمهای قابل تعویض ، باعث می شود که هر بار که گربه ی  شما آن را تعقیب می کند ، متفاوت به نظر می رسد. این ربات از طریق برنامه ی تلفن هوشمند Android یا iOS کاملاً قابل کنترل است.

    صنایع رباتیک AMP

    تخصص: نظافت

    مکان: دنور ، کلرادو

    آنچه این شرکت انجام میدهد :  ( دستکاری و ادراک خودمختار) یک سیستم روباتیک را به نام Cortex می سازد ، که می تواند در محیط های متنوعی (زباله مخلوط ، ساخت و ساز ، تخریب و غیره) مورد استفاده قرار بگیرد و از طریق هوش مصنوعی نورون برای سرعت و بهینه سازی برنامه ریزی شود.این ربات مواد قابل بازیافت را از یک تسمه نقاله جدا می کند. اهداف نهایی و ایده آل های این شرکت عبارتند از: “توان بالاتر ، افزایش درآمد کالاها ، کیفیت بهتر وزن و نرخ کار ثابت در طول زمان.”


    رباتیک   ROBOTICS HONEYBEE

    تخصص : آکادمی ، دفاع ، هوافضا

    مکان: بروکلین ، نیویورک

    آنچه این شرکت انجام میدهد : فناوری HoneyBee Robotics از سال 1983 در چندین  مأموریت فضایی ناسا (از جمله سفر به مریخ ) استفاده شده است. این شرکت همچنین نقش بزرگی در صنایع دفاعی ، معدن و نفت و گاز ، ساخت سیستم های هوشمند حفاری و مته های مستقل و نمونه برداری از سایر نوآوری ها  دارد. در بخش پزشکی ، این شرکت یک روبات جراحی مغز و اعصاب و یک اسکالپل لیزر آندوسکوپی رباتیک ساخته است.


    فن آوری های انرژی

    تخصص:  صنعتی ، کشاورزی ، بهداشت و درمان

    مکان: کمبریج ، ماساچوست

    آنچه این شرکت انجام می دهد : نرم افزار Actin SDK Energid برنامه ریزی پیشرفته  دربازار واقعی را برای برنامه های کاربردی روباتیک صنعتی و مصرف کنندگانی که  دسترسی سریع به بازار در آن صنعت برایشان مهم است ، امکان پذیر می کند.

    شرکت های رباتیک

    برخی موسسات رباتیک در زمینه آموزش رباتیک فعال میباشند و آموزش های خود را در سطوح مختلف و گروه های سنی مختلف ارائه میدهند. در ایران نیز صنایع آموزشی چالیک در این حوزه مشغول فعالیت میباشد و آموزش ساخت ربات را در گرو ه های سنی مختلف ارائه میکند.

    لنت ترمز جلو پورشه پانامرا


    پورشه پانامرا Panamera یکی از زیباترین و خوش تیپ ترین سدان های لاکچری ایران است. این مدل خودرو که در اصل با مدل ۹۷۰ شناخته می شود، از سدان های کوپه و هاچ بک است. در زیبایی طراحی و آیرودینامیک فوق العاده خودروی یادشده فقط می‌توان لب به تمجید از طراحان پانامرا گشود.
    پورشه پانامرا برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد. تولید این خودرو یکسال بعد شروع شده و تا سال ۲۰۱۶ ادامه یافت. پانامرا را می‌توان اولین و موفق ترین پروژه سدان چهاردرب شرکت پورشه دانست.
    خودرویی دو دیفرانسیله با سیستم های امنیتی و آپشن های فوق العاده که نظر هر خریداری را به راحتی جلب می کند. پانامرا ۴S دارای قدرتی معادل ۴۲۰ اسب بخار و شتاب صفر تا صد تنها ۵ ثانیه است! این غول آلمانی با کمک پیشرانه ۴۸۰۰ سی سی هشت سیلندره خود، چنین اعداد و ارقام خیره کننده ای را خلق کرده است.

    لنت ترمز اورجینال اصلی پورشه پانامرا در فروشگاه لنت استور
    لنت پورشه پانامرا :

    سیستم ترمز و تعلیق سدان خوش تیپ آلمانی فوق العاده قدرتمند و مجهز است. سیستم مدیریت پایداری خودروی پورشه پانامرا به همراه ترمزهای دیسکی خنک شونده عقب و جلو، در قسمت تعلیق و ترمز امتیاز بالایی به خودرو می دهند.
    اما به دلیل حضور سیستم های فوق پیشرفته در سیستم ترمز و توقف پانامرا، لنت پورشه پانامرا حتما باید از مدل های استاندارد و مطمئن خریده شود. مثلا لنت های نیمه متالیک دیسکی برند تکستار می توانند انتخاب مناسبی برای پورشه پانامرا باشند. البته برندهای مطمئن دیگری نیز مانند آیسر، لنت های دیسکی جلو و عقب با کیفیتی برای پانامرا تولید می کنند.
    زمان تعویض لنت پورشه پانامرا به وسیله خودرو به شما اطلاع داده می شود. در روی برد کیلومتر خودرو، علامتی وجود دارد که مصرف شدن لنت را به شما اطلاع می دهد. به یاد داشته باشید که لنت انتخابی شما برای پورشه پانامرا نباید هیچگونه خط و اثری روی دیسک خودرو برجای بگذارد.

    https://lentstore.ir/product/porsche-panamera-brake-pads/

    بهترین برند های طلا و جواهرات در سال ۲۰۲۰ برای هر نوع مناسبتی


    جواهرات طلا، نوعی ادای احترام به مناسبت و لحظاتی است که می خواهیم برای همیشه در ذهن ما ثبت شوند. در بسیاری از مهمانی ها و مناسبت های زندگی از تولد، نامزدی، عقد، ازدواج، فارغ‌التحصیلی گرفته تا روز مادر و زن و بسیاری جشن ها ومناسبت های دیگر، پیش آمده که یک قطعه جواهر از جمله انگشتر طلا، دستبند، گردنبند یا گوشواره هدیه داده ایم و یا هدیه گرفته ایم. این سبک هدایا، علاوه بر یادآوری لحظات خاص زندگی، باارزش و گرانبها نیز هستند. ریموگالری در این مقاله شما را با ده برند از صد برند مشهور و محبوب صنعت طلا و جواهرات در جهان، در سال ۲۰۲۰, ۲۰۲۱ آشنا می کند. کمپانی هایی که دستبندها و گردنبندهای طلای الماس کاری شده درخشان، گوشواره و انگشتر های یاقوت کاری شده ی چشم نواز و حلقه های برلیان خیره کننده را برای هر نوع مناسبتی طراحی و تولید کرده اند و علاوه بر زیبایی محصول، کیفیت آن را نیز در نظر گرفته اند.

    برند تیفانی

    کمپانی تیفانی، اولین شرکت آمریکایی بود که توانست در سال ۱۸۶۷ جایزه بزرگ صنعت نقره را در نمایشگاه جهانی پاریس کسب کند و به رسمیت جهانی شناخته شود و یکی از زیباترین کلکسیون جواهرات خاص و منحصر به فرد را در جهان که با سنگ های قیمتی با شکوه و ابعاد شگفت انگیز، تنظیم و تولید شده اند را به رخ همگان بکشد. با گذر زمان شرکت تیفانی نه تنها چشم تمام جهان را به الماس های نفس گیر و درخشان خود خیره کرد، بلکه توانست ما را با مجموعه ای از سنگ های گران قیمت رنگی و باشکوه که قبلاً ناشناخته بودند آشنا کند و بصورت خلاقانه و حرفه ای، آن ها را در صنعت جواهرات طلا بکار گیرد و زیبایی یک قطعه جواهر را چندین برابر کند. اما هر چه این شرکت در تولید انواع جواهرات طلا خلاقیت و نوآوری به خرج داده است، یک چیزی که از ابتدا در این شرکت، بدون تغییر و ثابت باقی مانده است و مانند یک سنت ویژه و هویت برای این شرکت در آمده، جعبه آبی رنگ کمپانی تیفانی است که جز مشخصه های این برند و شناخته شده ترین بسته بندی درصنعت جواهرات در جهان است.

    برند بولگاری

    بولگاری یک کمپانی ایتالیایی است که در سال ۱۸۸۴ توسط سوتیریوس بولگاری، نقره کار با استعداد یونانی تاسیس شد و در حال حاضر توسط ژان کریستف بابین، اداره می شود و بیش از سه نسل است که خانواده خلاق و خوش ذوق بولگاری این صنعت را ادامه می دهند و هر دهه از سنت ها و نقوش یونانی و رومی در طراحی جواهرات چشم گیر و خیره کننده استفاده می کنند و همیشه شاهکار های جسورانه، بی نظیر و ماندگاری را در صنعت جواهرات طلا تولید کرده اند.  ترکیب طرح های کلاسیک و مدرن با تزیین سنگ های قیمتی، باعث بوجود آمدن یک قطعه جواهر طلا فوق العاده زیبا شده. جسارت، خلاقیت و نوآوری در خلق جواهرات طلا مشخصه اصلی این شرکت است.

    برند هری وینستون

    شرکت هری وینستون، در سال  1846 در نیویورک آمریکا توسط هری وینستون، بنیان گذاری شد. و یکی از بزرگترین کمپانی هایی بود که تصمیم گرفت برخی از گران بهاترین الماس ها و زیباترین سنگ های قیمتی و آنتیک خود را در نمایشگاه بین المللی  به نمایش بگذارد و سود بدست آمده را به موسسه های خیره اهدا کند. این مسئله سبب شد تا وینستون به عنوان یک برند خوشنام، در دنیا شناخته شود.

    در این برند شما می توانید نوعی تقارن خاص را در زیورآلات مشاهده کنید که با طراحی، تولید و برش فوق حرفه ای جواهرات با خلاقیت و اکتساب از طبیعت و انواع گل ها صورت می گیرد و تزیین منحصر به فرد با الماس های درخشان و سنگ های گران، باعث خلق یک قطعه جواهر شگفت انگیز و خیره کننده می شود که نور را در خود انعکاس می دهد و درخشندگی و زیبایی هر سنگ را چندین برابر می کند. بسیاری از بازیگران هالیوودی ساعت ها و جواهرات طلای خود را از این برند تهیه می کنند.

    برند پوملاتو

    برند پوملاتو در سال ۱۹۶۷ توسط پینو رابولینی در میلان ایتالیا تاسیس گردید. این برند توانست با خلق جواهرات زیبا و خاص، پس از گذشت سال ها همچنان جز برندهای معتبر و مشهور در جهان جایگاه خود را حفظ کند. طراحان این کمپانی، الماس ها و سنگ های قیمتی رنگی را به اشکال هندسی مختلف برش می‌زنند و بر خلاف برند هری وینستون که به تقارن و نظم در کار اعتقاد دارند و به نوعی بی نظمی و عدم تقارن پای بند هستند و معتقدند که این بی نظمی باعث جذابیت در قطعه جواهر خواهد شد.

    برند کارتیه

    یکی دیگر از شرکت های معتبر در صنعت جواهر سازی، کارتیه است. این برند در سال ۱۸۴۷ توسط فرانسوا کارتیه در پاریس_ فرانسه تاسیس شد. این برند علاوه بر طراحی و تولید جواهرات طلای شیک و خاص توانست در سال ۱۹۰۷ با اضافه کردن لاین ساعت های زنانه و مردانه لوکس و باکیفیت تغییر و تحول بزرگی در کارنامه خود ثبت کند و تا کنون جز مشهور ترین برندهای جهانی باشد. همچنین در سال ۱۹۱۷ با تلفیقی از طلای زرد و طرح پلنگ توانست یک اثر هنری خاص و کاری نوین در صنعت ساخت جواهر ایجاد کند که تا کنون جذابیت خود را حفظ کرده است.

    برند مسیکا

    برند مسیکا با هدف تولید جواهرات نفیس و ارزشمند در سال ۲۰۰۵ با تفکر والری مسیکا در پاریس _ فرانسه تاسیس شد. والری توانست با ابداع جواهرات مبتکرانه، سبکی مدرن در صنعت جواهرات طلا ایجاد کند. طراحان این برند با تراشکاری حرفه ای بر روی الماس ها و قرار دادن آن ها روی طلا، قطعه ای  نفیس و خیره کننده خلق می کند که تمامی نگاه ها را مجذوب خود می کند.

    برند دیوید یورمن

    این برند توسط دیوید یورمن و همسرش در سال ۱۹۸۰ در نیویورک_ آمریکا پایه گذاری شد. این برند با خلق انوع دستبند های کابلی یا رینگی، سبکی نوین در طراحی جواهرات معاصر را بوجود آوردند که تا کنون نیز طرفداران زیادی دارد. تزیین این دستبند های کابلی با تراشکاری تخصصی سنگ های کمیاب رنگی و درخشان  باعث خارق‌العاده بودن و ماندگاری این سبک شده است‌. با این که این برند طرح های متفاوتی از جمله انگشتر طلا، گوشواره و گردنبند های کابلی نیز تولید کرده است ولی هنوز با نام این لوگو دستبند های کابلی به ذهن می آیند.

    برند بوچلاتی

    برند ایتالیایی بوچلاتی، توسط پدر و پسر به نام های ماریو بوچلاتی و جانماریا بوچلاتی تاسیس شد. راز جذابیت و ماندگاری برند بوچلاتی استفاده خلاقانه و الهام گرفته از بدن حیوانات و برگ و گلبرگ‌ گل ها بر روی قطعات طلا با برش های بسیار ظریف و حرفه ای و آرایش این جواهرات با سنگهای آنتیک و گرانبها است که باعث تمایز این برند با سایر برندهای طلا و جواهر شده است.

    بهترین برند های طلا و جواهرات در سال ۲۰۲۰

    برند چوپارد

    برند سوئیسی مشهور و محبوب چوپارد را لویی اولیس شوپارد در سال ۱۸۶۰ در سوئیس پایه گذاری کرد. برند چوپارد به دلیل تولید ساعت های جیبی و مچی زنانه و مردانه ی مدرن و با کیفیت و همچنین نوآوری در خلق جواهرات طلای لوکس و سرویس طلا با طراحی منحصر به فرد و خارق‌العاده شهرت دارد.

    برند گراف

    مارک انگلیسی گراف در سال ۱۹۶۰ توسط لورنس گراف تأسیس شد که همچنان در صنعت ساعت و جواهرات طلا و تراشکاری های حرفه ای بر روی الماس ها و یاقوت ها پر قدرت عمل کرده است. این برند توانسته زیبا ترین و منحصر به فرد ترین جواهرات طلا را با قرار دادن اشکال مختلف الماس، یاقوت های رنگی و برلیان تولید کند. اگر به دنبال یک حلقه نامزدی مزین به الماس هستید که بتوانید جواب مثبت و نظر عروس خانم را جلب کنید! حتما از انگشتر های برند گراف کمک بگیرید.

    بررسی و خرید سرویس طلا سپید

    بررسی ویژگی های سرویس طلا زیبای سپید

    سرویس طلا سپید، یکی از سرویس های طلا ریمو گالری است که می تواند انتخابی مناسب، برای عروس های خوش سلیقه باشد.

    این سرویس دارای یک جفت گوشواره آویز، دستبند و گردنبند می باشد. سرویس طلا از آن دست زیورآلاتی است که تاثیر زیادی در سبک و استایل شما دارد، زیرا بسیار چشمگیر است، پس در انتخاب آن، حساسیت لازم را داشته باشید.

    در طراحی این سرویس از گل های سه برگ استفاده شده است که به حالت زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و مدل جدید در دستبند و گردنبند ایجاد کرده اند.

    این سرویس در اوج ظرافت نمای بسیار زیبایی دارد. بندهای دستبند و گردنبند از نوع بند پرسی می باشد.

    خرید سرویس طلا عروس، یکی از لذت بخش ترین خریدهای عروسی است که می تواند استایل شما را تکمیل کند. حال اگر شما بتوانید سرویس طلایی بخرید که علاوه بر روز عروسی، در سایر مراسم ها مناسب شما باشد و گردنبند آن با هر یقه ای زیبا باشد، بسیار عالی می شود. پس خرید سرویس طلا سپید را از دست ندهید.

    تکنولوژی ساخت

    تمامی سرویس های ریمو گالری بدون نگین می باشند و درخششی که دارند صرفا بخاطر تکنیک ساخت آن ها، یعنی تکنیک منحصر بفرد تراش می باشد.

    عدم استفاده از نگین سبب شده تا این سرویس برای خرید بسیار مقرون بصرفه باشد.

    مشخصات محصول

    این سرویس در وزن () گرم ارائه می شود. طول دستبند ۱۸ سانتی متر و طول گردنبند ۴۰ سانتی متر می باشد.

    قفل دستبند و قفل گردنبد به صورت قفل طوطی، و قفل گوشواره ها از نوع میخی می باشد.

    این مدل قفل ها از نظر استحکام و امنیت کاملا مطمئن می باشند. قابل ذکر است که حتما در هنگام خرید سرویس طلا به امنیت قفل های آن نیز توجه ویژه داشته باشید.

    این سرویس زیبا و شیک را می توانید در مجالس مختلف استفاده کنید و درخششی فوق العاده به ظاهر خود هدیه دهید. همچنین عروس خانم های شیک پسند که می خواهند زندگی خود را با هزینه کمتری شروع کنند، می توانند از این سرویس طلای زیبا و نمادار با نمای جواهر استفاده کنند.

    شما می توانید محصولات بیشتر نظیر آویز چوب و طلا، نیم ست طلا و… را در سایت مشاهده نمایید و به هر طریقی که مایل باشید (حضوری و آنلاین) برای خرید زیورآلات محبوب خود اقدام کنید.

    بررسی و خرید سرویس طلا نیلا


    سرویس طلا مدل نیلا یکی از سرویس های زیبا و همه پسند ریمو گالری در وزن ۲۸٫۰۵ گرم می باشد.

    این سرویس دارای یک جفت گوشواره، دستبند و یک گردنبند است و شما با خرید آن نیاز به زیورآلات دیگری ندارید.

    طراحی سرویس نیلا بر پایه دایره یا همان دانه هایی به فرم دانه تنیسی است که ظاهری ساده به شیک به سرویس بخشیده است.

    بند دستبند و گردنبند سرویس نیلا به صورت بند ریخته گری است. بند ریخته گری وزن بیشتری نسبت به بند پرسی دارد و طلای بیشتری در آن به کار رفته است. همین امر موجب اختلاف قیمت میان سرویس های بند ریخته گری و بند پرسی شده است.

    شما می توانید با توجه به بودجه خود برای خرید سرویس طلا در وزن ها و بندهای مختلف اقدام کنید.

    سرویس طلای ۱۸ عیار دو برگ به رنگ سفید می باشد و به خواست مشتری قابلیت تغییر رنگ به رزگلد، طلایی و شامپاینی نیز مهیا می باشد.

    قابل ذکر است که تمامی رنگ ها از یک ارزش برخوردارند و تغییر رنگ منجر به تغییر قیمت نمی شود و صرفا امری سلیقه ای می باشد.

    تکنولوژی ساخت

    معمولا در سرویس های طلا موجود در بازار که به فرم سرویس های دانه تنیسی هستند، برای درخشش بیشتر سرویس، در آن ها از نگین استفاده می شود.

    سرویس های ریمو گالری درخششی همانند نگین دارد ولی به جای نگین در آن ها از تکنیک تراش استفاده شده است.

    استفاده از تکنیک تراش به جای نگین سبب شده تا سرویس ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر باشند.

    مشخصات محصول

    این سرویس در وزن ۲۸٫۰۵ گرم  و عیار ۱۸ ارائه می شود. طول دستبند ۱۸ سانتی متر و طول گردنبند ۴۰ سانتی متر می باشد.

    قفل دستبند و گردن بند به صورت قفل طوطی و قفل گوشواره ها میخی می باشد.

    این مدل قفل ها از نظر استحکام و امنیت کاملا مطمئن می باشند. قابل ذکر است که حتما در هنگام خرید سرویس طلا به امنیت قفل های آن نیز توجه ویژه داشته باشی


    بررسی و خرید گل پخش کن جلو چری آریزو 5 از کارمیس

    گل پخش کن جلو آریزو 5 در فروشگاه کارمیس با بهترین قیمت

    گل پخش کن قطعه ای پلاستیکی می باشد در در قسمت زیرین گلگیر و در قسمت پایانی شلگیر نصب و قرار میگیرند. گل پخش کن جلو همچون گل پخش کن عقب آریزو 5 از آن جهت بسیار پر اهمیت هستند که در زمان بارش برف و باران مانع از پاشیده شدن گل و لای به بخش های حساس و زیرین خودرو مانند موتور و همچنین بدنه می شوند.

    گل پخش کن جلو آریزو 5 با حالت نیم دایره ای زیر گلگیر و پشت چرخ ها با کمک خار ها و پیچ ها نصب می شوند.

    شلگیر ها همچون گل پخش کن ها جهت جلوگیری از پاشیده شدن گل و لای و آب به بدنه و قسمت های زیر خودرو می باشد.

    در تولید شلگیر ها از مواد پلاستیکی فشرده و مقاوم استفاده می شود. به دلیل این که گل پخش کن جلو آریزو 5 از جنس پلاستیک می باشد و همواره در معرض برخورد سنگ ریزه ها و اجسام موجود در سطح جاده ها هستند باید در زمان خرید آن ها توجه داشت تا محصولی مرغوب و مقاوم انتخاب نمود تا در مدت زمان کم شاهد سوراخ شدن و از بین رفتن توانایی آن نباشیم.

    اگر بدنبال قطعات و لوازم یدکی آریزو 5 اصلی هستید فروشگاه کارمیس این ضمانت را به شما می دهد که تمامی قطعات ارسالی اصلی و اورجینال می باشد.

    سرویس طلا دو برگ آویز از ریموگالری خریداری کنید


    سرویس طلا مدل دو برگ آویز یکی دیگر از سرویس های نیمه سنگین ریمو گالری با وزن ۲۸٫۳۹ گرم می باشد که شامل یک جفت گوشواره،دستبند و گردنبندی به فرم سینه ریز است.

    پایه طراحی این سرویس، همانند سرویس طلا دو برگ، برگ هایی به فرم اشک و دایره می باشد که با نظم و هماهنگی خاص خود، از قسمت میانی گردنبند شروع شده و در وسط به فرم جناقی به هم رسیده اند.

    در وسط گردن بند آویزی مشابه گوشواره سرویس، همانند پلاک، قرار دارد که جلوه سرویس را چندین برابر کرده است.

    در مرکز دستبند و گردن بند یک گل متناسب با برگ های روی سرویس قرار گرفته است که به این سرویس طلا، زینت خاصی بخشیده است.

    گوشواره ی این سرویس به فرم آویز و متشکل از پانزده برگ است.

    بالطبع سنگین ترین جز این سرویس گردنبند آن است که جلوه ی زیادی هم دارد.

    بند دستبند و گردن بند سرویس دو برگ آویز به صورت ریخته گری است که وزن بیشتری نسبت به بندهای پرسی دارد.

    سرویس طلای ۱۸ عیار دو برگ آویز به رنگ سفید می باشد و به خواست مشتری قابلیت تغییر رنگ به رزگلد، طلایی و شامپاینی نیز مهیا می باشد.

    ارزش مادی تمامی رنگ های طلا یکسان است و هیچ تفاوتی ندارد.

    تکنولوژی ساخت

    در سرویس طلا دو برگ آویز از هیچ نگینی استفاده نشده است و درخشش آن صرفا به علت تکنیک ساخت آن یعنی تکنیک تراش می باشد.

    عدم استفاده از نگین سبب شده تا سرویس ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر باشند.

    مشخصات محصول

    سرویس طلا دو برگ و سرویس طلا دو برگ آویز از نظر ظاهر و وزن تقریبا با یکدیگر مشابه هستند و اختلاف اندکی دارند.

    این سرویس در وزن ۲۸٫۳۹ گرم  و عیار ۱۸ ارائه می شود. طول دستبند ۱۸ سانتی متر و طول گردنبند ۴۰ سانتی متر می باشد.

    قفل دستبند و گردن بند به صورت قفل طوطی و قفل گوشواره ها میخی می باشد.

    این مدل قفل ها از نظر استحکام و امنیت کاملا مطمئن می باشند. قابل ذکر است که حتما در هنگام خرید سرویس طلا به امنیت قفل های آن نیز توجه ویژه داشته باشید.

    بررسی انگشتر طلا هلیا از ریموگالری


    انگشتر طلا هلیا یکی دیگر از انگشترهای ظریف و زیبای ریمو گالری می باشد که می توانید به دستان خود هدیه دهید.

    طراحی انگشتر به صورت دایره هایی می باشد که درون یکدیگر قرار گرفته اند و یکی از این دایره ها کاملا با نگین های اتمی پوشیده شده است.

    رنگ انگشتر هلیا رزگلد است و پایه ظریفی دارد.

    شما می توانید این انگشتر را با نیم ست طلا هلیا و همچنین نیم ست طلا هانا ست کنید.

    انگشتر هلیا از نظر ظاهری به نیم ست هلیا شباهت بسیاری دارد و پایه طراحی هر دو دایره می باشد.

    وزن این انگشتر ۳٫۱۴ گرم می باشد. عیار این انگشتر  ۱۸ بوده و سایز آن نیز استاندارد است.

    این انگشتر جز انگشترهای ظریف و سبک ریمو گالری محسوب می شود.

    یکی از زیورآلاتی که اغلب خانم ها به آن علاقه دارند و سعی دارند همیشه جایی در جعبه زیورآلات خود برای آن خالی کنند، انگشتر می باشد.

    انگشترها دارای طیف بسیار گسترده ای از سبک و استایل هستند و شما می توانید با خاطری آسوده انگشتر مناسب دستان خود را انتخاب کنید.

    مانند زیورآلات دیگر، قبل از خرید انگشتر باید استایل خود را در نظر بگیرید و حتما به فرم دست هایتان (شامل طول و عرض انگشتان و همچنین اندازه کلی دست) توجه کنید.

    انتخاب انگشتر طلا مناسب برای فرم دست و استایل سبب می شود تا دست های شما زیباتر و ظریف تر به نظر برسند. شما می توانید سایر محصولات ریموگالری از جمله سرویس طلا را زیر قیمت بازار خریداری نمائید.

    خرید سرویس طلا رز


    سرویس طلا ۱۸ عیار مدل رز یکی از سبک ترین و در عین حال زیباترین سرویس های طلای ریمو گالری می باشد که به دلیل داشتن ظاهری شکیل و ظریف مورد پسند همگان است.

    این سرویس دارای گردنبند، دستبند و گوشواره می باشد. در مرکز دستبند چهار گل در کنار هم قرار دارد که می تواند ظرافتی بی نظیر را به دستان شما هدیه دهد.

    گوشواره ی این سرویس تراش از دو شکوفه ساخته شده و به صورت آویزی کوتاه می باشد.

    سنگین ترین جز این سرویس گردنبند آن می باشد که شامل چهارده شکوفه می باشد. سیزده شکوفه این گردنبند در کنار هم قرار دارد و یکی از آن ها به صورت آویز (همانند پلاک) می باشد.

    بند سرویس طلا مدل رز پرسی می باشد و به نسبت سبک تر است به همین دلیل در مقایسه با سرویس هایی با بند ریخته گری ارزان تر می باشد.

    سرویس طلای ۱۸ عیار مدل رز  به رنگ سفید می باشد و به خواست مشتری قابلیت تغییر رنگ به رزگلد، طلایی و شامپاینی نیز مهیا می باشد.

    تکنولوژی ساخت

    سرویس های طلای تراش رز تماما از طلا بوده و به واسطه ی تراش هایی که بر روی آن ایجاد شده است، درخششی  هماند سرویس جواهر دارد.

    در این نوع از سرویس ها از هیچ نگینی استفاده نشده است و این امر از جنبه ی اقتصادی بسیار حائز اهمیت است زیرا در هنگام فروش و یا تعویض سرویس منجر به ضرر مالی فروشنده نمی شود و با خیال راحت می توانید برای فروش و یا تعویض سرویس طلای خود با سرویس دیگر اقدام کنید.

    مشخصات محصول

    این سرویس در وزن ۱۹٫۰۳ گرم ارائه می شود. طول دستبند ۱۸ سانتی متر و طول گردنبند ۴۰ سانتی متر می باشد.

    قفل دستبند به صورت قفل طوطی، قفل گردنبد نیز به صورت قفل طوطی و قفل گوشواره ها میخی می باشد.

    این مدل قفل ها از نظر استحکام و امنیت کاملا مطمئن می باشند. قابل ذکر است که حتما در هنگام خرید سرویس طلا به امنیت قفل های آن نیز توجه ویژه داشته باشید.

    این سرویس زیبا و شیک را می توانید در مجالس مختلف استفاده کنید و درخششی فوق العاده به ظاهر خود هدیه دهید. همچنین عروس خانم های شیک پسند که می خواهند زندگی خود را با هزینه کمتر شروع کنند، می توانند از این سرویس طلای زیبا و نمادار با نمای جواهر استفاده کنند.

    معرفی پک ربات جنگجو

    پک ربات جنگجو دارای قطعات فلزی و چهار عدد گیربکس دو محور و یک دسته کنترل دو کانال میباشد. برای راه اندازی این ربات پیشنهاد میگردد از چهار باتری آلکالاین استفاده کنید تا قدرت آن بیشتر شود. با این پک امکان ساخت دو مدل ربات جنگجو را خواهید داشت که دستورالعمل ساخت آن از طریق این صفحه قابل دانلود میباشد. اما شما قادر خواهید بود با خلاقیت و ابتکار خود در این ربات تغییراتی ایجاد کنید و مدل آن را بهینه کنید. رباتهای ساخته شده با این پک رباتیک جنگجو قابلیت استفاده در مسابقات رباتیک جنگجو را خواهد داشت.

    لازم به ذکر است کنترل موجود در این پک رباتیک به صورت سیمدار می باشد اما شما میتوانید کنترل آن را به انواع رادیو کنترل با قابلیت کنترل بی سیم ارتقا دهید. ربات جنگجوی ساخته شده با این بسته دارای اسلحه استاتیک میباشد که برای ضربه زدن به ربات حریف و بلند کردن ربات حریف از روی زمین بسیار مناسب میباشد. اتصالات این ربات با استفاده از پیچ و مهره میباشد و برای استحکام اتصالات میتوانید از واشرهای فنری موجود در پک استفاده کنید.

    دو مدل ساخته شده با این پک دارای دو کلاس وزنی متفاوت میباشد یکی از این مدلها دارای 4 گیربکس دو موتوره میباشد و دارای وزن بیشتر و ابعاد بزرگتری میباشد. مدل دیگر ربات جنگجو ساخته شده با این پک دارای دو گیربکس و در ابعاد کوچکتر و در کلاس وزنی سبک تر خواهد بود. شما میتوانید با توجه به قوانین مسابقاتی که قصد شرکت در آن را دارید یکی از این مدل ها را انتخاب کنید و بسازید. در ادامه فیلم آموزش ساخت ربات جنگجو قابل ساخت با این پک ها را ملاحظه خواهیم کرد.

    این ربات دارای 4 گیربکس دو محور میباشد و در صورت استفاده از باتری مناسب دارای قدرت بیشتری خواهد بود. در ادامه فیلم آموزش ساخت این ربات را مشاهده میکنید

    نمایشگر ویدیو
    00:00
    12:12

    این ربات از یک سطح شیب دار به عنوان اسلحه استاتیک استفاده میکند و دارای دو گیربکس است در ادامه فیلم آموزش ساخت این ربات را مشاهده میکنید.

    نمایشگر ویدیو
    00:00
    07:02

    بررسی سیستم ترمز خودرو و اجزای مختلف آن

    بررسی سیستم ترمز و اجزای لنت و انواع لنت ترمز خودرو

    از زمان تولید و اختراع اولین خودرو ، نحوه‌ی و شیوه ی متوقف کردن خودرو یکی از دغدغه‌های اصلی بوده است. ترمز وظیفه مهمی به عنوان اصلی ترین سیستم ایمنی در خودرو برعهده دارد. از گذشته تا حال، همواره شاهد پیشرفت، تکامل و ظهور نوآوری‌های متنوع در سیستم‌های ترمز خودرو بوده‌ایم.
    بر خلاف گذشته امروزه از ترمزها علاوه برکاهش سرعت و متوقف کردن ماشین ، در فرمان‌پذیری و حتی شارژ باتری خودروهای برقی استفاده می کنند.
    در این مقاله سعی می کنیم به بررسی اصول، اجزا، عملکرد و سیر تکامل سیستم ترمز خودروها بپردازیم.
    می‌دانیم که با فشردن پدال ترمز سرعت خودرو کاهش می‌یابد و در نهایت متوقف می‌شود، اما چگونه نیروی اندک پا سبب توقف خودرو می‌شود؟ این نیرو چگونه به چرخ‌های خودرو انتقال می‌یابد؟
    با فشردن پدال ترمز ، نیروی پای شما از طریق سیال یا همان روغن ترمز به لنت های تعبیه شده در چرخ‌ها منتقل می‌شود. بدیهی است که این نیرو توسط اجزا و لوازمی و با به کار گیری اصول فیزیکی چندین برابر شده تا بتواند خودرو را با این وزن و سرعت متوقف کند یا از سرعت آن بکاهد. این کار از طریق دو اصل مزیت مکانیکی (اهرم) و افزایش نیروی هیدرولیکی انجام می‌شود.


    تاریخچه سیستم لنت ترمز :


    اولین سیستم‌ ترمز نصب شده روی خودروها به جای کاهش سرعت چرخ‌ها، سرعت دورانی شفت را کنترل می کردند. با پیشرفت علم ترمز گیری از طریق شفت جای خود را به ترمز چرخ داد. با این وجود و با پیشرفت های حاصل شده ، تا سال ۱۹۳۰ ترمزها فقط روی چرخ‌های عقب خودرو نصب می‌شدند که این مورد باعث عدم پایداری خودروها می شدند. سپس با پیشرفت‌ صنعت خودروسازی سیستم ترمز بر هر چهار چرخ خودرو اعمال و نصب گردید.

    اجزا و سیستم ترمز یک خورو

    انواع سیستم ترمز


    ترمزها به دو دسته‌ی کلی مکانیکی و هیدرولیکی تقسیم می‌شوند که هر کدام به زیردسته‌های کوچک‌تر قسمت می‌شود. به‌طور کلی عملکرد سیستم ترمز از نظر اصول فیزیکی یکسان هستند و تنها تفاوت آن ها در میزان اثربخش بودن و نحوه‌ی انتقال نیروی به لنت ترمز ها هستند.


    سیستم ترمز مکانیکی


    ترمزهای مکانیکی از اولین نمونه‌های تعبیه شده در خودروها هستند. در سیستم‌ ترمز مکانیکی نیروی پای راننده از طریق پدال ترمز به یک کابل واسط منتقل می‌شود و کابل نیروی وارده را به کفشک‌های ترمز منتقل می‌کند. کفشک ترمز در حقیقت همان لنت‌های ترمز هستند با این تفاوت که به‌جای ایجاد اصطکاک با دیسک، درون یک محفظه‌ی کاسه‌ای شکل قرار دارند و با سطح داخلی کاسه ایجاد اصطکاک می‌کنند.


    سیستم ترمز هیدرولیکی


    اساس عملکرد ترمزهای هیدرولیکی مشابه ترمز مکانیکی است با این تفاوت که به جای سیم در آن از لوله‌های حاوی سیال (روغن ترمز) استفاده شده است. در این سیستم با فشردن پدال ترمز، نیروی پای راننده به اهرم زیر پا وارد شده و در مرحله‌ی بعد به پیستون اصلی سیستم ترمز اعمال می‌شود. سپس، نیروی پیستون به سیال موجود در پشت پیستون وارد شده و سبب حرکت سیال در لوله‌ها می‌شود و با ایجاد فشار لنت بر دیسک یا کفشک با کاهش سرعت و متوقف کردن خودرو می شود.

    سیستم ترمز هیدرولیک در خودروهای بروز

    انواع ترمز

    • دیسکی
    • کاسه ای

    ترمزهای کاسه ای

    در این نوع ترمز یک کاسه‌ی تو خالی به همراه دو کفشک درون آن پشت چرخ نصب می‌شود. کاسه‌ی ترمز همزمان با چرخش چرخ شروع به چرخیدن می‌کند و به محض فشردن پدال ترمز، نیروی هیدرولیک به پیستون متصل به کفشک‌ها انتقال می‌یابد و با عملکردن پیستون، کفشک به سطح داخلی کاسه می‌چسبد و سبب کاهش سرعت چرخ می‌شود.
    از مشکلات ترمز کاسه‌ای می‌توان به قدرت ترمزگیری پایین و داغ شدن سریع در صورت استفاده‌ی مداوم اشاره کرد.

    بررسی سیستم ترمز کاسه ای در خودروهای که معمولا فقط در عقب خودرو نصب می شود


    ترمز دیسکی

    در این نوع ترمز سعی شده مشکلات موجود در نمونه‌های کاسه‌ای تا حد امکان برطرف شود. توانایی انتقال حرارت ترمزهای دیسکی بسیار بهتر از نمونه‌های کاسه‌ای است. به علاوه، وزن ترمزهای دیسکی به مراتب کم‌تر از ترمزهای کاسه‌ای است و قادرند با سرعت بیش‌تری آب را از روی دیسک کنار بزنند.
    بخش‌های اصلی تشکیل دهنده‌ی ترمزهای دیسکی، دیسک ترمز، لنت‌ها و کالیپر ترمز است. دیسک ترمز به چرخ متصل می‌شود و همزمان با چرخ می‌چرخد، دو طرف آن با لنت‌ها احاطه شده است و کالیپر ترمز که همان محفظه‌ی پیستون فرعی ترمز است، به لنت‌ها متصل است.

    بررسی اجزا و سیستم ترمز دیسکی در خودرو که جدیدا در همه مدل های از این مدل استفاده می گردد

    مزایای سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی

    • تعمیر و نگهداری آسان
    • قیمت پایین تر

    معایب سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی

    • جمع آوری آب
    • عمر کوتاه تر
    • افزایش حرارت بالا در ترمز گیری مداوم

    سیستم ترمز ضد قفل ABS

    در خودروهایی که به ترمز ABS مجهز هستند ، با فشردن شدید پدال ترمز، دیگر چرخ خودرو قفل نمی‌شود و این امر باعث کنترل بهتر خودرو می‌شود. سیستم ترمز ضد قفل با تشخیص زودتر احتمال قفل شدن چرخ‌ها، فشار روغن را از روی چرخ در آستانه‌ی قفل شدن برداشته و در کسری از ثانیه دوباره فشار روغن را اعمال می‌کند.

    اجزا سیستم ای بی اس ترمز ABS -

    استفاده از لنت صحیح :


    مطمئن باشید که شرکت های خودروسازی بر نوع لنت مورد نیاز خودروی شما تحقیقات زیادی به همراه کمپانی های لنت سازی انجام داده اند. این بدین معناست که در صورتیکه بر روی خودروی شما لنت ارگانیک بصورت استاندارد نصب شده است شما هم می بایست لنت ارگانیک استفاده کنید و یا در صورتیکه بر روی خودروی شما لنت نیمه متالیک یا متالیک نصب است سعی کنید از همین نوع لنت استفاده کنید . مگر در شرایط رانندگی و آب و هوای خاص و یا با نظر کارشناسان مطلع از ساختار لنت ، ولی بصورت یک قاعده کلی بر روی خودروی خود می توانید لنت هایی که نرم تر از لنت فابریک شما هستند یا به همان نرمی لنت فابریک هستند استفاده کنید . در غیر اینصورت دیسک های شما زودتر از حد معمول خورده می شوند و همچنین قابلیت ترمزگیری شما به حد مطلوب نخواهد رسید.
    معمولا بعضی از مصرف کنندگان خودرو برای آنکه لنت ارزان تر بخرند و یا لنت با طول عمر بالاتر داشته باشند دچار چنین اشتباهاتی می شوند.


    اجزا مختلف سیستم ترمز :

    اجزا و قطعات سیستم ترمز خودرو - لنت استور
    • پدال ترمز
    • سیلندر اصلی ترمز
    • سیلندر چرخ
    • لوله های انتقال روغن
    • مخزن روغن ترمز
    • بوستر ترمز
    • کفشک یا پد لنت
    • شیرهای هیدرولیکی
    • روغن ترمز
    • سنسورها و حسگرهای ترمز ضدقفل
    • ای سی یو
    • بلوک ABS

    در این مقاله به بررسی اجزاء و سیستم ترمز خودرو پرداختیم. تیم و مجموعه فروشگاه لنت استور همواره سعی دارد تا اطلاعات کاملی در زمینه لنت ترمز خودرو به همراهان خود ارائه دهند. امیدواریم که مفید حاصل گردد.

    ليست صفحات

    تعداد صفحات : 4

    ورود کاربران


    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

    عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد