تصویر ثابت

Code Center زیبایی بینی و اثرات مصرف سیگار بر آن

زیبایی بینی و اثرات مصرف سیگار بر آن

اگر شما می خواهید جراحی زیبایی بینی انجام دهید  و همچنان سیگار می کشید ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا سیگار کشیدن روی روند بهبودی شما تأثیر می گذارد؟ و اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی

نقشه سایت

خانه
خوراک

عنوان محصول

توضیحات محصول
قیمت : ---- تومان

عنوان محصول

توضیحات محصول
قیمت : ---- تومان

آمار

    آمار مطالب
    کل مطالب : 154 کل نظرات : 16 آمار کاربران
    افراد آنلاین : 1 تعداد اعضا : 129 آمار بازدید
    بازدید امروز : 269 بازدید دیروز : 73 ورودی امروز گوگل : 4 ورودی گوگل دیروز : 0 آي پي امروز : 70 آي پي ديروز : 44 بازدید هفته : 831 بازدید ماه : 1,860 بازدید سال : 11,048 بازدید کلی : 1,376,068 اطلاعات شما
    آی پی : 3.131.82.202 مرورگر : Safari 5.1 سیستم عامل : امروز : شنبه 29 اردیبهشت 1403

    نویسندگان

    تبلیغات

    زیبایی بینی و اثرات مصرف سیگار بر آن

    اگر شما می خواهید جراحی زیبایی بینی انجام دهید  و همچنان سیگار می کشید ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا سیگار کشیدن روی روند بهبودی شما تأثیر می گذارد؟ و اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی چیست؟ پاسخ ما به سوال شما بله است!  علاوه بر آن سیگار کشیدن  همچنین می تواند جراحی شما را پیچیده کند. به همین دلایل معمولا پزشک  از بیماران خود می خواهد حداقل از ۲ هفته قبل و ۲ هفته بعد از جراحی از هر نوع مصرف نیکوتین خودداری کنند.

    چرا سیگار کشیدن بر روند بهبودی جراحی زیبایی بینی تأثیر می گذارد؟ سیگار کشیدن اثرات سوئی بر بهبودی عمل بینی دارد زیرا رگ های خونی شما را منقبض می کند. پس از جراحی زیبایی بینی یا هرگونه عمل جراحی باید اطمینان حاصل کنید که بهترین جریان خون را دارید تا بتوانید در سریع ترین زمان بهبود پیدا کنید. خون ما جریانی است که سلول ها و آنتی بادی ها را از طریق سیستم پیچیده عروق و رگ ها به هر قسمت از بدن ما می رساند.

    بدن شما باید با حداکثر ظرفیت خود برای انتقال مواد مغذی به بینی شما بعد از جراحی زیبایی بینی جریان داشته باشد تا بتوانید بهبود پیدا کنید. اما از آنجا که مصرف نیکوتین رگهای خونی را مسدود می کند بهبودی با تاخیری اتفاق ممی افتد. و هرچه مدت زمان لازم برای بهبودی شما طول بکشد در معرض خطر ابتلا به عوارضی مانند عفونت در محل های برش خود هستید. استعمال دخانیات رگ های خونی را منقبض می کند که این انقباض رگهای خونی همچنین می تواند با محدود کردن میزان جریان خون در طی عمل انجام عمل جراحی بینی شما را دشوارتر کند.

     

    چه عواملی می توانند در ترک سیگار به ما کمک کنند

    ما می دانیم که نیکوتین اعتیاد آور است و ترک آن واقعاً سخت است. اگر قصد انجام عمل جراحی بینی را دارید ممکن است وقت آن باشد که تصمیم بگیرید برای همیشه سیگار را ترک کنید. قبل از جراحی می توانید محصولاتی مانند آدامس های نیکوتین و یا پاستیل ها برای ترک سیگار استفاده کنید. همچنین می توانید دارویی که ولع شما را برای مصرف نیکوتین کم میکند مصرف کنید و اگر داروهای بدون نسخه یا نسخه پزشک برای کمک به ترک شما کافی نیستند می توانید در یک برنامه ترک سیگار ثبت نام کنید که به جنبه های روانشناختی و اجتماعی ترک این عادت نیز کمک می کند.

     

    اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی و احتمال افزایش عوارض بعد از جراحی

    افراد سیگاری در معرض خطر بالاتری نسبت به افراد غیر سیگاری برای عوارض بعد از جراحی از جمله اختلال در عملکرد قلب و ریه، عفونت ها و بهبودی تاخیر یا اختلال در زخم هستند. اما شواهد جدید نشان می دهد که سیگاری هایی که تقریباً ۴ هفته یا بیشتر قبل از جراحی سیگار را ترک می کنند خطر عارضه کمتری دارند و ۶ ماه بعد نتایج بهتری دارند. یک مطالعه مشترک جدید توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، دانشگاه نیوکاسل، استرالیا و فدراسیون جهانی انجمن های بیهوشی (WFSA) نشان می دهد که هر یک هفته بدون دخانیات پس از ۴ هفته نتایج بهداشتی را با ۱۹ درصد بهبود می بخشد.

    رئیس واحد سازمان بهداشت جهانی می گوید: “این گزارش شواهدی را نشان می دهد که به تعویق انداختن جراحی جزئی یا غیر اورژانسی مزایایی وجود دارد که به بیماران امکان ترک سیگار را می دهد. نیکوتین و مونوکسیدکربن هر دو موجود در سیگار می توانند سطح اکسیژن را کاهش دهند و خطر عوارض مربوط به قلب را پس از جراحی بسیار افزایش دهند. استعمال دخانیات همچنین به ریه ها آسیب می رساند و جریان مناسب هوا را دشوار می کند و خطر عوارض پس از جراحی برای ریه ها را افزایش می دهد. سیگار کشیدن سیستم ایمنی بیمار را مخدوش می کند و می تواند بهبودی را به تأخیر بیندازد و خطر عفونت در محل زخم را افزایش دهد هم چنین توانایی بدن را در ارائه مواد مغذی لازم برای بهبودی پس از جراحی کاهش می دهد.

    از اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی ورود سموم نیکوتین و مونوکسید کربن به بدن افراد سیگاری است

     

    آیا سیگار کشیدن بعد از عمل بینی مشکلی ندارد؟

    هر روز می توانید هشدارهای زیادی در مورد خطرات سیگار دریافت کنید از جمله اینکه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند حمله قلبی ، سکته های مغزی و ذات الریه را افزایش دهد. حتی هنگام خرید یک بسته سیگار هشداری را روی بسته سیگار ببینید که می گوید سیگار کشیدن می تواند باعث سرطان و منجر به مرگ شود. اما آنچه ممکن است هرگز نشنیده باشید این است که سیگار کشیدن می تواند برای جراحی بینی شما مضر باشد. بله درست است! سیگار بعد از جراحی زیبایی بینی می تواند برای بیمارانی که تازه عمل جراحی بینی انجام داده اند مضرتر باشد و  سیگار کشیدن نیز یکی از کارهایی که بعد از عمل بینی باید از آن خودداری کنید میباشد. بنابراین اگر سیگاری هستید و به فکر جراحی زیبایی بینی هستید خواندن این مقاله برای شما بسیار مناسب است.

     

    سیگار کشیدن و نیکوتین چه تاثیری بر جراحی بینی شما دارند؟

    یکی از اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی ورود سموم نیکوتین و مونوکسید کربن به بدن افراد سیگاری است که می تواند منجر به برخی اثرات منفی بر روی بدن شما بعد از جراحی بینی شود. سیگار کشیدن روند بهبودی را کند و بعد از جراحی زیبایی بینی  و حتی قبل از آن  به روش های زیر بر بهبود شما بعد از جراحی تأثیر می گذارد:

     

    سیگار کشیدن گردش خون شما را کند می کند

    همانطور که همه ما می دانیم خون اکسیژن و مواد مغذی را حمل می کند و آنها را به سلولهای شما می رساند. هنگامی که از یک عمل خاص بهبود می یابید به اکسیژن و مواد مغذی بیشتری نیاز دارید. مشکل این است که هنگام سیگار کشیدن سموم موجود در قطران سیگار وارد خون شما می شود و باعث غلیظ شدن آن می شود. و حتی بدتر از آن  سیگار کشیدن به مدت طولانی می تواند باعث تصلب شرایین شود، بیماری که در آن عروق به دلیل تجمع پلاک ها باریک می شوند. در کوتاه مدت هنگامی که بعد از جراحی زیبایی بینی سیگار می کشید نیکوتین عروق شما را باریک می کند و فشار خون را افزایش می دهد. و این میزان خونی را که باید به مناطق جراحی برسد تا زودتر بهبود یابد کاهش می دهد.

     

     

    اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی و خطر عفونت بعد از عمل

    در هر ثانیه از زندگی خود شما مورد حمله میلیاردها ویروس و باکتری هستید که توسط سیستم ایمنی بدن شما نابود می شوند و شما بدون سیستم ایمنی بدن خود تا امروز هزار بار مرده بودید. طبق برخی مطالعات اخیر نیکوتین تأثیر زیادی بر روی نوتروفیل ها دارد که نوعی گلبول سفید که نقش اصلی در بهبود بافت آسیب دیده و جلوگیری از عفونت دارد که توانایی آنها را در از بین بردن باکتری کاهش می دهد. با این حساب بدیهی است که سیگار کشیدن پس از جراحی زیبایی بینی (و به طور کلی سیگار کشیدن بعد از هر عمل جراحی) می تواند خطرناک باشد زیرا خطر ابتلا به عفونت پس از جراحی را افزایش می دهد.

     

    سیگار کشیدن ترمیم زخم ها را کند می کند

    در مورد اثرات سیگار کشیدن بر عمل زیبایی بینی باید گفت که یکی از محصولات جانبی سیگار مونوکسیدکربن یک سم بی رنگ بدون بو می باشد. سیگار کشیدن باعث افزایش سطح مونوکسیدکربن در خون می شود که با هموگلوبین ترکیب می شود و توانایی خون در رساندن اکسیژن به سلول ها را محدود می کند. وقتی توانایی انتقال اکسیژن به سلول در خون کاهش یابد بهبود زخم ها بسیار بیشتر طول می کشد و به همین دلیل است که ترک سیگار پس از جراحی زیبایی بینی مهم است.

     

    آیا سیگار کشیدن تأثیر منفی در نتایج جراحی زیبایی بینی دارد؟

    ساختار جدید استخوان ها و غضروف های تغییر یافته توسط پزشک تحت تأثیر سیگار قرار نخواهد گرفت. با این حال ، ممکن است برخی از زخم ها وجود داشته باشد که به دلیل استعمال دخانیات کاملاً بهبود نیابند که می تواند منجر به تغییراتی در شکل بینی مانند تغییر شکل نوک بینی شود. در برخی موارد وقتی کمبود شدید مواد مغذی ناشی از انقباض عروق وجود دارد  بیماران ممکن است درجاتی از دست دادن پوست را تجربه کنند. انقباض عروق به انقباض دیواره عضله و در نتیجه باریک شدن رگ ها اشاره دارد. سیگار کشیدن نتایج همه جراحی ها را تحت تأثیر قرار می دهد  اما اثرات آن بر جراحی های زیبایی از همه مضر تر است و حتی برای جراحی های بینی بدتر است.

     

    تاثیر نیکوتین بر بهبودی بعد از عمل بینی

    نیکوتین با سیستم آدرنال بدن اشتباه گرفته و باعث ترشح هورمون های تحریک کننده، تقویت کننده غلظت مانند نوراپی نفرین و هورمون هایی مانند اندروفین می شود که اضطراب و درد را کاهش می دهند. همه این هورمون ها به خصوص هنگامی که از جراحی بهبود می یابید مطلوب به نظر می رسند. اما بسیاری از آنها برای بهبودی بعد از عمل مضر هستند. نوراپی نفرین رگ های خونی را منقبض می کند و دسترسی خون به بافت را دشوار می کند و باعث آسیب به پوست و بهبود برش ها می شود. اگر رگهای خونی منقبض شود  به احتمال زیاد زنجیره های پروتئینی بهم می پیوندند و جای زخم های محو باعث ایجاد زخم های برجسته زشت می شوند. 

    نیکوتین حتی بعد از ترک آن مشکلات پایدار ایجاد می کند. ترشح روزانه نوراپی نفرین به آرامی باعث انقباض عروق می شود که منجر به فشار خون بالاتر  می شود. این تأثیرات در چند هفته اول پس از ترک سیگار شدیدتر است. ترک اندورفین همچنین باعث افزایش درد و اضطراب برای حدود یک هفته می شود. اینها بهبودی شما را بسیار ناخوشایند می کند. علاوه بر این  آنها استرس ایجاد می کنند  که روند بهبودی بدن را کند می کند. در نتیجه شما وقتی می خواهید جراحی بینی انجام دهید برای رسیدن به بهترین نتیجه باید هشت هفته قبل از جراحی بینی سیگار را ترک کنید. این زمان به بدن شما فرصتی می دهد تا شریان ها را شل کرده، فشار خون را پایین آورده و با استرس ترک سیگار کنار بیاید.

    برای کاهش اثرات سیگار بر بدن حداقل دو هفته قبل عمل زیبایی بینی سیگار را ترک کنید

     

     

    آیا سیگار کشیدن در تنفس بعد از جراحی اختلال ایجاد می کند؟

    در حالی که بیشتر افرادی که برای جراحی زیبایی بینی اقدام به جراحی زیبایی بینی می کنند این کار را برای دستیابی به ظاهری جذاب تر انجام می دهند بسیار مهم است که بدانیم این جراحی گاهی به منظور بهبود عملکرد بینی انجام می شود. و از آنجایی که افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری در تنفس مشکل دارند جراحی می تواند یک راه حل عالی برای آنها باشد. با این حال بسیار مهم است که قبل از شروع مجدد سیگار بعد از جراحی زیبایی بینی مدتی صبر کنید زیرا گازهای تحریک کننده مانند آمونیاک می تواند مخاط بینی شما را تحریک کند و منجر به گرفتگی مجاری تنفسی می شود و تنفس را بسیار دشوار می کند.

     

    آیا قبل از جراحی بینی سیگار را ترک کنم و چرا؟

    با توجه به آنچه در بالا ذکر کردیم  بله مسلما. قبل از جراحی بینی باید سیگار را ترک کنید. اصولاً جراح به شما توصیه می کند قبل از هر عمل جراحی نه فقط قبل از جراحی زیبایی بینی سیگار را ترک کنید. با ترک سیگار سطح مونوکسیدکربن به سطح طبیعی خود برمی گردد که به خون کمک می کند اکسیژن بیشتری به سلول برساند. ترک سیگار همچنین باعث کاهش فشار خون و تنظیم فشار خون با داروها می شود.

     

    چه مدت قبل از جراحی بینی باید سیگار را ترک کرد؟

    به عنوان یک پاسخ کوتاه  جراحان به طور معمول از بیماران می خواهند سیگار را ۲-۳ هفته قبل از عمل ترک کنند. اما باید بدانید که ترک سیگار برای مدت طولانی حتی بهتر خواهد بود و نتیجه بهتری خواهد داشت.

     

    آیا قرار گرفتن در معرض دود سیگار بر نتایج عمل بینی تأثیر می گذارد؟

    حتی وقتی غیر سیگاری هستید این احتمال وجود دارد که با یک سیگاری کار کنید یا زندگی می کنید. خبر بد این است که اگر شما مرتباً در معرض دود سیگار هستید دیگر مهم نیست که خودتان سیگاری نیستید زیرا دود سیگار را استنشاق می کنید و همان ترکیبات شیمیایی سیگاری را دریافت می کنید. مطالعاتی که در مورد زمان بهبودی افراد غیر سیگاری، سیگاری و افرادی که در معرض دود سیگار هستند بررسی شده است نشان داده است که کسانی که در معرض دود سیگار قرار دارند نسبت به افراد غیر سیگاری به زمان بیشتری احتیاج دارند.

    اما نسبت به افراد سیگاری زمان کمتری برای بهبودی احتیاج دارند. این نشان می دهد که استنشاق دود حتی در زمان غیر سیگاری بودن می تواند در بهبودی بعد از عمل بینی شما تأثیر بگذارد. بنابراین توصیه می شود که سعی کنید تا آنجا که ممکن است از مکانهایی که افراد سیگار می کشند دور باشید و چند هفته قبل و بعد از جراحی بینی در مکان های بدون دود اقامت داشته باشید.

    کسانی که در معرض دود سیگار قرار دارند نسبت به افراد غیر سیگاری به زمان بیشتری برای بهبودی بعد از عمل بینی احتیاج دارند

     

    چه مدت بعد و قبل از عمل بینی نباید سیگار کشید؟

    سیگار کشیدن و جراحی پلاستیک به خصوص پس از جراحی زیبایی بینی لیفت صورت، لیفت پستان یا شکم و عمل بینی با هم همخوانی ندارند. و ترجیح داده می شود که حداقل یک ماه بعد از جراحی بینی سیگار نکشید زیرا می تواند در بهبودی تأثیر بگذارد و سیکار کشیدن یکی از مواردی است که بعد از عمل بینی بطور جد باید از آن خودداری کرد. هر چند جراحان به طور معمول از بیماران می خواهند سیگار را ۲-۳ هفته قبل از عمل ترک کنند اما بهترین نتیجه زمانی بدست می آید که شما چند ماه قبل و بعد عمل بینی سیگار را ترک کنید و از مصرف آن تا بهبودی کامل خودداری کنید. 

     

    منبع: https://zibabini.com/effects-of-smoking-on-rhinoplasty/


    کد امنیتی رفرش

    ورود کاربران


    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

    عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد