تصویر ثابت

Code Center گیتار کلاسیک بخریم یا آکوستیک؟

گیتار کلاسیک بخریم یا آکوستیک؟

گیتار,

اگر تصمیم به یادگیری گیتار گرفته ایید اول از همه به شما تبریک می گویم، شما در شرف آغاز یک سفر موسیقی پربار هستید که بدون شک زندگی شما را در جهت بهتری تغییر می دهد. این تصمیم گیری با نوع گیتاری که می خ

نقشه سایت

خانه
خوراک

عنوان محصول

توضیحات محصول
قیمت : ---- تومان

عنوان محصول

توضیحات محصول
قیمت : ---- تومان

آمار

    آمار مطالب
    کل مطالب : 154 کل نظرات : 16 آمار کاربران
    افراد آنلاین : 13 تعداد اعضا : 129 آمار بازدید
    بازدید امروز : 180 بازدید دیروز : 29 ورودی امروز گوگل : 0 ورودی گوگل دیروز : 0 آي پي امروز : 84 آي پي ديروز : 26 بازدید هفته : 715 بازدید ماه : 2,407 بازدید سال : 14,801 بازدید کلی : 1,379,821 اطلاعات شما
    آی پی : 3.17.159.155 مرورگر : Safari 5.1 سیستم عامل : امروز : شنبه 09 تیر 1403

    نویسندگان

    تبلیغات

    گیتار کلاسیک بخریم یا آکوستیک؟

    اگر تصمیم به یادگیری گیتار گرفته ایید اول از همه به شما تبریک می گویم، شما در شرف آغاز یک سفر موسیقی پربار هستید که بدون شک زندگی شما را در جهت بهتری تغییر می دهد. این تصمیم گیری با نوع گیتاری که می خواهید نواختن را شروع کنید آغاز می شود، که تصمیم سختی است! البته می‌توانید با هر نوع گیتار اعم از الکتریک، آکوستیک، کلاسیک یا بیس شروع کنید و پس از یادگیری اصول اولیه می‌توانید هر یک از آن‌ها را تعویض کنید.

    اگر تازه وارد دنیای گیتار شده اید یا قبلا فقط یک سبک گیتار نواخته اید، ممکن است از خود بپرسید که تفاوت های واقعی بین گیتار آکوستیک و کلاسیک چیست و کدام یک برای من مناسب است؟ برای شخصی که آموزش ندیده، هر دوی این گیتارها بسیار شبیه به هم به نظر می رسند، با این حال هر دو تفاوت ها و شباهت های مشخصی دارند و ما در این مقاله قصد داریم که تفاوت های اصلی این دو نوع گیتار را بررسی کنیم  و امیدواریم بتوانیم ایده‌ای در مورد آنچه ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد ارائه دهیم.

     

    چرا گیتار کلاسیک در مقابل آکوستیک؟

    اگر می‌خواهید بدانید که چرا اکثر گیتاریست‌ها با گیتار آکوستیک یا کلاسیک شروع می‌کنند، معمولاً به این دلیل است که نواختن آنها آسان تر است، برای شنیدن صدا به درستی نیازی به تقویت کننده ندارند و اغلب با قیمت پایین تری نسبت به گیتار الکتریک در دسترس هستند. 

    1

    گیتار کلاسیک

     

    تفاوت های کلیدی بین گیتار کلاسیک و آکوستیک

     

      فرت برد

    فرت بورد گیتار کلاسیک بسیار گسترده تر از گیتار آکوستیک است. اغلب گیتارهای کلاسیک دارای نشانگرهای فرت (نقطه یا اینله) در امتداد صفحه انگشت نیستند.

     

    رشته ها

    تفاوت اصلی و قابل لمس بین گیتار کلاسیک و اکوستیک این است که گیتارهای آکوستیک از سیم‌های فولادی استفاده می‌کنند در حالی که در گیتار کلاسیک از نایلون استفاده می‌کنند که تفاوت بسیار قابل توجهی در نحوه صدای آن سیم ها وجود دارد. حتی اگر سیم‌های فولادی را روی یک گیتار کلاسیک قرار دهید که هرگز نباید این کار را انجام دهید زیرا به ساز آسیب می‌زند! صدای آن گیتار کلاسیک بسیار متفاوت از سیم‌های نایلونی معمولی است.

    در حالی که رشته های آکوستیک از مواد بسیار سخت تری ساخته شده اند و بنابراین به کشش بسیار بیشتری نیاز دارند، به همین دلیل است که نباید رشته های نایلونی را روی آکوستیک خود قرار دهید. سیم های کلاسیک معمولاً ضخیم تر هستند و هر دو می‌توانند پس از مدت‌ها بازی پینه‌هایی را روی انگشتان شما بگذارند، اما مطمئناً  پینه هایی ک گیتار آکوستیک روی انگشتان شما می گذارد سخت‌تر خواهد بود.

     

      شکل بدن

      گیتارهای آکوستیک عمدتاً به شکل هایی هستند که به طور قابل توجهی بزرگتر از گیتارهای کلاسیک هستند و برش هایی که در آن به فرت های بالاتر روی گیتارهای کلاسیک دسترسی دارید بسیار نادر هستند. در حالی که می توانید برخی از گیتارهای آکوستیک با جثه کوچک (مانند آکوستیک “فولک” یا “پارلور” را پیدا کنید)، به طور کلی گیتارهای آکوستیک بدنه بسیار بزرگتری نسبت به همتایان کلاسیک خود دارند. طرفین معمولاً ضخیم تر، پشت گرد و “کمر” گیتار معمولاً پهن تر است. متداول ترین مدل گیتار آکوستیک در واقع «دردنات» نام دارد!

    این معمولاً به این معنی است که گیتار آکوستیک کمی سنگین تر از کلاسیک است. اکثر گیتارهای کلاسیک کنسرت سازهایی با بدنه کامل هستند، در حالی که بسیاری از گیتارهای آکوستیک دارای برش هایی هستند که دسترسی به فرت های بالایی را بسیار آسان تر می کند. برای رفع مشکل عدم دسترسی به فرت های بالایی در گیتارهای کلاسیک بسیاری از نوازندگان مدرن به ویژه توماس هامفری، پیشگام تخته های انگشتی بلند شدند.

     

     قیمت

    اغلب گیتارهای کلاسیک کمی ارزان‌تر از گیتارهای آکوستیک هستند، به همین دلیل است که بسیاری از مبتدیان ابتدا با گیتار کلاسیک شروع می‌کنند.

     

      رشته ها

    اول، اجازه دهید یک چیز را روشن کنیم، هر دو این گیتارها در واقع گیتارهای آکوستیک هستند، به جز اینکه یکی از سیم های نایلونی (کلاسیک) و دیگری از سیم های فولادی (آکوستیک) استفاده می کند. یک گیتار کلاسیک از سیم‌های نایلونی استفاده می‌کند در حالی که آکوستیک مدرن از سیم فولادی استفاده می‌کند، از این رو اغلب به عنوان آکوستیک سیم فولادی شناخته می‌شود. سیم‌های نایلونی گیتار کلاسیک بسیار ضخیم‌تر و نرم‌تر از سیم‌های فولادی هستند. از گیتار آکوستیک با سیم‌های فولادی، صدایی بسیار تند و روشن دریافت می‌کنید که نسبت به گیتار کلاسیک طنین‌ و دوام بیشتری دارد. هر کدام از این سیم ها احساس بسیار متفاوتی ارائه. گیتارهای آکوستیک سیم فولادی از فلزات مختلفی برای سیم‌ها استفاده می‌کنند، از جمله نیکل و برنز که به سیم‌های گیتار الکتریک نزدیک‌تر هستند.

     

    اندازه گردن

    گیتارهای آکوستیک همچنین دارای گردن بسیار باریک تری نسبت به گیتارهای کلاسیک هستند. نمای گردن پهن گیتارهای کلاسیک امکان قرارگیری دقیق هر چهار انگشت را به طور همزمان روی فرت‌بورد فراهم می‌کند، در حالی که گردن آکوستیک باریک‌تر برای جابجایی اشکال آکورد آسان‌تر است. به طور کلی اکثر گردن های کلاسیک نیز به ضخامت گردن های آکوستیک نیستند.

     

    شکل تخته انگشتی

    آکوستیک همچنین دارای صفحه انگشت شعاعی است در حالی که تخته های انگشتی کلاسیک اغلب تخت هستند و اتفاقاً به همین دلیل است که نمی‌توانید از کاپو آکوستیک خود بر روی گیتار کلاسیک استفاده کنید، زیرا کاپوهای آکوستیک برای مطابقت با شعاع صفحه انگشت گرد هستند در حالی که کلاسیک‌ها صاف هستند.

     

     صدا

    تفاوت در سیم ها و شکل نقش مهمی در نحوه صدای دو گیتار دارد که در انتخاب یکی از گیتارها نیز یک عامل تعیین کننده خواهد بود. به این فکر کنید که ترجیح می دهید به چه نوع موسیقی گوش دهید. اگر موسیقی سبک جیپسی کینگز، فلامنکو یا گیتار اسپانیایی را دوست دارید گیتار کلاسیک برای شما مناسب است که اغلب نوع اصلی گیتار مورد استفاده نوازندگان است. بیشتر گیتاریست‌ها از کلاسیک به آکوستیک پیشرفت می‌کنند، اما تعداد بسیار کمی به گیتار کلاسیک وفادار باقی می‌مانند.

     

    نشانگرهای فرت

    اگر زیاد گیتار آکوستیک یا الکتریک نواخته باشید ممکن است متوجه شوید که نقطه‌هایی در وسط صفحه انگشت وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در کجای فرت‌ها قرار بگیرید. گیتارهای کلاسیک گاهی اوقات دارای نقطه‌هایی در فرت‌های هفتم و دوازدهم (و در برخی موارد استثنایی) در قسمت بالای گردن هستند، اما به طور کلی معمولاً هیچ نشانگر فرت روی خود صفحه انگشت ندارند.

     

    پل

    یکی دیگر از تفاوت های بزرگ بین کلاسیک و آکوستیک در پل است، جایی که انتهای سیم ها را در کنار سوراخ صدا می بندید. سیم‌های گیتار آکوستیک دارای توپ‌های کوچکی در انتهای سیم‌ها هستند که با پین‌های بریج در جای خود نگه داشته می‌شوند. با این حال در یک گیتار کلاسیک ریسمان ها به دور پل گره می خورند، که روش بسیار متفاوتی برای تغییر رشته ها ایجاد می کند.

    چند شباهت وجود دارد که به راحتی می تواند دو نوع گیتار کلاسیک و آکوستیک  را شناسایی کرد که این شباهت ها عبارتند از:

    -هر دو گیتار دارای شش سیم هستند و EADGBE کوک شده اند.

    -هر دو دارای سوراخ صدا هستند.

    -هر دو گیتار دارای گیره های کوک هستند.

    -هر دو گیتار بدنه ای گرد دارند

    2
    گیتار آکوستیک

     

    هنگام بحث در مورد تفاوت گیتار کلاسیک و آکوستیک، تفاوت های اصلی عبارتند از:

    -اندازه گردن

    -رشته هایی که استفاده می شود.

    -انواع پل.

    -نوع گیره های کوک و نحوه تار زدن سیم ها.

     

    بنابراین، کدام گیتار برای من مناسب تر است؟

    گیتارهای زهی نایلونی کلاسیک

    اگر صدای گیتار فلامنکو یا اسپانیایی را دوست دارید، یا به دنبال یک گیتار ارزان‌تر و سبک تر برای یادگیری اصول اولیه می خواهید که حمل آن کمی آسان‌تر باشد، گیتار کلاسیک ممکن است برای شما مناسب باشد.


    کد امنیتی رفرش

    ورود کاربران


    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

    عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد